Thursday, May 9, 2013

Ezam bantu Anwar lawan Azmin

Montreal Screwjob adalah tragedi hitam dunia gusti apabila tauke World Wrestling Federation, Vince McMahon menyingkirkan kejuaraan Bret The Hitman Hart kepada Shawn Michael Heartbreak Kid dengan taktik kotor. McMahon mengarahkan loceng dibunyikan ketika Shawn mengenakan teknik kunci kaki Sharpshooter (yang sebenarnya itu gerakan penamat Bret Hart) ke atas Bret Hart yang belum pun mengaku kalah. Peminat gusti membantah kemenangan ke atas Shawn yang merangkul talipinggang WWF penghujung 90an itu.

Semuanya bermula apabila Hitman tidak berpuas hati dengan layanan istimewa McMahon terhadap Heartbreak Kid yang sering mendapat perlawanan terakhir 'main event' sedangkan Hitman juara. Sentimen Amerika dimainkan, Shawn orang Amerika. Hitman kemudian dikhabarkan akan berpindah ke World Championship Wrestling (WCW) dan perbincangan sedang diadakan. Vince tahu penghijrahan itu tetapi masalahnya Hart masih memegang talipinggang tersebut. Lalu perlawanan menentang Shawn diadakan di negeri kelahiran Bret sendiri, di Kanada.

Semua itu sejarah. Hari ini mereka semua sudah berbaik. Di Malaysia politiknya begitulah. Hari ini Azmin sudah menyindir Anwar di twitternya. Ini kerana isu kerusi Menteri Besar. Jumaat ini Azmin akan mengadakan sidang akhbar. Apakah Azmin akan melepaskan jawatan dalam parti atau kerusi Dun Bukit Antarabangsa atau Parlimen Gombak? Apakah tweet-tweet itu isyarat bermulanya semboyan perang kepada Anwar yang menurut ramalan penganalisis sejak dahulu memang akan berlaku terutamanya di saat-saat genting tiba? Isu munculnya ibu Azmin di kaca televisyen tahun lalu dilihat oleh penganalisis sebagai bunga-bunga awal berpalingnya Azmin. Ini drama Montreal Screwjob abad ini. Siapa McMahon, siapa Hitman dan Shawn tidak jelas.

Dan, apakah pahlawan Anwar suatu ketika dahulu yang sangat memusuhi Azmin akan muncul kembali membela Anwar? Politik adalah gusti. Muhammad Taib pun boleh masuk Pas apatah lagi Ezam.

Foto: Bret Hart, Mc Mahon dan Shawn
Ezam Mohd Nor



1 comment:

Unknown said...

kalau betul telahan kulupsakah, mungkin ezam akan bawa berkotak2 bukti!!