Friday, October 10, 2008

PAK LAH- PM paling bijak!!

Pak Lah dah umum enggan bertanding jawatan Presiden dan bersedia untuk peralihan kuasa pada Mac 2009 nanti...memang berjiwa besar dan memahami suara akar umbi..

hey!! nanti dulu!! Pak Lah PM lah bukan JKKK..dia PM paling bijak daripada PM sebelumnya. (ini kenyataan ikhlas aku)..cuba lihat 'kebijaksanaan' pak mertua Khairy ni..

Masa Mahathir nak undur dan umumkan Dollah penggantinya dulu, rakyat malah Umno/BN sendiri tidak percaya ia akan berlaku tetapi Dollah dengan bijaknya mengaturkan majlis perpisahan Mahathir di setiap negeri dan berbagai kementerian..nak tak nak Mahathir kena undur juga takut2 dikatakan diktator seperti yang pernah peraun ni lakukan pada Musa, Ghafar dan Anwar..bijak kan?
Mahathir fikir dia boleh kontrol Dolah tapi silap..KJ sudah taruk kayu palang pada Che Death...

2-3 hari sudah bila Dolah kata nak undur dan enggan bertanding bermakna keputusan yang dibuatnya bukanlah pada hari itu juga..Sebenarnya dia telah membuat keputusan sebelum dia bagi jawatan Menteri Kewangan kepada Najib lagi..persoalannya kenapa tiba2 jawatan Menteri Pertahanan dan Menteri Kewangan bertukar tangan tanpa ada agenda tersembunyi? spy mat Comot dan MSK pasti sedang membelek2 X-Filesnya..

apa2pun pemilihan nanti biarlah betul dan pemimpinnya betul2 Melayu seperti yang mereka kehendaki agar ketuanan AGAMA Melayu mereka terus dapat dipertahankan..jangan sampai ada tikus, musang, cerpelai yang menyamar jadi Melayu..mencetak rompak identiti kulit mereka menjadi Melayu, mengaku pejuang...

gambar di bawah dipetik dari akhbar lama, Mahathir di majlis doa selamat Kesatuan India Muslim (KIMMA)..mereka mengiktiraf peraun ni kaum mereka tapi cuba Melayu seperti doctor46 nak join KIMMA,bolehkah? jangan harap!! sebab hang bukan India Muslim..hang Melayu!! takde darah mamak...tapi ehh?? Mahathir boleh jadi Presiden parti melayu dan meng'haprak'kan bangsa Melayu dan mengutuk Melayu mudah lupa? pokemon sepokemon pokemonluu!!..kemidian membawa segerombolan kaum sekapalnya menerajui United Mamak Nation Organisation?..

aku bukan racist dan sedikit pun tak heran dengan parti Melayu ni sebab yang ditanya Allah esok apakah yang kau lakukan untuk menegakkan hukumKu dan agamaKu di atas muka bumi ni? Dia tak tanya apakah amal ibadat yang kulakukan untuk melayuku??..
aku bangkitkan ini sebab puak2 Umno yang sebok dengan Ketuanan Melayu mereka tuu!!!

Amma Ba'du!!




6 comments:

Anonymous said...

Bukan soal rasis yang kita nak tegakkan Melayu di sini. Tapi soal ketuanan kita di sini. Dah ada raja Melayu tentulah ada rakyatnya yang tentunya mencirikan jati diri Melayu.Kalau dah tak ada Melayu tak ada la raja Melayu. Yang tak 'faham-keliru' dan menafikan hak Melayu itulah sebenarnya yang rasis.Takkan di negara ini kita nak tegakkan pula ketuanan asing. Kaum asing dan bukan Melayu perlu terima hakikat ini, dan ada yang tak boleh terima hakikat ini lalu menafikan sejarah dan cuba membelokkan sejarah melalui diayah yang diatursusun dengan rapi. Hubaya.

kulupSakah said...

siapa yang membelok sejarah?

raja melayu? hahaha!! tunggu!! aku akan tampilan keratan akhbar lama Shahidan Kassim (orang kuat Melayu Utara)punyai fakta sejarah raja dan sultan melayu..siapa raja yang layak siapa raja boneka British..hahaha!! pi tanya bro sidan beras siam tuu..

siapa jawatankuasa membentuk Perlembagaan Melayu di tanah melayu yang digunapakai oleh Parti melayu yang perjuangkan ketuanan Melayu? kau tahu? takde sorang pun Melayu..nanti aku tunjukkan..tunggu!!hahaha!! melayu dibodoh2kan penjajah dan dibangang2kan oleh Melayu boneka penjajah..

oh ya! nama aku kulup Sakah..nama pure Melayu..anonymous bin apa?

Anonymous said...

Nama teman mungkin anjang berapi

mountdweller said...

Betul juga tuan Anonymous, bila kita melayu dan ini adalah tanah pusaka datuk nenek kita makna tanah ini adalah hak kita. Maka adalah menjadi hak kita untuk mempertahan harta pusaka dan hak kita. Itukan termasuk di dalam salah satu cabang jihad.

Tetapi semua tidak akan bermakna apa sekiranya Islam agama yang kita anuti terpinggir. Jihad yang lebih besar adalah jihad mempertahan agama Allah ini.

Jadi kesimpulannya kita wajib mempertahankan kedua-duanya, pertama Agama Islam dan keduanya hak-hak kita (ketuanan kita).

Kemajuan yang dicapai tanpa kedua-duanya tidak akan membawa makna apap-apa.

Tentang racist tadi, janganlah kita tertutup sangat. Lupakah kita kacukan darah mana YM Tunku, Tun Ab. Razak, Tun Hussein Onn dan yang pasti paling sedikit darah Melayu ialah Tun Mahathir. Kita tidak berjumpa Melayu tulin yang menjadi Presiden UMNO, kesian Melayu UMNO! bercakap berdegar-degar memperjuangkan Melayu dan Ketuanan Melayu. Tetapi kepala mereka bukan berdarah Melayu tulin. Jadi keikhlasan perjuangan untuk Melayu itu ada berapa peratus? cuba teka. Sudah tentu bukannya 100 peratuskan?

aloha2 said...

anonymous...

bukan nak emosi tapi jap...khakkk ptuuiihhh,layak yang aku tulis pasal komen ko mengenai melayu...

aku sayang melayu lebih dari apa yang ko komen...aku tak pernah keliru...cuma aku keliru 2 benda

1.ameno perintah...mana kedudukan melayu skrg?tempat pertama?TIDAK...kedua ker?TIDAKLAH...tapi dh ketiga dalam bumi yang kita nk jaga melayu...

sapa perintah 50tahun?parti yang mengaku jaga melayu,hanya melayu boleh bergantung pada dia...tapi melayu mcm mn?

2.nih pasal raja2 melayu,walaupun aku sendiri ada pendirian mengenai raja2 melayu,aku nak tanya jap...sapa yang gugurkan kuasa atau tunjang melayu yang ada pada raja2 melayu?bukankah ameno?hingga dr mahathir jelajah minta sokongan rakyat...seingat aku,final SEMARAK kat mengkuang damm...x gitu?mahadet sapa waktu tuh?presiden MIC ker?bodoh...ada akal letak lutut...

klau aku silap sorry la...pasal aku bukan ahli ameno...tak biasa masuk ameno pun,pasal tak teringin lg nk apply lesen kelas F..lgpun dh dibekukan pun...hahaha,padan muka hampa melayu

Anonymous said...

Salam tuan blog,

mencirikan jati diri Melayu ?

1.Pendidikan
2.Ekonomi
3.Politik

1.Pendidikan - Bahasa,tulisan ?


Pernah menyusur dari Melaka ke Seberang Perak(Pasir Salak) lantas ke Padang Changkat(Kuala Kangsar).Patah balik ke Beruas(Gangga Negara),singgah di kota baru(Gopeng,Perak)kerajaan Teja.
Terdampar di Sugai Terap (Batu Gajah,Perak)lalu menemui jati diri.
Panglima Tok Amor,Maharajalela,Panglima Genta,Tok Sagor dihadapan mata setiap hari.

British menghancurkan semuanya melalui MCKK.(UMNO?)

Yang tak melalui semua ini jangan bercakap hal melayu.

Rumpun Melayu - Malaya,Borneo,Patani(Siam),Jawa,Temasek...

Angkara British.

Kesultanan yang ada palsu !!!

Contoh kerajaan Panglima Genta.
Bitish menukar namanya kepada KINTA.
Bahasa ?
KINTA apa maksudnya?
Cari kamus dewan ?
British(UMNO)licik.

Jati diri?
Ketawalah kuat-kuat......

Suatu ketika melayu terpaksa melawan bangsa arab(Jaafar Alba?)
Gerakan masa dibawah A.Samad Ismail?
Sudah terlambat? Tidak!
Kebangkitan baru bermula.
Peperangan baru bermula.


Ngah.