Thursday, May 14, 2009

Nizar punya penangan!!

13Mei 2009 jam 9 malam aku dan isteri sampai di Dewan Sivik MBPJ (dulu tempat bebudak AF buat konsert sini..). Terpaksa parking kat bangunan sebelah pasal penuh sesak. Terlepas nak tengok ucaptama Anwar yang lebih awal.

Memang ruang dewan penuh sesak. Satu demi satu ucapan disampaikan oleh tokoh-tokoh tertentu. Aku terus terang cakap aku sebenarnya dah overdose dengan ceramah ni, maleh nak dengor. Cuma kekadang hadir kerana ingin berjumpa kawan-kawan seangkatan yang gerenti ada. Aku pulak secara peribadi tak pernah dengor secara live Nizar berpidato dan malam itu memang gilaa!!
Sebaik saja nama Nizar diumumkan untuk berceramah aku yang berada di luar berasa gemuruh apabila mendengar suara sorakan yang padu bergema dari dalam dewan. Sungguh aku rasa lain macam. Paling mengejutkan apabila aku lihat orang-orang di luar tak kira bangsa dan umur berlari dengan laju masuk ke dalam untuk melihat dan mendengar Nizar. Mereka berlari bagai dikejar anjing. Bulu roma aku meremang apabila Nizar mengucapkan ayat Al Quran sebagai intro ucapan di hadapan penyokong pelbagai bangsa dan agama. Nah! 13 Mei 40 tahun sesudah 1969 menyaksikan perpaduan yang lebih jitu.

Penyair Rahmat Haron membulatkan mata kepada aku sambil aku mengangguk-angguk kagum dengan pengaruh luar biasa Nizar. Persis sokongan terhadap Anwar. Tapi ini Nizarmania!

Aku tak dengar sampai habis bila mana termakan hasutan brader gua Pyanhabib yang mencucuk jarum mengajak aku menyopping bundle di Danau Kota. Lewat punya pasal aku dan isteri membatalkan (menangguhkan shopping bundle) tetapi kami suami isteri bersama Pyanhabib dan isterinya bergotong-royong mengghaibkan lamb chop ke dalam perut di Island Red Cafe, Danau Kota (harap nama kafe tu betul, aku dah lupa sebab mabuk sangat.. hehe!)

fuh! Nizarmania..
peh! lamb chop mania...
pergh! Bundle..

(tahapa ke majalnya internet dan telefon rumah aku senyap sunyi takde signal apa-apa..maka entry ni ditaip di CC, kalau kat rumah boleh aku upload gambar orang berlari-lari menyerbu masuk dewan sewaktu Nizar berucap)

24 comments:

daLyaanoon said...

brader KS, btullah...gua pun ada perasaan mcm tu kekadang..padahal dah besa dgr dah..tetapi keadaan sekeliling mempengaruhi...naik segala macam bulu..

dap kafir harbi said...

Nizar punya penangan?

Habis adun dap kafir harbi keliling nizar bila buat sidang media. Tak bagi can pada nizar. ngeh dan nga akan kontrol habis nizar. buat pulak sidang akhbar di pejabat dap. sah barua dap!

Adun pas yang lain tengok saja gelagat nizar. macam ni kita punya mb. sah barua dap!

Kami rakyat perak bersyukur kehadrat ALLAH SWT kerajaan dap kafir harbi tumbang. pergi jahanam kafir harbi, agen zionis dan yahudi!

sabir said...

kepada dap kafir harbi... Ni la orang UBN yang tak leh terima kekalahan.. UBN akan lingkup tak lama lagi.. Takbir

Anonymous said...

Aku rasa tak seorang pun pemimpin umno yg mempunyai karisma macam anwar mahupun Nizar. Itu sebabnya ahli-ahli umno cukup hasad dan dengki. Bermacam-macam fitnah dan tuduhan dibuat terhadap mereka berdua ini..apa nak dibuat pemimpin mereka tak ada integriti, asyik2 politk wang, dll macam-macam lagi. Malu nak cerita kat sini.

Anonymous said...

ada lagi lagi manusia tak cerdik macam ni..abis tu mca,gerakan,ppp dsb tu muslim ka.yang ni kafir apa plak.yang melayu tak berapa empuk tu pun muslim sejati ka.yang dah 50 tahun lebih menjahanamkan islam tu macam mana.meluluskan lesen judi haram.menjahanamkan ekonomi negara tu sapa...pikiaqlah....jangan jadi bingai....

budak pondok said...

hahaha...kafir harbi hanya pada orang yang menentang hukum Allah,..yang menentang hukum Allah (hudud) ni aku rasa umno..bagi aku DAP kafir zimmi..yang bagi duit kepada Jack Abramove pun umno gak...agen ekonomi umno ..lagi yahudi umno ni..yang serang ustaz ibrahim libya lebih kurang cam yahudi serang gaza plak..lagi teruk dari yahudi umno ni..ada hati kata DAP kafir zimmi...podah...aku takut kot2 ada yang jadi UMNO HARBI..pikir la sendiri

Anonymous said...

betul kata Budak Pondok tu... biar lari cepat dari UMNO jika tak nak kafir harbi... nauzubillah!!

mamai said...

next time upload la gambar share ngan kami yang tak berkesempatan dan kejauhan nie....

nie pada dap kafir harbi....hang cermin la diri tu dulu kalau nak bercakap....tengok2 la saper yang ada dok dalam BN tu....kami rakyaat Malaysia lagi bersyukur kalau dapat tengok UBN nie tumbang....

mosabit said...

PERHATIAN.....
ini adalah sebahagian daripada beribu kata kata pemimpin UMNO HARBI....
1. (Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif.
2. (Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan -
3. (Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan). Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.
4.(Kenyataan Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno). Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud.
5. (Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)" Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan .
6. (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). "Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa.

bla bla bla ...banyak lagi..

mosabit said...

PERHATIAN...

"Bukan pasal PAS lawan UMNO, tapi masalah UMNO lawan Islam"

"PAS-UMNO tak leh berjumpa, sebab Kita (PAS) lawan UMNO kerana UMNO ni bawa ilmu salah; ilmu sesat. mu (wahai UMNO) adalah ayah Pin"

(Ucapan Tok Guru Nik Abdul Aziz di Selangor pada 14 Jun 2008).

Anonymous said...

korang sedar tak lawyer nizar sapa india n cina org islam mana!! pelik mana 99 peratus islam anda tapi paling hairan nizar sorang je exco islam lain tak da macam anjin kena ikat

Anonymous said...

takbir utk org india n cina nizar suruh

melayu_dap said...

Sedara dap kafir harbi,
umno kata malaysia negara islam.kenapa cina dap yang tinggal dalam negara islam ko gelar kafir harbi?.aku tak nampak dap nak buat onar kat malaysia,setahu aku umno cuba menakut-nakutkan orang kafir tentang hudud adalah.selepas ini ko nak gelar aku apa pulak sebab aku penyokong dan ahli dap?.tapi sebelum itu aku nak bagi tau ko dulu,selama ini aku sholat berjemaah bersama-sama dengan penyokong dah ahli umno dan juga pas.kamu nak kata aku kafir atau barua cina?kalau aku barua cina macam mana pulak orang umno yang sokong mca?.tolong ko jawab soalan aku ini kalau ko anak jantan.

kulatlapok said...

salam Bro:

Teruskan perjuangan anda..!! u are the best..

Anonymous said...

Pelik bin ajaib orang ameno ni, asik kutuk DS Nizar boneka dap, padahal Ameno bangsat bersekongkol dengan mca,mic,gerakan dan lain-lain parti komponen bukan islam boleh pulak....... apa punya bebal ameno ni!

Anonymous said...

Aku sokong mosabit, org ameno dari dulu, kini dan selamanya pengikut ayah pin. Siapa berani tangkap ayah pin?

Anonymous said...

Syabas DS Nizar, masa depan DS pasti cemerlang, itu yang sangat-sangat dicemburui oleh puak-puak bangsat ameno. Bila berhujah tanpa fakta pakai kepala lutut! itulah blogger2 ameno keris karat.

Panglipulara© said...

Apekeheinya harbi2 tadi tu, teman tak nak ambik tau sangat, tapi yang teman nampak melayu dalam umno ni bacul, takut dengan cina,india,kadazan,siam etc...padehei dema yang bawak masuk bangsa ini kat dlm mlesia nih...pastu takut nak bersaing cara sihat, guna kuasa veto cakap dema tuan kat mlesia nih, apekehei nya yeop? bumi tuhan ni kongsi je sama2 asal jangan kamu rosakkan udah ler, tuhan tu adil, tak terambik dema mlesia ni kalau niat dema tak betui chor, mike tak mengaji ke...?

Anonymous said...

Ini lah UMNO dan ahlinya yang ingat Ugama Islam didalam dunia ni hanya orang Melayu saja.Orang cina yang beragama Islam lebih ramai daripada orang Melayu.Buka mata dan minda sama supaya mendapat melihat kedudukkan sebenarnya.
Kalau DAP jahat dan tak betul maka PAP dari Singapura baik.UMNO jual tanah,jual Air dan apa saja kalau Singapura nak UMNO bagi.Itu UMNO kata OK pasal DUIT MASYUK.....UMNO kerana terlampau pandai PULAU pun terlepas ketangan Singapura.

Anonymous said...

Lop,inilah buah yg UMNO dok peniaga "DAP harbi" dan Ir Nizar "boneka derhaka".Kalau DUN Perak dibubar,inilah poin depa dok pelarih..They are just desperate.Burok betoi perangai.. Nona Ratana Chulaborn

Anonymous said...

Kulup, tak hairan penyokongx Pakatan Rakyat suka MENYERBU kerana mereka terkena wabak SIN3 yang dibawa olih Selembu Nizar. Nasib sikeling gila tak ada sama kalau tidak keadaan akan lebih meriah.NIZARMANIA KONON !!!! BABIMANIA lah tu kenapa bodoh sangat KULOP seekor ini ????????????

ubilepih said...

gua mabok pyanmania..ha..ha..ha

umno gila babi said...

depa dok sebok pasal selsema babi tak sedar umno dah lama gila babi
macammana busuknya kandang babi macam tulah busuknya kandang umno
ada bantahan...? silakan...

kulupSakah said...

hampeh! tak kenal mana yahudi mana zionis mana hardi mana zimmi mana kafir mana kufur..
dak kata rahmat haron orang yang ada 'kuasa' (perasan mereka) saja yg suka labelkan org sesat