Friday, May 8, 2009

JANGAN BUNUH AKU!

JANGAN BUNUH AKU (jeritan sang bahasa melayu)

Tolong!
jangan bunuh aku
Jangan tolong bunuh aku
Aku mahu hidup
hidup mahu aku
aku mahu terus hidup
walau nafas kian semput
walau wajah kian kerepot
berilah aku menumpang
di bilik kecil di rumahku sendiri
kerna aku masih mahu hidup
selagi aku tidak dibunuh..
tolonglah...
jangan bunuh aku!

8 comments:

abgBro said...

setan bertanduk keris : aku nak bunuh kau jugakk!!

Cucu Tok Uban said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 7, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan ’suara rakyat’ dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya ‘rampasan kuasa’ sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana…. Amin!

kulupSakah said...

tok uban,
kesian kamuuu!

Bujang Susah said...

Salam lup.. biasanya jarang ko komen... ni marah la ni eh? dah namanya pun tuk uban lup. dah tua. tua kutuk x sadar diri. Pencacai tua pengangkat najis.Aku ni lup klau org mcm ni aku dah anggap dia ni mcm anjing jer lup. ko halau dia, dia menjelirkan lidahnya.. Ko buat x tau pun dia menjelirkan lidahnya. Klau bodoh nak belajar xpe jugak lup. ni bodoh pastu kurang ajar. ko nak kata apa lagi. Penat la kita ni dok menyatakan yg hak hampir setiap hari, tp dia dok terjelir jer lidah dia..

mamai said...

anjing gongong tulang jumpa bayang tulang terlepas...itu la sikap orang yang dalam umno nie....sian cucu tok uban al maklum lah dah tua ( biasanya orang beruban nie dah tua )ada satu penyakit iaitu nyanyuk...aku dok terpikir kalau la tetiba yang bebas nie pie jumpa Sulatan and cakap saya sokong PR...apakan jadi yer

alexander said...

cucu tok uban ni jantan ke betina???
kalau jantan aku nak azan kat telinga dia...
kalau betina nak ke qamat ni

Hanapi said...

Aku ucapkan kesian pada Cucu Tok Uban ni..Nasib ko la Cucu

tok iskandar said...

setiakawan sesama rakan kongsi PR.
7 Mei membuktikan bagaimana rakan-rakan ADUN PKR dan DAP berhabis-habisan mempertahankan MB PAS.
Ketika sivakumar diheret polis,ADUN PAS dan PKR cuba menghalangnya.
Inilah setiakawan dan kita perlu buktikan sekali lagi ketika PRK di Penanti