Sunday, April 18, 2010

"Aku dan Kamu"

sila ke blog ini untuk tengok drama pendek DIY aku..


- terima kasih Nikbinjidan.


sementara itu Dr Halili Rahmat keluar PKR masuk Umno.
Haa..........baguih! Tak dapat jadi calon pi keluar.
itu jelah harga perjuangan kamu..

hahahahahaha ! bagus bagus kimak!

14 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bagus juga keluar sekarang kang susah macam kes perak tu

hg_kasturi said...

Hahaha .. begitulah nasib Parti kelentong Rakyat ..Dr Halili Rahmat...

Bila keluar parti di tuduh kecewa kerana tk terpilih jadi calon. Sebelum itu pun ada Ketua dan Timb AMK Cabang Shah Alam letak jawatan .. juga di tuduh kecewa kerana tk di pilih jadi calun ..

Tapi yg HERAN nya .. ADUN Bakar Arang pun keluar parti jugak .. Kenapa ???
Tak dipilih jadi calun hulu Selangor jugak kah ??? Hahahah badigol punya SIKULUP BANGANG.

Inilah senario yg terpaksa kita terima kerana kepercayaan terhadap satu pemimpin itu sudah tidak relevan... membuang masa dan hanya bernafsu besar utk jadi PM.Adakah ini pemimpin yg kita cari ..???

hg_kasturi said...

.... Bendahari PKR Hulu Selangor, Dr Halili Rahmat hari ini mengumumkan keluar daripada PKR dan menyertai Umno.

Dr Halili Rahmat merupakan seorang pakar bedah saraf dan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi doktor peribadi ketua umum PKR itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tahniah Dr Halili kerana anda telah sedar dari mimpi dan berjuang dalam parti orang kecewa dan parti yang tiada dasar dan tidak berperinsip.

2. Orang yang sebersih anda pun boleh DSAI ketepikan dengan melantik tahi arak menjadi calun. Jadi bayangkanlah apa nasib yang bakal diterima bangsa dan negara. Itulah wajah PKR. Agenda peribadi melebihi segalanya.

3. Kesian melihat dan menonton aksi pengikut-pengikut PKR yang lain yang terus diperbodoh dan dipermain serta dipergunakan oleh pemimpin PKR bagi kepentingan diri mereka. Itupun mereka masih belum sedar.
berita lanjut.http://arifomar.blogspot.com/2010/04/dr-halili-keluar-pkr-yang-lain-pun.html

Anonymous said...

"Aku dan Kamu"
sila ke blog ini untuk tengok drama pendek DIY aku..


- terima kasih Nikbinjidan.


sementara itu Dr Halili Rahmat keluar PKR masuk Umno.
Haa..........baguih! Tak dapat jadi calon pi keluar.
itu jelah harga perjuangan kamu..

hahahahahaha ! bagus bagus kimak!


hahahahahha ! bagus bagus kimaklu!

cicit kulup sakah said...

bro turun kuala kubu contact gua..
gua umah dekat je kt k.k.b...manalah tau sibuk berkempen..xpayah sewa2 hotel..leh lepak2 umah tumpang mandi ke smayang..tp umah bujang paham2lah...

hg li po said...

makin banyak hang kasturi ni cakap makin aku menyampah dengan umco ni. buat blog sendirilah nak juga aku tengok tahap pemikiran kau.. ni menyibuk kat blog org.. percayalah perbuatan kau ni sia2.. org makin meluat adalah.

hg_kasturi said...

Hg Li Po .. arr ..
Pasti kedengaran di Hulu Selangor setiap kali Ceramah PR akan diselang selikan dengan pekikan 'Take Beer'oleh budak-budak hamPAS.

Tersenyum DAPigs, lihat kebodohan budak-budak hamPAS.

hg_kasturi said...

Berita terbaru !!!!

Dua pemimpin Wanita PKR Perak keluar parti, sertai UMNO

20/04/2010 2:10pm

HULU SELANGOR 20 April – Moral Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus tercalar apabila dua pemimpin Wanita Perak mengumumkan keluar parti dan menyertai UMNO berkuat kuasa serta-merta.

Mereka ialah Ketua Penerangan Wanita PKR Perak, Soraya Sulaiman dan Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai, Roshanita Mohd. Basir.

Kedua-dua mereka menjelaskan tindakan itu didorong oleh rasa tidak puas dengan kepincangan pentadbiran parti selain tidak dapat menerima kepemimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menentukan hala tuju parti secara bersendirian.

Turut keluar parti ialah suami Roshanita, Saghazali Abdul Kadir. – Utusan

kesimpulan : Apa sudah jadi dengan Parti kelentong Rakyat. Adakah ini Satu BALA besar serta MUSIBAH dari Allah SWT.
Buat Renungan semua :

Allah S.W.T berfirman:

”Dan (ingatlah kisah) Lut, ketika dia berkata kepada kaumnya: ”Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu sedang kamu melihat(nya). Mengapa kamu mendatangi lelaki untuk (memenuhi) nafsu(mu), bukan mendatangi wanita? Sebenarnya kamu adalah kaum yang tidak dapat mengetahui (akibat perbuatanmu).” (An-Naml: 54-55)

Nabi Lut A.S menyampaikan dakwah kepada mereka dengan penuh ketulusan dan kejujuran, namun tidak berkesan dan tiada sambutan dari kaumnya.

”Maka tidak lain jawapan kaumnya melainkan mengatakan: ”Usirlah Lut beserta keluarganya dari negerimu; kerana sesungguhnya mereka itu orang-orang yang mendakwahkan dirinya) bersih.” (An-Naml: 56)

kulupSakah said...

kahkah hg kasturi..cubalah sedaya upaya ya?
Qazaf adalah untuk memberi keadilan kepada mana2 sama ada yang menuduh atau yang tertuduh.

Qazaf adalah untuk kes yg tiada saksi.di sana akan dibuktikan siapa yg bersalah. Untuk menuduh sesiapa sebelum perbicaraan adalah berdosa besar.

kalau tak yakin dgn Allah tak payah keluarkan ayat2 Allah..
tapi kafir macam kau bukan faham ye tak?

selamat memblog, jangan menumpang bertenggek kat blog orang lain. buat blog sendiri, kemukakan hujah, pamerkan wajah. barulah pejuang Islam tulen.

bukan babi sundal..
barulah boleh bersemuka dengan aku. kalau tidak anda tak dilayan.

terima kasih kerana meminati blog aku. terharu sungguh.

hg_kasturi said...

kulupSakah said...
selamat memblog, jangan menumpang bertenggek kat blog orang lain. buat blog sendiri, kemukakan hujah, pamerkan wajah. barulah pejuang Islam tulen.

bukan babi sundal..
barulah boleh bersemuka dengan aku. kalau tidak anda tak dilayan.


Nah lihat saudara semua, kata2 pengikut hamPAS .. inikah yg dikatakan ISLAM tulen .. anda sendiri dapat membezakan dan menilai keperibadian seorang Manusia yg benama KULUP SAKAH...pertimbangkan lah secara jujur dan ikhlas demi agama Islam wahai saudara2 semua...

..dan satu lagi kitab mana yg mak bapa dia ajar mengatakan .. mempamerkan wajah adalah seorang pejuang Islam tulen ???

Nampak gaya Kulup marah benar dengan saya.. Saya tahu setiap apa yg saya katakan itu benar dan memberi satu impak yg kuat pada beliau. Kebenaran tetap kebenaran dan harus kita terima..
Usahlah kita bermodalkan dengan kata2 kesat.. semata2 kerana terlalu marah pada seseorang... apabila kita sendiri tak mampu untuk menepis hujah orang lain..

Sedarlah KULUP .. kehormatan ngkau sama dengan kehormatan bapa2 ayam .. taraf ngkau sama dengan manusia2 yg tak ada maruah dn harga diri.. .. hipokrit .. melalak siang malam kononnya nk menegakkan keadilan ..

Ngkau sebenarnya bukan tak faham tentang Islam .. tapi pura2 tak faham .. disebabkan kejumudan dan ketololan angkau sendiri

Kalau lisan yg ngkau tuturkan tiada alas ... ungkapan yg ngaku suarakan bukan mencerminkan identiti sebenar yang ngkau bukan seorang ISLAM ???.... sudah sah lah keturunan ngkau pun macam BABI SUNDAL .. itu yg dapat saya perkatakan. Harap2 tidak ..

Bertuturlah mcm anak jantan .. kalau tempias hujah saya yg mnyakitkan hati (walaupun benar).. terima lah mcm anak jantan .. bukan kata2 kesat .. sbb orang lain pun boleh bertutur dengan lebih kesat lagi.
Kalau kita berhujah ikut sedap mulut .. orang lain pun boleh berhujah mcm ngkau juga..


Belajar lah ugama lebih mendalam .. berjuang dgn bertopengkan Islam adalah kerja sia2. Dalam hamPAS saya tak nampak langsung cermin2 Islam Tulen... sebesar zarah sekali pun .. Insaflah .. bertutur lah dgn adab ..
Oh ya saya masih ingat saudara kulup amat menitikkan beratkan tentang adab berpakaian .. dan ada satu entri mengenainya konon nk ikut Sunnah. Saperti sy katakan tadi bukan saja bertutur tetapi kepribadian kita pun haruslah bercirikan ISLAm dn wajib ikut Sunnah Rasulullah SAW. Ini baru Islam tulen !!!

kulupSakah said...

aik marah? haha..bacul!

hg_kasturi said...

Oleh Jebatmustdie

Saudara saudari sekalian,

Berikut adalah nama-nama mereka yang menjadi teman rapat dan hulubalang Datuk Seri Anwar Bin Ibrahim. Bukan calang-calang orang. Mereka ini mempunyai kekuatan tersendiri.
1. Chandra Muzaffar (Timbalan Presiden Parti KeAdilan Nasional)

2. S. Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong)

3. Ezam Mohd Nor (Ketua Pemuda PKR)

4. Anuar Shaari (Setiausaha Anwar Ibrahim)

5. Fairus Khairuddin (ADUN Penanti - Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang)

6. Zahrain Mohd Hashim (Ahli Parlimen Bayan Baru)

7. Zulkifli Noordin (MP Bandar Baru Kulim)

8. Zainur Zakaria (Bekas peguam bela Anwar, AJK Parti KeAdilan Nasional)

9. Ruslan Kassim (Ketua PKR Negeri Sembilan dan juga Ketua Penerangan PKR)

10. Nell Onn (Ketua Wanita Parti KeAdilan Nasional)

11. Jeffrey Kitingan (Naib Presiden PKR))

12. Marina Yussuf (Naib Presiden Parti KeAdilan)

13. Lokman Noor Adam (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan)

14. V. Arumugam (ADUN Bukit Selambau)

15. Mohd Radzi Salleh (ADUN Lunas)

16. Badrul Hisham Abdullah (ADUN Pelabuhan Kelang)

17. Tan Tee Beng (Ahli Parlimen Nibong Tebal)

18. Sallehudin Hashim (Setiausaha Agung PKR)

19. Dr Halili Rahmat (Bendahari PKR Hulu Selangor)

20. Muhammad Zahid Md Arip (Naib Ketua Pemuda PKR)

21. Mohsin Fadzli Samsuri (Ahli Parlimen Bagan Serai)

22. Hamdan Taha (Timbalan Pengarah Pilihanraya Keadilan)

23. Dr Abdul Wahid Ahmad Suhaimie (Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang)

24. Jamaludin Abu Hassan (Pemangku Ketua PKR Padang Serai)

25. Mohd Hanafiah Man (Ketua Pemuda Keadilan Perak)

26. Fakhrul Azman Abu Bakar (Exco Pemuda Keadilan)

27. Shamsul Bahari Shamsuddin (Exco Pemuda Keadilan)

28. Rosli Mohd Johar (Naib Ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan)

29. Zainuddin Awang (Exco Pemuda Keadilan Terengganu)

30. Datuk Bujang Ulis (Keadilan Sarawak)

31. Rusli Mohd Shariff (Naib Ketua Pemuda Keadilan Negeri Sembilan)

32. Jeffry Nizam (Exco Pemuda Keadilan Pahang)

33. Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang)

34. Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (ADUN Changkat Jering)

35. Tan Wei Shu (ADUN Bakar Arang)

36. Soraya Sulaiman (Ketua Penerangan Wanita PKR)

37. Roshanita Mohd Basir (Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai)

Saya ingin bertanya kepada saudara saudari sekalian,

Jika mereka yang di atas, yang pernah menjadi orang kuat dan panglima terkanan Anwar Ibrahim sudah meninggalkan parti PKR dan Pakatan Rakyat, mengapa saudara saudari sekalian yang saya rasa tidak pernah mengenali Anwar secara dekat, yang hanya pernah melihat beliau dari jauh atau hanya dalam televisyen, atau mungkin pernah berjabat tangan hanya sekali dua dengan beliau, masih mahu menyokong Anwar?
Link : http://www.anwaraidc.com/2010/04/mereka-yang-telah-meninggalkan-anwar-ibrahim.html

tengkujoh said...

hehe........

pi mampus name jek mcm pejuang melayu.....hg kasturi konon melalak mcm tikus kasturi... hehe bacul akan realiti org mcm kau melayu tergadai diri apatah lagi ade lak pahlawan melayu tak sedar diri konon pejuang melayu rupanya abis maruah melayu tergadai...

Anonymous said...

Apalahhhhh sangat pada senarai nama yang kau bagi nieee.......

Semuanya pentingkan PANGKAT DAN KEDUNIAN

SEKALI DAH MAKAN TAIK..........
TAK DAPAT RSA ......
BAU PUN JADIK LAH......