Monday, March 29, 2010

kita mesti terus hidup!

Macam-macam kita kena buat untuk terus hidup. Asalkan halal, bermaruah dan anda bahagia. Bukan dipaksa, terpaksa atau kerana itu kerana ini. Tapi kerana engkau mahu buat! Jumaat lepas Pelancaran kempen Selamatkan Malaysia di stadium mini Kuala Kubu Bharu.

Gambar di bawah aku dan kartunis Zunar berjalan dari seorang ke seorang menjaja buku terbaru kami "Isu Dalam Katak" yang cukup laris malam tu. Aku dapat saksikan pengaruh kartunis Zunar. Aku tak tahu berapa tahun perlu aku ambil untuk jadi begitu. Tak mengapalah, cuma adalah sekerat dua yang datang beritahu aku yang mereka selalu baca blog ni. Terima kasih!


Sebelum itu buku "Isu Dalam Katak" dilancarkan oleh Dr. Syed Husin Ali , Timbalan Presiden PKR yang terus tegar dan cekal dalam kesederhanaan.
Cubalah korang teka, "orangGilak" mana yang jadi katak tu...
keesokannya, Sabtu aku diundang mengeteh dengan Anwar. (baca entry sebelum ni) dan malamnya aku menjadi pengerusi majlis di Beranang. Tak sangka dewan penuh sesak sampai ke luar walaupun pada mulanya sekitar jam 9.30 malam orang boleh dikira.
Sebelum-sebelum itu aktiviti Bengkel Asas Melukis Kartun dijalankan. Terasa menjadi cikgu sekolah rendah pulak..
Melayani si Faris 5 tahun yang petah macanm orang besar. hahaha!
Kena berhati2 cakap dengan bebudak ni. Silap cakap depa menangis...
Aktiviti luar pintu (out door). Melukis persekitaran.
Aku pun tak pasti pasaipa aku posing macam tu..(gambar atas)
Dua beradik. Si adik (kiri) betul2 mencabar kesabaran aku. Suka mengacau. Nasiblah takde anak sesiapa kena sekeh. Haha!
Jonos mengajar Lia melukis sambil berdukung.
Siapa kata aku tak penyayang?


foto ehsan: Alin Zunar, Dalyanoon dan Zanchi Lim

8 comments:

Hashim said...

Tahniah Yop

Aku cukup suka lihat kanak-kanak riang dan kemesraan mereka. Aku puas hati.

gedek! said...

Gua salah sorang dari 'sekerat-dua' tu...

mamai said...

meriah bro...gua tak sampai sekerat

daLyaanoon said...

Tapi lu banyak buat orang senang hati. Itu lu punya kelebihan.

kulupSakah said...

Hashim,
bebudak disayangi rasulullah saw. malanglah kalau kita takde sifat sayangkan bebudak. depa x hipokrit.

gedek!,
lu blood, lu bukan fan.

mamai
syok oo..

dalyanoon,
lu sorang lagi gua punya adik. thnx for the gambor..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ya terus hidup

UCOP said...

..KITA MESTI TERUS HIDUP...
teringat kata2 Osman Tikus dalam filem Kembara Seniman Jalanan

Term Papers Writing Services said...

Term Papers Writing Services Great stuff very creative and useful.