Monday, March 22, 2010

MENGAPA ENGKAU BODOH?

Ahli parlimen bebas Datuk Ibrahim Ali mencadangkan Mohd Saiful Bukhari yang mendakwa dirinya diliwat oleh ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, supaya bertemu dengan ulama tersohor, Yusuf al-Qaradhawi untuk menjelaskan kes sebenar.

Katanya, perjumpa
an itu perlu memandangkan pembangkang telah bertindak mengedarkan rakaman yang mengadungi fatwa terhadap pertuduhan liwat yang dihadapi oleh ketua pembangkang itu.

"Ini dibuat untuk mencipta pandangan di kalangan rakyat, satu persepsi bahawa ketua pembangkang dizalimi, kononnya ini satu konspirasi kedua oleh kerajaan.

Katanya lagi beliau akan menyerahkan kandungan ucapan Yusuf al-Qaradhawi yang disalahtafsir dan diedarkan ke masjid-masjid di seluruh negara.

“Saya nak minta kementerian dalam negeri supaya menyiasat. Jika ini berterusan, sistem perundangan negara kita akan jadi bahan lawak (mockery).

"Biar Saiful angkat sumpah depan Yusuf al-Qardhawi dan jelaskan perkara sebenar," katanya ketika membahaskan usul junjung kasih ucapan Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini.

katak oh katak mengapa engkau BODOH?
Macamana aku tak bodoh, sebab aku BAHALIOLBANGANGBANGSAT!
BAHALIOLBANGANGBANGSAT!
BAHALIOLBANGANGBANGSAT!

Apalah punya bodoh nak mampius katak ni..banyak mentedarah lalat Vincent Tan kot?

Ingat tak konspirasi 98 dulu, Madey (si mamak yang katak ni kata kalau dia masuk balik UMNO maknanya dia dah jilat punggung mamak telo labuh ni) telah hantar beberapa tokoh agama umno jumpa Dr Syeikh Yusof Qardhawi perihal isu liwat ni dan mengatakan apa yang Madey cakap adalah benar apa jawab Syeikh?
Sila balik baca Quran dulu.
Mengapa tokoh agama ni gagal 'mempergunakan" ulama tersohor ini? Mengapa mereka Anwar berjaya perdaya Syeikhul Azhar ni? Apa hebat Anwar dan apa bangangnya uladalamsemak Umno dulu?
senang saja beb..ikut Al Quran!
kalau banyak sangat alasan maknanya kamu tak yakin dengan Al Quran yang tertera dalam Rukun Iman. Tak percaya Al Quran bermakna tak percaya Allah, Rukun Iman pertama. langgar Rukun maknanya batal Iman.

Berapa kali nak bagitahu, "sumpah" adalah perkara terakhir selepas semua pendakwaan dilakukan mengikut apa yang digariskan Al Quran.
Mengapa takut nak bawa ke mahkamah Syariah?
hah Jamil Khir?

Ular oh "ulardalamsemak"
mengapa nak makan katak?
macamana aku tak makan,
aku dengan katak memang makanan babi!

16 comments:

nanamerican said...

badan nampak besar tapi otak kecil, cakap berdegar-degar tapi otak tumpul, aku ni bukan nak hina dia tapi nampak sangat kedangkalan fikirannya kalau pandangan macam tu boleh keluar dari orang kuat pekasa masalah nanti orang bawahnya kerana level pemikirannya bodoh sangat, apa nak jadi dengan kau brahim. henti lah bercakap kerana kau memang bodoh.

author faethal said...

Banyak makan tahi agaknya si Berahim Katak ni.

Bodoh lebih banyak daripada cerdik!

pis said...

kulup kau ni memang kulup. qazaf takleh pakai dalam kes anuar dan saiful. kena goreng ngan anuar je. qazaf digunakan pada pihak ketiga bukan mangsa dan yang dituduh. saiful adalah mangsa dan anuar adalah yang di tuduh, camne nak qazaf. kalau kau tuduh anuar liwat saiful kau boleh diqazaf sebab kau orang ketiga. faham kan qazaf sebelum menulis. PKR politikan isu qazaf je.

Anonymous said...

Sebenarnya dia sudah tidak siuman lagi!!!


Gila!!!.......Gila kuasa!!!

guna baba said...

katak puru haram jadah, kulit muka serupa khinzir badan macam badak air.katak ali ini adalah parasit yang tak ada hala tuju dan hanya seorang rasis.

pos said...

pis,
bodoh betul ko nie, kalu x skola jgn menyampuk, hujah tah apa2

al-Balingi said...

Puitis tajuk entry ni...

vertebrata said...

bodohnya pis..

sesiapa sahaja said...

sebenarnya apa maksud ko pis..?

Anonymous said...

pis tu spesies katak jelmaan perkasa..

zane said...

Pis bodoh yea Pis bodoh...

Si Saiful yang menuduh kena bawa 4 saksi, lelaki, beriman dan menyaksikan perbuatan itu seumpama melihat pen dicelupkan ke dalam botol dakwat..kalau tak dapat, hukuman qazaf dikenakan terhadap Saiful sebab membuat pertuduhan palsu! Bodoh!

Saiful dah sah kena hukum sebat 80 rotan kalau ikut hukum yang digariskan dalam quran. ngko baca quran tak pis???!

Mengapa sampai begitu sekali syaratnya? sebab Islam memandang tinggi maruah seseorang. Sesiapapun tidak boleh menuduh sewenang-wenangnya seseorang yang lain kerana dikhuatiri berlaku unsur penganiayaan. Maruah dan harga diri amat bernilai di mata Islam. kalau pun benar berlaku, serahkan kepada urusan Allah Ta'ala di akhirat kelak . Urusan manusia di dunia ialah mengikut prosedur yang Allah tetapkan!

Anonymous said...

saya sokong c zane..

pis said...

zane, saiful adalah mangsa, qazaf tak leh pakai kepada mangsa atau orang yang dituduh iaitu anwar. qazaf hanya di gunakan jika penuduh itu bukan mangsa dan bukan orang yang dituduh. cthnya jelas jika kita menuduh satu pasangan itu meliwat atau berzina qazaf boleh dikenakan keatas kita, supaya jangan senang-senang mendaibkan orang. mangsa rogol tak leh di qazaf, sebab dia mangsa dan bukan pihak ketiga. ada orang rogol liwat kat public. islam tu adil. senang nak faham kan

zane said...

Pis yang jahat lagi hina,

Hukuman qazaf jatuh kepada si penuduh yang gagal mengemukakan saksi, tidak kira sama ada yang menuduh itu menyatakan dia mangsa atau orang lain mangsa. Dalil hukum,
"Imam Abi Ishak As-Shirazi As-Syafie berkata :

Tidak diterima dalam tuduhan liwat kecuali empat saksi kerana ia adalah sama seperti zina dalam (keperluan saksinya) untuk disabitkan hukum” ( Al-Muhazzab, 3/332)

Dalam hal ini yang menuduh ialah Saiful dan beban membawakan saksi jatuh ke atas pundaknya!

Qazf mempunyai beberapa syarat :-

1)Syarat kepada penuduh :
Beraqal
Sudah baligh

2) Syarat BENDA YANG DITUDUH untuk dianggap qazaf

Menuduh dengan salah satu antara tiga tuduhan yang mewajibkan dihukum, iaitu ZINA dan LIWAT atau menafikan nasab anak sendiri ( ertinya menuduh isteri berzina). ( Al-Fawakih Al-Dawani, 2/211)

Jangan cuba-cuba nak mengelirukan kami wahai si bodoh, si penuduh termasuklah yang mengaku dia sendiri mangsa!

zane said...

Kepada pembaca,
Anda mungkin akan terfikir bagaimana pula kalau yang menuduh itu seorang perempuan yang mengadu dirogol? Apakah dia perlu membawakan 4 saksi beserta syarat-syarat itu? Jika tidak adakah dia akan di hukum qazaf dan berkemungkinan teraniaya? Di sini di petik dari pandangan ulamak,

"Bagi wanita yang mendakwa dirogol, dan menuduh seseorang lelaki tertentu merogolnya maka, dia perlulah membuktikan dirinya dirogol dengan cara samada membawa 4 orang saksi lelaki yang melihat kejadian rogol atau pengakuan lelaki perogol sebaliknya, jika gagal dia perlulah menerima hukuman qazaf. Hukuman ini bukan kesan dia diogol tetapi kerana wanita itu mendakwa seorang lelaki berzina dan gagal mebuktikan tuduhannya.

Sebaliknya bagi wanita yang dirogol tetapi tak tahu siapa yang merogolnya dan tidak pula mendakwa mana-mana lelaki merogolnya maka dia tidak didenda kerana dia dipaksa berzina tanpa kerdhaannya. Wanita ini tak akan di hukum dengan hukuman qazaf kerana dia tidak menuduh mana-mana orang lain berzina.

Undang-undang Islam tidak selesai dengan hukuman di dunia ini sahaja, sebab itu jika perogol yang telah sabitkan hukuman rejam atas pengakuannya merogol/berzina, melarikan diri dari penjara, atau menarik balik pengakuan salahnya maka dia tidak boleh dihukum rejam.

Kesemua kebenaran dari Allah jua oleh itu mana-mana pihak yang terlepas dari hukuman dunia sudah pasti akan dikenakan hukuman yang sangat berat dan dahsyat dari Allah di akhirat jua, kerana Dialah Yang Maha Adil.

Wallahualam.

tengkujoh said...

bro....pis, betuikah saiful tu mangsa atau disebaliknya cuba lu pikir kalu dah doktor swasta dah sahkan tiada koyakan n kemasukan ... so laporan HKL pon sama. So ape saudara pis nak berhujah tentang hukum qazaf