Friday, April 15, 2011

ngap sayot!

Bangsar, 11 malam Jumaat 15 april, terserempak dengan Latheefa Koya dan Fadiah Nadwa Fikri. "Tak pergi Sarawak?" "tak. aku, isteri, anak-anak dan poket semuanya sakit. Macamana Sarawak?" "Saya dan Fad baru balik. Pehhhh!!! Meremang bulu roma tengok kebangkitan mereka. Protes terang-terangan, takde sembunyi. Semua bendera, lencana PKR mereka mahu. Ingat kan sekitar bandar saja rupa-rupanya di pedalaman pun. Semuanya memang nak tumbangkan BN" "Ada macam 98?" tanya aku. "Lebih gila. Mac 2008 pun kita tak rasa sangat kebangkitan rakyat. Hanya tau-tau saja keputusan PRU, PR dapat 5 negeri. sarawak lain macam." "Tapi kita selalu kena tipu dalam PRU." "Yalah..jangan harap terlalu tinggi nanti kecewa. Tapi kalau tengok sentimen, saangaaat gila!" Sarawak adalah penanda aras untuk PRU akan datang sama ada oleh BN mahu pun PR. Jika BN menang majoriti mudah dan gagal mendapat 2/3 ini bermakna BN memang dalam keadaan nazak apatah lagi jika Taik Mamod pun bungkus dalam taik. Faktor sarawak akan menyebabkan semenanjung lebih bergelora. Jentera BN akan diguna habis-habisan kali ini. Jika mereka menang tipu pun mereka tak dapat bohongi kenyataan sebenarnya. Tinggal Johor saja lagi kubu Umno paling ampuh di dunia. bahang ini akan melimpah ke sana. Tidak mengapa jika ia baru nak bermula akan tetapi ia akan makin lama makin mengepung hingga BN gagal membendungnya lagi. apa? isu video lucah, liwat mahu pun RPK? kah kah kah! Di sarawak tak laaakuu weh! Semenanjung pun orang dah menyampah! Cuba belajar ikat kain kafan sendiri sekarang!
Ayuh Sarawak! Terajang Taik Mamod segera. Kamu dibiarkannya miskin sedang keluarga cibai ini kaya raya! HUmban! Biiar bujang senang makan. Kasik Ngap Sayot!

6 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam bro
jika dapat dun dapat negeri.. nanti senang ambik kawasan perleman sarawak...luas dan ada banyak..nak ceramah kurang sikit kena kacau bila dah ada kerajaan negeri..heee heee

Cikli said...

lepas ni bola pun aku nak sokong sarawak.

karl said...

ngap sayot = senang makan

gedek! said...

senang ratah!

LibangLibu said...

yob,

teman org Kati.

mike beranak kat mana yob?

kulupSakah said...

apak org sayong, mak bukit chandan