Thursday, May 28, 2009

SAYA TAK MAHU HENTAM NAJIB!!


INTERBIU EKSKLUSIF KulupSakah DENGAN DIRINYA SENDIRI!

KS 1: Apa khabar Encik KulupSakah?

KS 2: Soalan bodoh yang sentiasa ditanya oleh artis-artis kepada pasangannya ketika bertugas menyampaikan anugerah di majlis penyampaian anugerah. Kalau dah boleh berlabun ni sihatlaa...

KS 1: Ops maaf! Mengapa sejak akhir-akhir ni saudara kurang menulis tentang politik?

KS 2: Politik kepartian ya! Tetapi politik sosial adalah perkara yang mesti diketengahkan. Politik kepartian tidak mengembangkan minda rakyat dan tidak mencambahkan keuntungan kepada ummah kerana politikus ini selalunya bertekak pasal jawatan, pangkat dan kedudukan mereka sendiri saja. Mereka bak bebudak kecil yang bergaduh mengatakan baju merekalah yang paling cantik berbanding lawan yang lain.

KS 1: Jadi, lebih menumpukan kepada kritik sosial?

KS 2: itulah politiknya. Apa yang berlaku hari ini adalah berkaitan dengan dasar politik dan sistem. Sistem dan dasar yang tempang akan membuat masyarakat pincang.

KS 1: Contohnya?

KS 2: Mat Rempit. Kenapa mereka lahir? Kita selalu terus saja menyalahkan mereka tanpa memikirkan siapakah yang melahirkan mereka? Siapakah yang menciptakan mimpi-mimpi indah merempit dengan membawa dan memperagakan motosikal ke sini? Ini satu hal..Kalau kita tengok dasar perumahan yang tak sempurna juga mengalu-alukan tumbuhnya gejala ini. Rumah kos rendah kecil sehingga mereka tidak selesa di rumah, hendak bermain sudah tiada kawasan permainan kerana ruang lapang sudah dipenuhi dengan kereta-kereta penghuni yang parking. Malah di sesetengah tempat akan di bina bangunan khas untuk parking saja. Ruang permainan? Tiada! Nak main bola kena pergi bayar kat gelanggang futsal yang mahal. Jadi merempit adalah salah satu kegiatan yang percuma dan menyeronokkan selepas dibuai mimpi2 menarik oleh kaum pemodal.

KS 1: Bukankah tugas di rumah adalah tugas ibu bapa? Mengapa pula kerajaan yang dipersalahkan?

KS 2: Betul tetapi ibu bapa terlalu sibuk untuk survival. Mereka sejak belajar lagi sudah dibebani hutang oleh kerajaan seperti PTPTN dan apabila bekerja mereka dilambakkan dengan hutang bank, kereta, rumah, bil-bil dan segala macam kos lagi. "Kemajuan" bermaksud kau harus tinggalkan anak-anak dan pergi bekerja untuk mengisi tembolok keluarga. Maka runtuhlah institusi keluarga apabila kemajuan didefinisikan bulat-bulat mengikut Barat. Keluarga tiada pengisian, jiwa kosong dan akan rosak.

Kerajaan Najib

KS 1: Saudara dilihat kurang menghentam Najib (PM baru) berbanding era Pak Lah yang kadang kala kritikan saudara sampai ke tahap carut-carutan dan agak sarkastik! Mengapa? Adakah Najib bagus sebagai PM?


KS 2: Sarcastic? Hahaha!! (ketawa sambil memberus gigi) Saya tidak mahu menghentam Najib kerana Najib adalah PM yang paling tak popular dalam sejarah malaysia. Pak Lah walaupun hampeh pada saat-saat akhir pemerintahannya tiada siapa dapat menafikan kehebatan popularitinya sewaktu menjadi PM. PRU 2004 adalah kayu ukurnya yang menyaksikan BN menang besar selain faktor pengundi hantu. Hihihi! (menjelirkan lidah seperti pontianak). Tetapi Najib sehingga hari ini terkial-kial mencari formula untuk merebut kembali kasih sayang rakyat Malaysia kepadanya. Bermacam-macam program dibuat termasuklah berjalan kaki di Chow Kit. Hahaha!!
KS 1: Mungkin ada yang tak setuju dengan saudara kerana berpendapat ketika dia lemahlah patut dilanyak secukup rasa?
KS 2: Saya tiada masalah jika mereka terus membelasah Najib, tak jadi hal. Blog masing-masing, masing-masing punya hallah! Cuma bagi saya, rasa tak seronok pulak belasah lawan yang dalam keadaan lemah. Sunan Kalijaga, mentor saya pernah berpesan dalam tulisannya janganlah mengasari lawan yang dalam keadaan lemah. Ini juga ajaran Islam. Hahaha!
Krisis Perak
KS 1: Apa pandangan saudara penyelesaian terbaik krisis di Perak
KS 2: Apa pun penyelesaiannya tidak akan menyenangkan pihak yang kalah. Bagi saya menang kalah tak penting, tetapi "perjalanan" krisis inilah yang penting untuk dinilai oleh rakyat yang tak bengong atau yang tak pernah mengambil tahu soal politik negara selama ini. Seluruh dunia sedang memerhatikan lawak purbakala ini. Ia bagi saya seperti perlawanan tinju. Walaupun kelihatan BN menumbuk bertubi-tubi tetapi dia sebenarnya sedang cedera dan hampir tumbang. Tumbukan bertalu-talunya itu sebenarnya makin melemahkan staminanya sendiri berbeza bagi PR yang seakan-akan mendapat "spinach" setiap kali mukanya ditinju. Ia seakan api yang makin membakar semangat PR.
KS 1: maknanya PR semakin kuat? Kalau begitu apa kata saudara hentam PR pulak kerana PR semakin kuat. Bukankah itu polisi saudara?
KS 2: Oh tidak! PR tak kuat! Belum pernah sesaat pun PR memerintah Malaysia. Menjadi kerajaan di 4 buah negeri belum cukup kuat. Kita kena bantu beri peluang untuk mereka buktikan bahawa mereka kerajaan yang baik untuk rakyat.
KS 1: Ada juga blogger PR yang belasah PR? Apa pandangan saudara?
KS 2: Macam saya kata tadi, blog sendiri, sendiri punya pasallah. Asalkan kutukan tu untuk memberi kesedaran dan kebaikan akhirnya berpihak kepada rakyat takpalah. Saya ada juga dihubungi blogger pro PR dari Selangor yang mengajak saya belasah PR Selangor, saya suruh mereka teruskan tetapi dalam masa yang sama bantulah juga PR kerana mereka tidak mendapat liputan media. Tolong sampaikan maklumat tentang apa yang telah mereka laksanakan kepada rakyat seperti bekalan air percuma, TAWAS, Program Tuisyen percuma yang mana ramai yang tak tahu ni. Bagi saya setahun PR adalah jauh lebih baik dari 50 tahun BN memerintah. Inilah yang dibasuh oleh Dr. Badrulamin kepada saya dan rakan-rakan yang merungut tentang PR kepadanya. Kita kena akui itu, 50 tahun BN sungguh memalukan berbanding 1 tahun PR!!!
KS 1: Nampaknya saudara takut juga mengkritik PR?
KS 2: Tidak! Tidak! Tiada "fear and favour" dalam hal ini.! Lawan tetap Lawan!
KS 1: Terima kasih saudara! Silalah minum teh ni!
KS 2 : Jangan nak merapu. Teh tu aku yang belanja!


17 comments:

SyawaL said...

kah..kah...
sungguh bernas...

mamai said...

encik KS....memang best bernas

Anonymous said...

Perli nampak?
wakakak !!!

Isa said...

Belasah untuk kesedaran... yea..betul... ha..ha...ha...

Sapa blogger PR tu yea... kuang ajaq betui... depa tu...

Anonymous said...

hik hik hik
ada-ada jer lah ko ni lup
sesekali cakap sorang2 ni pun best gak ek?
aku pun nak try la,
tp kau wat katner ha lup?
aku cadang nak wat nyorok2 dlm bilik gelap
bimbang gak apa kata anak bini aku bila nengok aku cakap sorang2...

daLyaanoon said...

dapat ilham dlm toilet ke Brader?

cree said...

Kepada sesiapa yang nak cuba menginterview diri sendiri macam encik KS,pastikan di sekeliling anda tidak berorang.Nanti disalah anggap lak.Nak bagi cantik pi la berkhalwat kat mana-mana.
P/S...pastikan khalwat anda adalah
seorang diri

maun said...

Contoh interbiu orang yang dah fed up....

Anonymous said...

kulup bodoh!!

alang said...

Phewitt. Waaa, bro dah jadi artis la skrang. Ada intebiu2 lagi. Autograf satu. hehe

Pyanhabib said...

kalau tak nak belasah, lu tibai saja!

gangga awana said...

hahahahaaha

hahahaahahaha

boleh bikin skrip untuk drama pendek 5 minit...

pelakon tambahan dalyaaanoon selaku tukang kira harga teh.

lanterajiwa said...

monolog yg hebat...

wakaradesign said...

ha ha ha ha..
aku suka.
aku suka.

n.u.r.u.l said...

hilang ngantok bc labun ni...kihkih kelakar btoi..

Term Papers said...

Awesome. It is amazing how some people come up with cool ideas.

Jerry said...

There are certainly a lot of details like that to take into consideration. That is a great point to bring up. I offer the thoughts above as general inspiration but clearly there are questions like the one you bring up where the most important thing will be working in honest good faith. I don't know if best practices have emerged around things like that, but I am sure that your job is clearly identified as a fair game.

Custom Essay Paper