Thursday, May 7, 2009

Apa ceghite ni ustat?

Tak payah sebok2 pasal beruk di Perak, dah beruk nak buat camane?
Cuba layan gambar ustat rock nih dengan kekasihnya!

Ustat pun layan "pusat islam" ke? korang boleh tengok lagi di OH BULAN!

tiba-tiba teringatkan bebudak Carburetor Dung direjam pemuda pas dulu..
Ustat ni camana?
Aku takde nak komen ape sebab nak pi tengok beruk kat Perak jap!

21 comments:

PG said...

Salam Tuan Rumah.
Dalam dunia ini macam2 boleh jadi,jangan tak percaya pulak.Hehehe.
Kalau disebabkan 2 benda `BU-DU` ni macam2 boleh jadi..(`BU-DU`=`BURIT-DUIT`)..hehehe.PEACE

~PakKaramu~ said...

Ustat tu dah turun menjunam maqamnya, cakap je pandai, ni kena bagi Pak Sedara dia MP mujahid ar rawa

nik awin said...

tak payah rejam..
hantuk je pala dia kat batu nisan tu

lanterajiwa said...

sessi kaunseling kot (konon baik sangka)... aaargh... kaunseling kepale hangguk...

Din said...

Saya masih berbaik sangka..
Dok ajaq berzanji kot..

kulupSakah said...

berzanji..hmm...

Anonymous said...

woi kulup ko ingat ko tu baguih ke? clean sangat ke ko? cermin diri dulu.fikir-fikirkan

kulupSakah said...

anony..
kan aku dah kate aku ni tak baguih mane..spesies char kue tiow (tak sama spesies mee celup dalam pas macam nik abduh kata tu)

aku bukan mee..tapi ustat ni mee cap ape pulak dari kacamata tukang label mee tu?

selalunya kalu pekena puak ameno/bn ke kemain lagi seronok, bila kena tang orang kite mulalah jadi badak sumbu..sondol tak memasal..hihi! pahit bukanla ubat namanye..

alang said...

Cayalah bro. dalam masyarakt kita menumpukan perhatian pada isu2 beruk, Lu tukar view isu2 artis@ustaz celup.haha

p/s tak sangka gak, bro ambik tau pasal gosip2 semasa.hehe. Jgn marah2 k.

bebas said...

biasa la kulop iman setebal kulit bawang.link dgn blog saya

binjidan said...

hahaha aku dah tau lama dh ustat celup tu gitu gini...tp malas nk angkt pot je..dia dgn hidup dia kita teruskn dgn hidup kita skrg ni lg baguih...tk pyah dok kata dri sndri baguih ka apa ka....

buat smua haha jgn gaduh2 klu tk puas hati kasi sembelih saja senang abis cerita buat apa smpan lama2 nt busuk..hahah btul tk kskah?:)

hang pa smua kna paham semblih yg lgu mna cek maksudkn tu...

TBO said...

salam

he he tu ustaz mee racun ( meracun pemikiran yor ngikut kelaku die) bagi teman die bukan ostad tapi nyetat. Mee racun popular di kluang,Johor

HjMisaiKontot :الدليل السياحي said...

Ostat cari makan dan buru glamour...

ummu asiah said...

Ya Allah...

biar betoi....

apa la bala yg ustaz ni akan bawa pada kita rakyat malaysia ni...

if macam ni la kesnya..kes yg diheboh kata depa pi tengok wayang tu kira sebesar biji sawi saja la kot..

sungguh mengaibkan..sungguh...sunggguh....ishhh...tak terkata apa...

teringat tentang kes2 ragut yg mengakibatkan kematian 2 orang ibu yg mengandung...sorang tu cuma bawa dompet usang ada 2 riggit saja!!!...memang tak dak kaitan...tapi ye la...malaysia memang bebas dari bala bencana alam atau wabak yg teruk...tapi penuh dgn wabak akibat kejahatan manusia terhadap manusia!!!

sapa nak C4 kan Najib!!!!

abgBro said...

bro..

anak cina makan pengat,
sendiri mau ingat!!

Anonymous said...

islam itu dimana letaknya?dihatinyakah atau dikotenye kah?hehehehe...

kulupSakah said...

pak karamu,
slmt dpt menantu

PG,
bu-du sedap ditenyeh timon saiz besor,

nik awin,
isy! sian dia..teman sior gambor je , ape sebenornye kite pun tak tahu.. huhuhu

lanterajiwa,
kaunseling takpe jangan kautseling

bebas,
taktau la nipis mana, tak nampak entah aku lagi nipih kot

alang,
gosip ni mcm2, politik gosip pun ramai suke, kalu tuleh berat2 tak ramai baca

TBO, Ummu Asiah,abgbro, hj misai dan anony,
habehlah malaysia

malai sei-a (maksudnya melayu mati loo)

padayappa said...

bg aku, ustat tu cume manusia biase, die bukan maksum macam nabi, boleh terpesong sekejap dari jalan yg betol.

tunggu jelah penjelasan dari beliau.

Anonymous said...

astaghfirullah...
dah elok2 balik kepangkal jalan tp nampak mcm nak terpeleot plak, tu la..agaknya byk ckp byk silap, hisy.. tp tak baik salah sangka ek, wlp gambar boleh memberi seribu erti..

kalau betul dah nikah baguslah, takder salahnya, dr main sorok2 tp perbuatan yg boleh undang fitnah disebar2 wlp oleh org lain...

hisyy...taknak ckp byk2lah, lebih baik jaga anak2 sendiri...

Anonymous said...

Ehmmm, saya tak mahu buat pengadilan menjatuhkan sama ada tindakan ustaz tersebut betul atau salah. Hanya ustaz tu dengan Allah je tahu nawaitu dia ketika itu.

Zaman sekarang nak dakwah bukan macam dulu-dulu. Kena berkawan dengan mereka dan secara halus ajak mereka ke jalan yang benar (cara berhikmah). Cuma, dalam keadaan ustaz tersebut, ia boleh menimbulkan fitnah dan ustaz tersebut kena fikir natijah perbuatannya, walaupun niatnya baik (mungkin salah satu babak dalam rancangan beliau).

Orang yang menyebarkan gambar ustaz (sumber pertama) tersebut juga perlu bertanggungjawab, apa tujuan dan niatnya. Kerana gambar tersebut boleh menafsir pelbagai perkara dan yang pasti boleh menimbulkan fitnah yang besar.

Berbalik pada cara/kaedah berdakwah, jika dulu orang mudah mendekati ustaz2 atau imam2 yang berjubah, serban dan pelbagai lambang yang seseorang itu berilmu agama. Kini, masih ada kah anak2 muda yang hanyut mahu mendekati para ustaz/ ulama. Adakah glongan agamawan yang bergelar ustaz/ ulama menghampiri mereka. Apa yang kita perhatikan, banyak program bercorak keagamaan yang dianjurkan oleh kerajaan atau pun pakatan hanya dihadiri oleh mereka yang memang 'baik', mana mereka2 yang dah terlanjur. Siapa yang nak bawa mereka kembali ke pangkal jalan.

Kaedah berdakwah kini perlu reformasi. Saya ada mendengar kisah seorang ustaz yang berkelayakan membuka sekolah pondok, tetapi tidak membuka sekolah pondok untuk menyampaikan ilmunya. Alasannya mudah, jika beliau buka sekolah pondok, yang datang sudah tentu mereka yang sedia baik dan sudah punya kesedaran. Bagaimana dengan anak2 muda yang terus terlalai, siapa yang akan dekati mereka, dari situlah beliau menubuhkan persatuan seni silat dan yang datang untuk belajar adalah dari pelbagai latar belakang dan bermacam niat (nak jadi kuat dsbnya). Tapi, berkat ilmu yang beliau miliki serta tarbiah yang diberikan, Alhamdulillah, kebanyakan anak-anak muda tadi berubah dan terus menjadi orang yang berguna, paling tidak mereka akan menghormati kedua ibu bapa (perkara yang sangat penting).

Saya juga punya pengalaman berkawan dengan mereka yang samseng, minum arak, kaki perempuan dsbnya. Alhamdulillah, dengan berkat seorang guru yang mursyid, mereka berubah dan sekurang2nya, tabiat buruk mereka berubah. Caranya bukanlah dengan memberi ceramah agama, tetapi dengan cara belajar silat. Nilai dan budaya yang diterapkan menyebabkan mereka berubah dengan sendirinya. Pergaulan tanpa mengira sejarah lampau dan siapa mereka, menyebabkan mereka rasa dihargai dan berasa malu dan terus berubah tanpa paksaan.

Saya sendiri mengikuti rancangan Cafe Akil Hayy dan senang dengan konsep rancangan tersebut.

Apapun, jangan salah tafsir. Saya tak kata kalau nak dekati mat rempit, kita kena merempit dan sebagainya.

kulupSakah said...

anonymous,
aku setuju 100% dengan kau dan aku faham sefaham-fahamnya maksud kau, sebab tu aku tak komen apa2 sangat pada gambar tu tetapi kita dapat lihat banyak tafsirannya...
terima kasih!