Friday, October 17, 2008

Ketuanan Melayu Lanun!

doLLAH Yang Maha Isa..
( gambar ehsan isuhangat.blogspot.com)


ISA lagi!!


kali ni aktivis SUARAM dari Johor Cheng Lee Wee pula dihantar ke neraka kerana engkar perintah doLLAH Yang Maha ISA!


dosanya?


mempertahankan setinggan ramai Melayu dari dirobohkan..pemimpin Johor yang menjulang keris mempertahankan ketuanan(ketuhanan) melayu pi mana?yang dirobohkan rumah melayu..kalau pun tanah haram inikan tanah melayu? melayu tuannya..eh?tuan dihalau dari tanah leluhurnya?


seperti melayu kg.berembang,kg.chubadak...tanah mereka dirampas pemaju cina..siapa yang jual kepada pemaju? siapa broker? mana pejuang ketuanan melayu? kg. berembang dirobohkan ketika perhimpunan UMNO di PWTC berlangsung dengan keris-kerisnya dulu..



Guan Eng masuk jel di bawah Akta Hasutan sebab membela anak bawah umur melayu dirogol pemimpin melayu melaka..(thamby tu melayu ke?)



Mat Taib melayu bangang kantoi bawak 6 juta dolar lepas jual tanah di Kajang kpd sykt Metro.
Sebelum tu budak Melayu ni hina Sultan Selangor kahwin lari dengan Ku Yah..ingat tak anak dia kena culik dulu dan penculik minta tebusan rm1juta? senang2 je dia standby duit..Mat taib ni memang pokemon!! yang Melayu bangang nak sokong lagi pasaipa?



Tanah Melayu di Penang tinggal 3% siapa yang jual? Siapa Exco masa tu? siapa DO? Siapa pegawai Pejabat tanah?..Portugiske?

bagi bebudak Umno yang sibuk dengan ketuhanan Melayu dia tu rentikanlah menuduh org2 lain menggadai ketuanan melayu sebab belum sesaat pun dalam 51 tahun merdeka ni kerajaan lain memerintah selain Umno- pirates of carriBN..

2 comments:

matcomot said...

salam....
aku komen pasal bukit bintang di sini la...

al kisahnya,dari sumber yang aku tahu dan percayai..setiap hari ada beberapa pihak yang atang kutip cukai pintu berjumlah rm15 ke rm 25 sehari sebagai bayaran pampasan tempat mereka tidak di ganggu.kawasan kutipan merangkumi bukit bintang sehinggalah ke kawasan petaling street.

oleh kerana itu lah pelacuran tidak berjaya di hapuskan.

kalau ada serbuan pun,hanya 3-4 org sahaja yang menjadi kambing hitam untuk mengaburi mata bangsa malaysia..........

DNL said...

ha ha ha Hang pandai pandai...

tu wang "protections" yg dah lama dah di praktiskan oleh golongan tertentu.....(taiko) la.

taiko ni sat jaga pegawai keselamatan tempatan. pas tu ok la buat niaga. benda benda ni bukan kat sini ja seluruh dunia aiiih. kat amerika nu lagi teruk wooiii... yang hangpa takkan percaya kat DUBai.....haaa Dubai pun ada aaaaiiiihhhh...... dekat dengan Mekah no.????

mana ada benda situ ada dia. kulup hang baca benda bawah nie....
aku pun dapat info orang gak. Kita senang la kata tengok gambo dari tenet ambik dik Malaysiakini. Tapi yang sebenarnya? Nak SALAH SIAPA? or SIAPA SALAH?


Kronologi peristiwa Kampung Baru Plentong Tengah:





1985 Penduduk meneroka tanah.Pejabat Tanah memaklumkan bahawa tanah tersebut tiada pemilik.


1986 KBPT terbentuk. Penduduk memohon hak milik tanah. Pejabat Tanah kata tanah dimiliki Syarikat Mosbert.



1987 Tanah ditukar tangan kepada Jet Ace Co. dan seterusnya kepada Oakfield.



1989 Penduduk kalah kepada Oakfield di Mahkamah Tinggi JB dengan perintah milikan kosong.



1990 Dalam usaha mendapatkan ehsan DYMM Sultan Johor, penduduk ditipu sebanyak RM 18,000.00 oleh ‘orang tengah’.


1991 Atas cadangan wakil rakyat, penduduk membentuk tabung bertujuan membeli tanah daripada Oakfield.



1993 Pembayaran pendahuluan penduduk dari wang tabung sebanyak RM 417,307.93 digelapkan oleh peguam.



1993 Oakfield melakukan perobohan rumah. Atas suruhan wakil rakyat, penduduk melarikan diri ke dalam hutan. Selepas itu, penduduk membelanjakan RM 22,000.00 untuk membebaskan seorang penduduk yang tidak sempat lari dan ditahan oleh polis.


1993 Atas cadangan peguam, penduduk menanggung kos menghantar wakil untuk memohon wang kebajikan atarabangsa di Filipina.



1993 Penduduk menang kepada Oakfield di Mahkamah Rayuan KL dengan ketepikan perintah kommintal Mahkamah Tinggi JB.



1994 Oakfield setuju menjual tanah kepada penduduk. Perundingan pembelian tanah dimula.



1994 Penduduk ‘menghilangkan’ RM 820,000.00 kepada Oakfield melalui peguam J. Sing & Co.



1995 TNB membekalkan elektrik ke KBPT.



1996 Bukit Lenang Development Sdn. Bhd. ambil milik tanah KBPT. Pemaju menawarkan pampasan kepada penduduk yang berpindah. Penduduk tidak setuju kerana rasa nilai pampasan tidak setimpal.




1997 Penduduk buat aduan polis terhadap Oakfield yang jualkan tanah sedangkan proses jual-beli dengan penduduk tengah diproses.




1997 Bukit Lenang saman penduduk. Bukit Lenang menolak cadangan tuntutan ganti rugi penduduk.




1997 Penduduk membuat kempen tandatangan dan hantar surat kepada MB Johor atas sokongan Jawatankuasa Sokongan Peneroka Bandar (JSPB).




1998 Penduduk kalah di Mahkamah Tinggi JB dengan perintah milikan kosong tetapi terus merayu.




1999 Kerajaan Johor mengurniakan tanah Kg. Bukit Dagang kepada penduduk.




2000 Bukit Lenang menjalankan operasi pengusiran secara paksa. Penduduk turun sama-sama dan berjaya mempertahankan rumah.





2000 Penduduk menang kes di Mahkamah Rayuan KL.




2002 Penduduk kalah di Mahkamah Tinggi JB.




2007 Penduduk kalah di Mahkamah Rayuan Putrajaya.




2008 Bukit Lenang mendapat notis perintah mahkamah.




2008 Oktober : Hakim telah memberi surat kepada peguam yang menyatakan beliau cuti dan akan memulakan sebutan kes pada 29 Oktober 2008.Bukit Lenang Development tidak menghirau surat daripada hakim dan menetapkan pengusiran secara paksa pada 16 Oktober 2008 dengan alasan ingin merobohkan rumah-rumah yang telah kosong.




2008 Oktober 16: Penduduk Kg Baru Plentong Tengah mula berhinpun secara aman seawal 8 pagi. Pihak berkuasa telah membuat sekatan di jalan masuk utama kampong dan cuba berbincang dengan wakil penduduk. Peguam yang mewakili penduduk kampung tiba dan membantah perobohan rumah berlaku kerana sikap Bukit Lenang Development yang tidak menghormati perintah mahkamah supaya menunggu sehingga tarikh sebutan kes. Bailif Bukit Lenang Dev. Menyatakan yang beliau mendapat perintah daripada mahkamah tanpa notis bertulis untuk masuk ke kampung dan melaksanakan perobohan.




Kekecohan berlaku dimana Pihak Berkuasa (FRU & PDRM) memaksa penduduk untuk bersurai. Penduduk enggan bersurai dan kekerasan telah digunakan oleh Pihak Berkuasa untuk menyuraikan penduduk. Pihak berkuasa masuk ke kampung untuk mengiringi jentera-jentera perobohan untuk melaksanakan perobohan rumah-rumah yang tidak berpenghuni lebih kurang 11.45 pagi.




YANG PASTI KERAJAAN NEGERI JOHOR DAH BAGI TANAH PASAL KESIAN KAT DEPA BAGI TANAH KG BUKIT DAGANG.

MEREKA DAH BUAT SILAP APPOINT LAWYER DUIT KENA KEBAS ITU KITA SIMPATI LA. YANG KEBAS TU MUNGKIN ANAK BERANAK KUTU KUTU SINGH NIE KOT.

HABIS SIAPA SALAH?