Wednesday, April 14, 2010

askar kobau (buffalo soldier)

menteri agama, jamil K berjaya halang kes Qazaf liwat Anwar ke mahkamah syariah.
Syabas menteri agama kerana anda yakin undang2 syariah ciptaan tuhan agama anda tidak mampu beri keadilan.
jamil K..
K untuk kobau!



opsss..apa kena mamat di atas ni? klik sini

11 comments:

Anonymous said...

Suruh Anuar sumpah laknat, ikut cara Islam. Ikut sunah Nabi. Tak payah lah nak panjangkan kes ni , buat dosa kering. Ingat orang yang membela peliwat juga akan di laknat Allah juga. Siksa Neraka Allah lebih berat daripada seksa dunia.

kulupSakah said...

idup lagi mamat bodoh ni

mosabit said...

orang jahat agaknya memang dipanjangkan Allah umurnya..sebab tu mereka sentiasa hidup dan kelihatan tiada bencana ke atasnya....
nak lihat sampai umo r beraper mereka nak bertaubat...

mosabit said...

orang jahat agaknya memang dipanjangkan Allah umurnya..sebab tu mereka sentiasa hidup dan kelihatan tiada bencana ke atasnya....
nak lihat sampai umo r beraper mereka nak bertaubat...

paloibinmulau said...

cik anon,

hahahha...best mcm tu kan sumpah-sumpah kan senang. bisuk najib balik dr us hang pi jumpa dia. mintak najib buat undang2 baru utk org islam. sapa2 org islam kena tuduh buat kesalahan jenayah suruh depa sumpah2 je.

hakim pun boleh pencen hahaha sbb ramai hakim pun kena masuk neraka. kerajaan pun tak susah nak buat mahkamah nak lantik hakim tak gitu cik anon.

Anonymous said...

Jangan Marah Aku hanya memberi peringatan terpulang kalau nak terima. Nabi Muhamad pun hanya mampu beri peringatan kepada abu lahab. Hidayah itu adalah rahmat pemberian Allah. Percayalah azab Tuhan pasti datang, rajin-rajin lah baca Alquran dan Hadis.

kulupSakah said...

baca tak paham jadah hapa? tengok surah al baqarah dulu.
diwajibkan ke atas kamu...

apa dia? 2 ayat sama mulanya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

yakin dengan ketetapan Allah ..
kitakan ciptan-NYA

pergilah mahkamah syariah.

kami reda kalau dah mahkamah syariah.

buat keputusan apa pun

hg_kasturi said...

kita sebenarnya tidak mahu .. kemungkinan ada manusia2 yg di tuduh.. ingin ambil kesempatan menggunakan HUKUM QAZAF untuk mengelakkan diri dari hukuman ... dn kita sebenarnya ingin berlaku sesuatu yg ADIL kepada mangsa walaupun pada dasarnya beliau telah diliwat tanpa dilihat saksi.

Bagaimana kiranya kalau diri kita sendiri diliwat dan kita sendiri tidak ada ruang untuk membela diri .. kerana ruang itu disempitkan dengan kewajipan 4 saksi yg boleh dipercayai dan bukan dari saksi2 haprak.
Kes2 rogol yg trjadi terhadap wanita dn kanak2 ... mampukan QAZAF diadili kepada mereka .. mana nk cari 4 saksi kalau perkara berlaku dalam rumah atau bilik yg SUNYI.

Manusia bila tersepit .. baru lah ingat hukum Tuhan .. Allah yg satu .. Bila dlm kesedapan .. lupa dunia dan agama.
Ini baru hukuman DUNIA...Akhirat pasti tidak terlepas .. kenapa perlu terkinja2 dengan QAZAF bila dh NAZAK ..
Kalau kita Islam .. kena REDHA apa yg berlaku .. kita tunggu di Akhirat nnti...

kulupSakah said...

jelaslah anda tak yakin dgn hukum yg allah tetapkan.
anda yakin dgn undang2 manusia.

saya yakin anda bukan islam.

hg_kasturi said...

kulupSakah said...
jelaslah anda tak yakin dgn hukum yg allah tetapkan.
anda yakin dgn undang2 manusia.

saya yakin anda bukan islam.

Kenyakinan saya hanya untuk ISLAM .. jika dasar perjuangan kearah KEADILAN .. maka ISLAM itu sendiri ADIL dan SAKSAMA utk Umatnya.Samada ada kita melanggari hukum atau tidak kerana terdesak.

Dalam syariat Islam membenarkan prinsip darurat diguna pakai apabila berhadapan dengan keadaan terdesak hingga tidak memungkinkan individu melaksanakan tuntutan syarak secara sempurna. Dalam Islam prinsip darurat adalah salah satu kaedah fiqah iaitu “al-darurah tubih al-mahzurah” bemaksud apabila wujud keadaan mendesak (darurat) maka seseorang dibolehkan mengerjakan perkara yang terlarang.
Kita harus berpegang pada prinsip supaya kita berlaku adil .. supaya kita tidak teraniaya .. Adalah mustahil utk mncari 4 org saksi .. maka kita boleh berubah cara dalam menentukan hukuman. Inilah yg saya kata tadi untuk KEADILAN bersama.