Thursday, March 18, 2010

Tak abih lagii bengap dulu?

'Kami serah memo, bukan melancong ke Putrajaya' (Malaysiakini)
Salhan K Ahmad
Mac 18, 10
7:13pm
Orang Asli bukan sekadar berjalan-jalan ke Putrajaya semalam tetapi membawa harapan yang sangat besar, kata presiden Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia (POASM) Majid Suhut.

Beliau berkata demikian bagi menolak kenyataan Datuk Seri Shafie Apdal semalam yang mengatakan masyarakat tersebut bukannya berdemo di putrajaya tetapi sekadar mengunjungi pusat pentadbiran negara itu untuk melancong.

Mengulas lanjut, Majid berkata kenyataan itu mungkin dikeluarkan Shafie berdasarkan persepsi menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu terhadap usaha yang dilakukan Orang Asli bagi mempertahankan hak mereka.

"Itu kenyataan yang tidak berapa tepat. Mungkin dia salah cakap dan perlu diperbetulkan. Itu persepsi dialah, tapi tujuan kita sebenarnya serius untuk serahkan memo kepada perdana menteri dan juga kepada beliau," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Kan aku dah kata, baghal pedal tu bengap! Nak menipu Melayu.
Woi!! Kaum asal pun lebih cerdik sekarang, kau nak tipu sapa bahalol?
Dulu masa jadi menteri pasar, harga ayam pun tak leh kawal. Buat kenyataan harga tak naik tapi hakikatnya rakyat pergi pasar berang harga ayam naik. Mangkuk ni bukan tahu apa. Sesekali turun spot check siap bawak jurukamera dan wartawan, memanglah peniaga semua jadi baik tetiba.
Mangkuk!

kulupSakah: teringat dulu di perhimpunan agung umno dia kata madey maksum. Bodek tahap tenuk!

5 comments:

Isa said...

hehehe... bro,

2-3 hari ni bersemangat kembali...

masak lomak cili padi keli salai satuuuuu... pedas2 yeaaaa....

Anonymous said...

yuhu

mamai said...

bodoh bebal budak tu kot

Anonymous said...

kalau bajau samporna memang kaki bodek.. dapat projek bejuta2 sub bagi kontraktor cina.. memang buduh.. pikir pasal poket sendiri saja x mau pikir belakang apa jadi.. sapi apdal bagus kau jadi sapi n balik la kau pi pelipin

mempelung said...

Tempedal ayam dekat-dekat sama jeh bunyinya dengan apdal...

Kalau nak diikutkan cakap orang-orang tua N9...jangan makan tompoda ayam nanti jadi bongap...

mako... jadi la shafie apdal ni bongap tak tau nak bezokan mano melancong mano nak buek bantahan...orang bumi sejati lagi tuh...

Malu-malu umno/bn oiii.....