Monday, September 28, 2009

melihat toyol menjelma di tengah padang..

seorang ustaz pernah mengajar kami sewaktu kecil2 bagaimana hendak melihat toyol menjelma di waktu malam. Katanya kami semua kena menunggu bulan terang dan tunggu di tengah padang bola.

Masa tu aku baru 6 tahun dan ada juga kawan-kawanku yang dah darjah 6. Malam itu bulan terang. Lepas maghrib kami ke tengah padang yang memang terletak di dalam kawasan pagar masjid.

"dengan syarat kamu semua kena telanjang bulat!' pesan ustaz siangnya.

Kami bebudak yang lurus dan taat. kami buka pakaian dan letak pakaian kami di tepi kolah masjid.

Ke tengah padanglah kami.

"Kangkang kedua belah kaki dan tunduk. Lihat di celah kangkangmu dan akan kelihatan toyol!" pesan dia ..

Aku yang berumur 6 tahun tak dapat melihat apa-apa, tapi yang darjah 6 tu kata memang jelas nampak lembaga berkepala botak....

"memang orang yang dah masuk jawi je yang nampak, bebudak kecik tak nampak!' kata Ustaz besoknya..

huh!

8 comments:

abgBro said...

sebenarnye kau nampak jugak toyol tu...tapi toyol yg belum botak lagi laa...wakakaaka

aku said...

member gua si ah seng penah buat. tapi tak nampak!

mamai said...

hahahahaha aku ingat juga ini dulu cuma tak berani nak buat

Naruto Sensei said...

Salam Ziarah..

Tu Toyol lain tu ha ha ha ....

Faham2 je le toyol sunat dengan tak sunat ...

Wassalam

C++ said...

Bhai...

hahahaha... lawak la .. nasib baik gua takder belajar ngan ustaz lu tue... hahahahaha... kalu tidak... hahahaha

Tunsiber said...

"melihat toyol menjelma di tengah padang.."

perlu ditukar kepada....

"melihat toyol menjelma di tengah ????kang.."

semutzapi said...

Bro..

bayangkan kalau kepala toyol tu dah berumur 60 tahun?

:)

ustaz tu tentu dah kena tangkap bawak ajaran sesat kan?

Term Papers said...

Term Papers Thank you for posting keep it up.