Saturday, October 18, 2008

I.S.A- Ibrahim Satan Ali!!

(gambar Berahim dalam berbagai situasi)
aku memang dah lama bengkek dengan katak yang pernah jilat punggung Mahathir ni..aku memang tak setuju waktu dia bertanding calon Bebas atas tiket PAS haritu..bagi aku katak ni spesis buaya katak..tak jujur dan hanya mementingkan agenda peribadinya saja..tak caya tanya Hisham Rais yang pernah menyaksikan gigi-gigi asal Ibrahim sebelum direnovasi!

Berahim di dalam Dewan parlimen pernah menyangkal Azmin Ali yang mengecam tindakan kerajaan membayar berjuta ringgit kepada pelobi Yahudi untuk Mahathir bertemu Bush..kata katak ia tidak membazir kerana Mahathir bertemu untuk membincangkan soal Palestin..
Berahim sehingga hari ini konsisten menyokong perlunya ISA untuk menjamin keselamatan negara cuma perlu dipinda sikit..katak ni langsung tak bersimpati dengan Nik Aziz Mursyidul am PAS..
pendapatnya sering tidak selari dengan Pakatan Rakyat. Ya! Dia boleh kata dia calon Bebas dan tidak mewakili mana-mana parti..tapi dia wakili siapa? Rakyat pilih dia kenapa? Pasir Mas tentu ada alasan mengapa pilih dia..
sebelum menang 'mengikut' arus rakyat.. selepas menang pendapat sendiri ditegakkan di dewan!
apa kata orang Pasir Mas? apa kata PAS? apa kata PR?
orang PKR dah lama sisihkan barua ni..Allahyarham Omar Tan pernah bagitahu aku "kita saja je layan dia...perangai dia sapa tak tau!"

Jangan bagi dia berceramah lagi..PR kena ambil iktibar..jangan terpedaya lagi dengan dia ni..cukuplah tu..

kuburkan dia penggal akan datang!

11 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

ibrahim wujud sebagai katak yang ada maruah berbanding katak bakal jadi PM lepas raya haji...

anwar ibrahim lah..dia dari ABIM lompat ke UMNO sekarang lompat ke PKR..

ISA- Ibrahhim Sepak Anwar...

setuju tak?

kulupSakah said...

ABIM bukan parti politik- itu Anwar Bin Ibrahim Movement..
dia tak lompat tapi kena tendang..
Berahim Ali lompat..lompat pastu kene tendang..pasni lompat lagi pastu kene tendang lagi..abe mie saing Him ko?

Cenangau said...

Memang laa katak ada maruah, tapi tahap maruah katak ja laa, takkan bulih sama taraf macam maruah seorang pak syeikh?

cekka said...

Setahu ambo.. Brahim telah meminta nasihat Mahathir utk selamatkan karier politiknya. Nasihat Mahathir, gunakan PAS sebagai batu loncatan utk kembali kpd Umno.

Salah Pas juga kerana memberi peluang kpd Brahim, Pas berharap Brahim dapat memberi keuntungan politik kpd Pas dengan membongkar skandal BN ttp Brahim ada agendanya yg tersendiri.

matcomot said...

mamat ni ahlipolitik cari makan...bkn pejuangkan rakyat.

bg dia jawatan ketua kg untuk kera kera di hutan je lepas ni

kulatlapok said...

salam Bro:

Pertamanya aku hairan posting komen dari 'abe..... ntah apa asasnya yg dia menyokong tindakan 'katak' tu .... ada ke katak tu ada moral katanya? pehhh percaya atautidak kalau katak tu ari bertanding atas tiket bebas yg sebebasnya nescaya kATAK TERSEBUT TIDAK AKAN MERASA duduk di parlimen sekarang? ada sapa nak komen??

mountdweller said...

Saya kenal dia dari saya remaja lagi. Masa tu dia dalam BERJASA, sokong arwah Ayah Mat Nasir. Dia memang dari dulu adalah manusia opportunist. Tak pernah tetap pendirian.

Master Yoda said...

Salam Tuan Kulup,

Aku kire stuju benor pendapat cekka tue...

Most of politicians are opportunist..

Ayat kat mulut kene baik, dlm hati sape yg tau...

Firdaus Omar said...

boleh baca tulisan teman pasal nate bewok ni..layari blog teman http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com

Zackry said...

Dah spesis KATAK nak buat macamana, mana tetap pendiriannya asyik melompat jee. Mamat KATAK nie, kalau bercakap pasal MELAYU, takde la orang lain lebih MELAYU dari dia kononya nak menyelamatkan MELAYU. Masa lama dok dalam KERAjaan dulu apa dia buat untuk MELAYU?

Memang spesis KATAK pandai menyalak.

Pok Nik Klate said...

Kawe ore Pasir Mas..Kawe pilih Berahim pasai PKR bodoh dan sombong.. Mujor ada Ibrahim tulong sepak Nuar Brahim..Pilihan Bijak Kito Rakyat Pasir Mas..hehehe