Saturday, January 23, 2010

Untuk adik-adik mahasiswa!


bersama adik2 mahasiswa di depan balai polis dang wangi 11.30 malam sebentar tadi

Untuk adik-adik siswa yang berdemo menentang auku pagi tadi dan ditangkap, teruskan perjuangan!!
Kamu ditangkap kerana mereka gentar dengan kamu. Biar sedikit tapi berbisa dan percayalah ia akan bertambah ramai. Kalau kamu tak ditangkap maknanya kamu kurang berbisa. Lihat demo kepala lembu atau demo depan bangunan Pas serta demo pasal Allah. Kenapa tiada tangkapan? Sebab itu demo bodoh dan tak berbisa.
Teruskan!
Anak muda mesti berani!
Berani hidup berani mati! Berani terang berani gelap!

Syabas dari aku!

22 comments:

BUJANG SUSAH said...

gua pinjam ayat power lu bro.. hehehhe

joegrimjow said...

yeah
ku pon nak ucap syabas
heheee

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bangun bangun... teruskan berjuang

yang dinamakan manusia adalah ,mempertahankan apa yang dia percaya.mempertahankan haknya..
bangkit corakkan negara kita

Malim nawar said...

Berani kepala hotak opah ko !

Tak da anak cina dan India yang sebodoh orang melayu di Universiti tu, dah la masuk ikut keistimewaan BUMIPUTERA, SPM dan STPM pulak cukup makan utk masa U, berdemo pulak, degree pulak 2nd lower...

Anak cina dan India pulak keluar profesional dan akhirnya menguasai ekonomi dan politik, dan mahasiswa bodoh ini keluar jadi seperti Kulup berdemo siang malam..

kononnya dengan berdemo , koranglah yang berani dan outspoken..kira ala2 marthin luther king ? Dia best student harvard siot, bukan macam korang, nak mengajor anak matematik puun merangkak, tergaru-garu..

Pejuang konon ?

BODOH !

Aa said...

Malim Nawar ni kepala hotak atok dia.
O malim ko ketinggalan la sekarang nak masok U tak pakai bumiputera le pakai merit, apa la sudah lupa ini Melayu.
pada aku syabas anak muda Mahasiswa ,mereka dah tak tahan dengan segala kerenah AMNO khasnya yang berjuang apa entah.
HANCUR AMNO (sila klik)http://lebanglibu.blogspot.com/

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

malim nawar...
dia orang mempertahankan hak
ko
gula naik diam
minyak naik diam
isu agama ada ko bising
isu jet ada ko heran
isu rutuh sana sini ada ko heran
ko taknak berdemo ko punya hal
dia orang nak berdemo biar la
ko hidup cara ko dia orang hidup cara dia orang demokrasi terpimpin

Anonymous said...

malim mawar,

kami yg berdemo ni bukan org bodoh mcm kau.. kebanyakan kami semua sekurang2nya ada diploma kami bangsa yg berdikari tak takut ugutan sbb kami tak minta makan kat umno mcm spesis kauorg yg muka subsidi....

roslaini saad said...

Setuju dengan Malim Nawar...

Budak-budak Universiti sekarang otak bukan bagus sangat...dihasut aje..dah melatah...masuk Universiti pun kerana ditolong lebih sikit..

Tak percaya tengok laa bila mereka makan gaji esuk...diri sendiri pun tak terurus...perjuangan entah ke mana....

Anonymous said...

roslaini saad cakap guna siku.. bangang!

Anonymous said...

cik puan rosliani saad,

kau kenal ke budak2 ni? mungkin anak kau atau anak sedara kau yg mcm tu masuk u kerana ditolong sbb tu bangang macam kau....

Anonymous said...

oooo cikgu rupanya rosliani saad ni tapi mengapa bangang sangat?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kenyatan melayu di tolonglah yang menyebabkan salah tanggapan bangsa lain terhadap melayu..
benarkah melayu ditolong
di malaysia sebenarnya sapa yang kita kenal
apa juga bangsa di malaysia jika kenal orang dalam atau poltik ia akan dapat sesuatu itu pun dengan give and take
merosak betul kenyattan di tolong ni

Reformis Jalanan said...

Contoh manusia yg dikurniakan akal tapi mensia-siakannya. Malim Nawar dan roslaini = bodoh! Macam mana la salah seorang dari mereka boleh jadi cikgu?

Anonymous said...

terseksa sangat ker biler ader auku?

mahasiswa xboleh belajar bidang masing2 ker kalu ader auku..

ni isu lapok giler..!!

sudah laa..
baik lah pikier camner nk tingkatkan dieri..
skor 1st class degree..
dr buang maser..
yg pegi berdemo tu compom bukanyer dpt degree yg baikk..

esok dpt keputusan xelok..
susah dpt kerjer kang..
pastu menyalahkan org..
gaji xcukup la..
maser soh belajo sebok kelain..

bnyak lg pekare baik yg diredai oleh ALLAH SWT yg boleh dilakukn..

ALLAH islam la..
Bukan ALLAH kristian ek..

PAS BANGANG said...

aku setuju benor dengan Malim Nawar.

Sekor2 yang setuju dengan DEMO cuba tgk balik cara hidupnya, siang malam politik, jumpa geng gebang lagi sampai ke dinihari, sembang pasal jet hilang, pasal harga gula naik, pasal perjuangan...itu sembang taik namanya.

harga gula naik satu Malaysia, kenapa kerajaan Penang, Selangor, Kelantan, Kedah tak bagi subsidi untuk kekang harga gula dari naik di negeri pakatan bangang korang? kenapa tak perjuangkan dingeri yang dikuasai ?

Cakap pasal jet hilang, korupsi ye..kes curi pasir , sekor darinya orang kuat Nizar...ohhhh..itu bukan korupsi itu di"perangkap"..

Korupsi di kelantan oleh anak menantu tok guru..eh itu bukan korupsi..itu silap perkiraan..

perjuangan korang sebenarnya utk DAP, dalam kebodohan korang meruntuhkan satu2 kerajaan melayu di dunia untuk DAP...

rentikan bicara pasal perjuangan jika diri sendiri pun masih makan gaji dengan orang lain..masih bergantung harap pada najikan..mau sembang pasal perjuangan..

muntah aku !

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

PAS BANGANG
datang la rumah aku boleh kita makan sama

Anonymous said...

ini lah MELAYU! ckp orang bodoh, panggil seorang cikgu bodoh. walhal otak kalian yang BODOH lagi LEMBAP kerana semata2 mahu menunjukkan kebijaksanaan anda, anda mengizinkan diri anda di BODOHkan oleh anda sendiri. jangan cepat melatah bila di katakan melayu dapat masuk U sebab ada keistimewaan sbb perkara itu semua benar! anak cina dan melayu tak layan DEMO2 nie, sbb bg mereka bukan dapat sijil pun dok berdemo tu semua.bukan dapat kerja pun jika sejarah anda pernah join berdemo itu di sertakan sekali dgn resume anda. yang mereka lihat adalah prestasi akademik anda! dah sah2 bila pelajar2 itu tertangkap akan menganggu kuliah dan pelajaran mereka, silap2 di buang U. jadi siapa yang bodoh sekarang? tak salah nak bersuara tetapi tunggulah sehingga anda tamat belajar. pastikan anda sudah ada sijil yang mana sijil anda laku nak minta kerja di mana2 dulu sebelum anda sibuk nak berdemo...

biarkan air mata ibu dan ayah anda mengalir kerana gembira dan bahagia daripada airmata mereka mengalir melihat anda lingkup!

sudah2 lah tu melayu... berentilah dok bodoh2kan org kerana mmg anda syok bodoh2kan org tapi secara tak sengaja juga anda membodohkan diri sendiri dan melayu di mata bangsa lain...

-n-

Anonymous said...

PEMBETULAN...

ini lah MELAYU! ckp orang bodoh, panggil seorang cikgu bodoh. walhal otak kalian yang BODOH lagi LEMBAP kerana semata2 mahu menunjukkan kebijaksanaan anda, anda mengizinkan diri anda di BODOHkan oleh anda sendiri. jangan cepat melatah bila di katakan melayu dapat masuk U sebab ada keistimewaan sbb perkara itu semua benar! anak cina dan INDIA tak layan DEMO2 nie, sbb bg mereka bukan dapat sijil pun dok berdemo tu semua.bukan dapat kerja pun jika sejarah anda pernah join berdemo itu di sertakan sekali dgn resume anda. yang mereka lihat adalah prestasi akademik anda! dah sah2 bila pelajar2 itu tertangkap akan menganggu kuliah dan pelajaran mereka, silap2 di buang U. jadi siapa yang bodoh sekarang? tak salah nak bersuara tetapi tunggulah sehingga anda tamat belajar. pastikan anda sudah ada sijil yang mana sijil anda laku nak minta kerja di mana2 dulu sebelum anda sibuk nak berdemo...

biarkan air mata ibu dan ayah anda mengalir kerana gembira dan bahagia daripada airmata mereka mengalir melihat anda lingkup!

sudah2 lah tu melayu... berentilah dok bodoh2kan org kerana mmg anda syok bodoh2kan org tapi secara tak sengaja juga anda membodohkan diri sendiri dan melayu di mata bangsa lain...

-n-

kulupSakah said...

apabila robot bersuara

tengkujoh said...

salam...
ala ape salahnye berdemo...ini merupakan wardah perjuangan bagi menyatakan ketidakpuasan hati atas sesuatu yang dirasakan dimanupulasi
Jika kita lihat demo berlaku atau timbul apabila berlaku ketidakpuasan hati atau ketidakadilan. Sejarah telah buktikan tahun2 70an demo oleh penuntut2 institusi pengajian tinggi dipelopori oleh mereka yang kini aktif berpolitik. Kita perlu ingat mahasiswa n mahasiswi adalah minda yg tebuka yg cepat n pantas melihat sesuatu keadilan dan ketidakadilan dlm corak n pola pemerintah yg memerintah.Kita perlu ingat ramai ahli politik kini lahir dari mereka yang didedahkan n terdedah dgn demo era 70an

Anonymous said...

Berdemo kerana membantah sesuatu yang berfaedah apa kejadah nya.

Inilah yang dikatakan PUAK2 MENTALITI BERSERABUT (PMB)

Dato' Dr Ahmad said...

aku ade siot kat gambar atas ni..huhu..tq r bro!!!