Wednesday, October 15, 2008

Menteri melayu kotak-katikkan Raja Melayu!

Tuanku Jaafar diarahkan bayar RM 1 juta kepada CIMB.. yang salah tetap salah dan tiada siapa boleh mengatasi undang-undang..itu tak perlu dipertikai..tapi moral dari kisah ini ialah sesiapa saja rakyat Malaysia ini tidak boleh lari dari undang-undang melainkan pak-pak menteri. Kuasa eksekutif sudah meliwat dan merogol institusi kehakiman dan institusi Raja..Sultan Najib kebal (bebal), MahaFiraun tak lut undang2, Khalil Yaacob, Khairy dan lain2 semua kebal. Cuma Tengku Adnan Mansor je satu-satunya Raja yang kebal (orang nogori kata Rajo kobau- tengku self-proclaim)..
Kepada Melayu yang masih tak pasti ketulenan melayunya tetapi sungguh-sungguh risau akan hilang ketuanannya lalu menyokong Parti Melayu yang penuh mamak dan isteri presidennya yang bukan melayu tapi jadi ahli kepala Batas, lihatlah betapa Melayu lanun ini menghina kedudukan Raja-raja Melayu..aku belum kata menteri-menteri ni bersalah, tetapi mengapa mereka tidak didakwa? politik wang tu bukan rasuah ke wahai mangkuk2 yang bernama anonymous! Aku bukan penyokong Anwar ,kalau dia salah aku lanyak dia, tapi sampai sekarang Umno (United Malaon Notorious Organisation) gagal buktikannya di mahkamah..tapi berpuluh2 report polis dan BPR dilakukan oleh ahli PR, ahli Umno sendiri dan juga Mat Ezam terhadap salahlaku pimpinan Umno semuanya dibakulsampahkan..mengapalah anonymous ni bangang sangat..banyak makan semut ke atau belasah kari kepala ikan? atau memang malas nak keluar Umno sebab dok geram dengan Puteri pink yang gemar baca URTV?

apahal pun, raja-raja Melayu memang patut diperlekehkan kot oleh pemimpin Umno sebab depa tau raja-raja sekarang bukannya raja sebenar yang layak...betulke? ah!! cuba tanya abang sidan kassim, wira Melayu utara taukeh beras siam seperti keratan akhbar berita Hairan 15 tahun dulu..

6 comments:

haniesyafique said...

assalamualaikum,

saya tertarik dengan tajuk keratan akhbar yg saudara siarkan. tp kurang jelas. jika saudara tidak keberatan blehkah saudara jelaskan kandungan dlm keratan itu. terima kasih.

-orang kedah-

Harimau-Menaip said...

wah..asyik selongkar fail lama je Tuan...

Kasi selongkar dan bongkar...biar sampai terkeluar nijik mata...

kulatlapok said...

salam tuna KULUP:

Itulah yg payahnya Raja2 kita ni hnaya duduk sahaja jajni gaji jalan...

Unknown said...

Sebenarnya Raja dan Menteri sama-sama juara gadai. Raja gadai negeri, Menteri gadai negara.

Cubalah imbau kembali kes-kes sebegini di masa-masa lalu.

kulupSakah said...

haniesyafique,
gambar tu aku ambil dari fail seorang veteran pencinta sejarah/warisan yg ada hubungan kekeluargaan dgn aku..bnyk lg dokumen dia ada..
cuma aku tak dapat fotostat..aku snap dgn kamera handphone aku..nanti kalau ada masa aku siar yg clear bila aku dtg rmh dia..walaupun 15 km dari rumah aku tapi jarang berkesempatan,

harimau,kulat dan bang mount,
gitulah mereka, gemar kelentong..akhirnya tembelang pecah satu persatu!

Mogen Ali Rico said...

jaln dilayan sngat si anony..err onani..saper2 lah..jenis pancut sepah2..