Sunday, October 26, 2008

kalau menteri bangang, Profesor bongok, rakyat apa pula?

Prof Ramlah Adam kata status Georgetown bandar warisan sejarah tak boleh digunakan papantanda selain Bahasa Melayu kerana ia termaktub dalam perlembagaan Persekutuan..

laa..Georgetown tu bahasa apa bodoh? (aku maleh guna perkataan kangkong)..
Bukit Maxwell dah tukar Bukit Larut, Teluk Anson dah jadi Teluk Intan....
pergi Putrajaya Pak Lebai pening nak cari mana Presint 8, Presint 4, PRESINT tu menatang babi apa? ha Prof Bahalol bodoh kampung?(village idiot kata orang putih)..

tak habih2 membodek..apa nak jadilah profesor, ulamak makan nasi lemak dan yang mengaku cerdik pandai kat Malaysia ni..tahapahapantah!

85% ahli UMNO tak tahu Umno tu singkatan dari pertubuhan beruk planet mana? tak caya cuba cekup mamat atau minah berbaju pink di PWTC waktu persidangan haprak-haprak tu dan tanya apa nama penuh Umno? lepas tu tanya apa makna dalam bahasa ibunda mereka..gerenti terkembangkuncup lubang punggung dia nak jelaskan..tu belum tanya bila dan sapa yang tubuhkan..bila diharamkan dan siapa tubuhkan umno baru..

BODOH!
dari Perlis sampai ke Sabah
Menteri, profesor bodoh..
rakyat dibangangkan!!

5 comments:

Harimau-Menaip said...

bang, tak payah minah baju pink...baju merah putih pun terdiam kalau tanya apa makna UMNO atau Pekembar. Maksud tulisan jawi dalam UMNO tu pun terkebil-kebil.

Mogen Ali Rico said...

kaww kawww bunyik diaa...haaa..mantap bro..

mountdweller said...

Marah benor saudara kita ni.... bawa bertenang, sabor....

Tunggu... bila UMNO dah kojol nanti kita bawa ahli-ahlinya masuk kelas dewasa. Macam tok dan nenek kita dulu...

tuyuk said...

labun punya blog memang best!

tuyuk said...

labun punya blog memang best!