Wednesday, March 17, 2010

Syabas orang asli!

Orang asli sudah turun mempertahankan hak mereka. Melayu "bogus" je masih bangang alias bahalol. Bila rumah sendiri diroboh untuk dibina kondominium tokey lintah darat baru mengamuk menyesal. Tau tak "bogus" tu hapa? Ops... kalu dah bangang nak buat cemana?






tu mesti nak kata orang asli terpedaya dengan hasutan pembangkang. Anak felda terpedaya, mahasiswa terpedaya..asal tentang mereka, semuanya terpedaya..
yang tak terpedaya cuma beruk dan siamang je...

8 comments:

faizsaaid said...

mantap

AnakSemuaBangsa said...

Inilah sebenar-benar bumiputra..
tanah adat tegelam dek air dahh..

mempelung said...

Aku suka blog kau ni sebab kata-kata kau ni terang dan jelas dalam komen atau dalam bahasa kapirnya DIRECT.

Memang betul.. kalau tak ikut ideologi dia..dia kata kita jumud, taksub dengan pembangkang. Padahal kita bukan jumud kita bukan taksub tapi celik politik.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ada juga yang asli asyik lembik dan melayu je ..susah nak bagi segar ni

Anonymous said...

brader, lagi cantek kalau lu gune ORANG ASAL. aku pun senang hati.. caw....

kulupSakah said...

asal ke asli ke sama saja..sama macam melayu..ada dua makna..
sama ada menjadi layu
atau...
"Melayu" bermaksud bangsa yang kuat sehingga boleh "melayukan" yang lain..
bagi orang Arab kita ini kaum "ajam"

Gombak said...

Fullamak....!
Kalau seramai ni la org asal(perkataan yg di guna oleh hj suhaimi lubok kawah)
bangkit berdemo...mau tak bergegar peti undi nanti...!

Term Papers said...

Amusing protest, first time seen this kind of protest, really funny.