Saturday, January 16, 2010

Kulup"tukartiub"Sakah kah kah kah!

Tukartiub sms aku minta nombor seorang kawan. Aku maleh tanya dia kat mana. Masih autsteseng kot. Maka itu aku ganti tukartiub jap.Kah kah kah!

Rekod 30,000 apam gubah logo 1Malaysia
Jan 15, 10 6:31pm
Malaysia Book of Records (MBOR) hari ini mengiktiraf usaha pelajar Kolej PTPL di Shah Alam yang mencipta logo 1Malaysia dengan menggunakan 30,000 biji kuih apam yang dimasak sendiri oleh mereka.

Pengiktirafan berdasarkan penggunaan logo dari kuih.

Usaha yang bermula dari semalam itu disertai oleh 200 pelajar jurusan Hospitaliti serta Seni Kulinari yang membabitkan kos RM15,000 yang dikeluarkan pihak pengurusan kolej dalam usaha menyemai semangat kerjasama di kalangan pelajar.

Presiden Universiti Sains dan Pengurusan (MSU) dan Kumpulan Kolej PTPL, Datuk Prof Mohd Shukri Ab Yajid berkata proses menyusun kuih apam berkenaan di atas sebuah meja di kawasan padang kolej itu dimulakan seawal pukul 8 pagi tadi.

Beliau berkata logo 1Malaysia itu disusun menggunakan kuih apam yang sebahagiannya dibalut dengan kertas berwarna biru, putih dan merah.

"Saya bangga kerana usaha yang dilakukan para pelajar ini dapat membantu mereka menjadi generasi masa depan yang kreatif dan kompetitif," katanya kepada pemberita selepas menyaksikan pelajar kolej itu selesai menyusun logo 1Malaysia di Shah Alam hari ini.

Mohd Shukri berkata pelajar kolej itu mengambil masa empat jam untuk menyiapkan logo berkenaan dan diiktiraf oleh MBOR kira-kira pukul 2.30 petang tadi.

Usaha pelajar kolej berkenaan turut disaksikan oleh wakil dari MBOR iaitu penolong penerbitnya Azrene Manap.

- Bernama

KAH KAH KAH... inilah siswa kita..KAH KAH KAH... munkee ni semua bakal jadi kangkung setaraf Universiti Sintok. KAH KAH KAH....Takde benda lain ke nak buat rekod...KAH KAH KAH.... kueh apam? Nak perli isteri PM ke?.ops...silap... suami PM...KAH KAH KAH...mentang mentanglah BikMama tembam macam apam..KAH KAH KAH..Hentikanlah projek membodohkan Melayu...

12 comments:

author faethal said...

Tukar Tiub kat JB...ada program dgn Chegu Bard!!

Anonymous said...

lu ada bakat bro
tapi kena lah hapdet blog lu 5 kali posting sehari
sekurang2 nya

Master Yoda said...

Salam bro

Mau copy la ini artikel, letak dlm blog

Minta permission

Tq

Anonymous said...

bro,gaya sama,tp aura lain bro...haha

-nwa-

Anonymous said...

bro,gaya sama,tp aura lain bro...haha

-nwa-

ujaine alto said...

ok gak tu bro.. carry on bro.. gua slalu follow blog lu bro..

mamai said...

patut la pelajar u malaysia macam apam bila keluar kerja hahahaha

madbi said...

pukimak punya rekod !! kalau rm 15,000 tu digunakan untuk bantu/sumbang kpd pesakit kronik lagi berfaedah.... napa tak pelajar2 yang bangang tu ditelanjangkan dan dijemur tengah panas membentuk logo 1malisia? barula rekod!!!!

Fa-T said...

ahaha.. mujur kuih apam.. kalo "apam" yang jenis lain tu.. lagi kangkong!

Anonymous said...

lepaih ni pakat2 gubah logo 1 msia guna badak lak...kahkahkah...apam dah ... sendiri mau tau siapa yang leh jadi ibu apam..kahkahkah..siapa lak leh jadi badak...kahkahkah

Anonymous said...

Patutlah kau ni KULUP .. buanglah kulup yang ada supaya kau benar2 bersih dari penyakit bangang yang tidak berkesudahan.

Unknown said...

This is an astonishing entry. Thank you very much for the supreme post provided! I was looking for this entry for a long time, but I wasn’t able to find a trusted source.

Custom Essay Paper