Friday, April 16, 2010

mempertahankan ketuanan melayu di hulu selangor

kata kawan aku budak umno "kita mesti mempertahankan ketuanan melayu di hulu selangor dengan mengundi komalanathan MIC. PKR menggadai ketuanan melayu."

hak hak! Sama seperti makcik2 nangis sewaktu Datuk Kamarul Bahrin menewaskan Sothi dulu. kata mereka habislah ketuanan melayu.

dan ketika Parthiban menewaskan Khalid Ibrahim di Ijok dulu mereka gembira kerana mereka telah buat solat hajat di surau agar parthiban menang.


ramal Raja Petra, Zaid bakal menang majoriti besar - lebih 3000. katanya Zaid tiada kes rasuah. amat sukar nak cari orang umno bersih rasuah. dia kaya kerana kepandaian berniaga firma guamannya. Itu takde masalah.

apa kata aku?
.............................
siapa saja menang tak kisah asalkan pilihanraya dijalankan dengan telus!

20 comments:

Pak Long said...

Salam ziarah...
Pak Long setuju sangat...

Hashim said...

Kalau Telus...dah lama BN mamposss.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

isa dan err bekas janda ,bulan madu disana .. cuba tanya kat isa apa sebab kLIA tak jadi buat kat sungai buaya... beralih kat sepang lak

pak tani said...

UNDILAH CALON INDIA TU
DIA SEKUTU UMNO
UMNO PERTAHAN ISLAM

JANGAN UNDI CALON MELAYU TU
DIA SEKUTU DAP
DAP NAK HAPUS ISLAM

ITU PESAN NENEK AKU
DULU DIA UNDI KAPAL LAYAR
PASAL KAPAL LAYAR DIA BOLEH PERGI MEKAH...

hg_kasturi said...

Isu yang di takuti PKR ..

Isu keuntungan jualan pasir di Selangor.

Isu ladang babi di Mukim Batu Kuala Langat.

Isu kalimah Allah dan perdebatan Khalid Ibrahim dengan Zulkifli Nordin.
Isu rumah urut dan penjualan arak yang dipertahankan oleh Ronnie Liu.
Isu kerugian Universiti Selangor (Unisel) sebanyak RM20 juta.

Isu gambar Elizabeth Wong.
Isu cadangan Menteri Besar Selangor mahu membuka UiTM kepada bukan Melayu.

Isu MB pro-bukan Melayu.

Isu ekonomi dan perkembangan pelaburan di Selangor yang lembap.

Isu hubungan pakatan dan Istana Selangor serta cadangan menggunakan wang zakat untuk bukan Islam.

Mesyuarat itu juga, menurut al-kisah SMS itu turut membincangkan isu nasional yang dibimbangi PKR boleh mengubah sokongan pengundi Hulu Selangor kepada BN. Ia mahu isu itu dipantau dan diberikan perhatian serius oleh jentera PKR untuk mematahkan hujah serangan.

Antara isu yang memberikan impak kepada pakatan itu ialah:

Isu kes liwat Anwar dan Saiful.

Isu Anwar dan hubungannya dengan Yahudi.

Isu pengakuan Anwar di Parlimen tentang 16 September.

Isu kredibiliti Nik Aziz membabitkan tajaan haji dan balak di Kelantan.

Isu wakil rakyat pakatan lompat parti.
Pendedahan wakil rakyat Bebas di DUN Perak dan Parlimen.

Isu tahap keutuhan hubungan Pas, PKR dan DAP.

Isu hubungan pakatan dengan Sultan Perak.

Pendek kata, banyak sekali isu-isu yang dibangkitkan dalam mesyuarat itu. Semuanya merupakan isu yang ada asas dan kredibiliti untuk dibahaskan oleh BN. PKR dan pakatan perlu bekerja keras untuk menyanggahnya. Mungkin di pihak BN, ia pun perlu menyelesaikan beberapa isu yang juga akan dihadapinya, khususnya soal calon MIC.

hg_kasturi said...

Hashim said...
Kalau Telus...dah lama BN mamposss.AS

Satu kenyataan dr mereka yg tak bersekolah tinggi dn layak untuk sembang dikedai kopi dan todi.

PAS perintah Kelantan hampir 20 tahun. Kalau tak telus .. bukan 20 tahun boleh memerentah ... 1 hari pun tak sempat.

Hashim oh hashim .. kenapa lah engkau dilahirkan tanpa AKAL yg sempurna...?

Hisyamuddin Che Ali said...

Ek ele..melayu ni dalam negara ini hanyalah UMNO sahaja..sedangkan dalam IC, orang PR pun ada tetle melayu..memang haru biru betul lah UMNO nihh. -mohon link saudara, dari anak muda idealis

Sg Buaya Boy said...

Tanah atuk aku yang BN ambik dulu masih tak bayar lagi. Sorilah kalau nak undi Kamala yang jadi calon tajaan UMNO .

Anonymous said...

Orang UMNO di mata orang PAS semuanya rasuah bila lompat masuk PKR semuanya suci. Perangai aneh Pakatan Rakyat. Kalau masa dalam UMNO kaya di kata Rasuah bila masuk PKR semuanya suci dalam debu.

koh said...

cuba ko sebut sape?

mempelung said...

Ini ada berita diterima.

Lima orang India ditangkap dibelakang kedai todi kerana membuat bising dengan cara tergelak secara kuat hingga menganggu ketenteraman awam.

Susulan dari tangkap itu siasatan didapati, perbuatan mereka adalah berdasarkan tangan setiap pencacai umno/melayu umno telah berbau tahi.

Saksi mengatakan, ane kedai todi ada menjual sabun cap dancing pada pencacai umno untuk menghilangkan bau taik. Oleh kerana gagal menghilangkan bau taik, maka ramai pencacai umno meroyan dengan memaki hamun secara seorang diri kerana gagal menghilangkan bau. Perkara ini telah mengakibatkan lima orang india merasa lucu diatas perkara tersebut.

Ada juga dikalangan pencacai umno ini mengikut kata saksi, mula membuat iklan kaki botol untuk mengelakan diri dari malu bau taik. Selain itu, iklan itu tadi juga dibuat agar dapat mengalih perhatian umum dari menyedari mereka digelak oleh lima orang india tadi.


Sumber APCO

kaki minum said...

zaid brahim dah haji
dah berbaik dgn tuan guru
tanda dah bersih la tu
sapa kita nak ungkit dosa org
menteri umno tu semua wali ke?
bukan main pertahankan melayu
pasal nak letak calon
taat dan patuh pada tok sami...

hg_kasturi said...

Berikut adalah diantara tawaran-tawaran ataupun janji-janji manis yang telah diberikan oleh Pakatan Rakyat semasa PRU ke 12 yang lalu. Setelah 2 tahun lebih memerintah negeri Selangor Darul Ehsan, maka inilah hasil-hasil yang telah dijanjikan oleh mereka! Janji memang mudah, nak melaksanakan amat sukar sekali - Janji hanya tinggal janji sahaja!

Perkara : Antara Janji-janji PRu ke 12 yang tak terlaksana

1.) 16 September 2008, Perhimpunan Perdana
Sambutan Hari Malaysia di Stadium MBPJ,
Kelana Jaya kononnya pembentukan “kerajaan
baru Malaysia”.

Status : BOHONG - ( Tidak Berlaku )

2.) Kerajaan negeri mensasarkan kutipan hasil
pasir negeri bernilai RM150 juta tahun 2009.
Tetapi royalti pasir 2009 hanya RM 4,6 juta.

Status : BOHONG - ( Tidak Berlaku )

3.) Kerajaan negeri mengumumkan Pakej
Rangsangan Ekonomi Negeri meliputi lima
projek dengan jangkaan perbelanjaan melebihi
RM 50 bilion melalui inisiatif pembiayaan
swasta.

Status : BOHONG - ( Tidak Capai )

4.) Kerajaan Selangor "membeli" hutang syarikat
korporat Talam Corporation menggunakan
wang kerajaan / duit rakyat bernilai RM 392
juta.

Status : ZALIM - ( Tidak Bermoral )

5.) Kerajaan Selangor merampas aset tanah YBK
di Serendah dan memulangkan bayaran cukai
tunggakan cukai RM 5.7 juta walaupun telah
dilunaskan oleh Yayasan Melaka dengan
persetujuan Bendahari Negeri Selangor.

Manifesto - Urustadbir Berwibawa.

Status : ZALIM - ( Salah Guna Kuasa )

6.) Memastikan semua pemimpin bersih dari
rasuah.

Status : BOHONG - ( Tidak Jelas )

7.) Menghentikan campur tangan politik dalam
perniagaan.
Manifesto – Sosial & Kebajikan.

Status : BOHONG - ( Tidak Jelas )

8.) Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap
anak yang dihantar ke nurseri.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

9.) Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi
pendidikan pra-sekolah.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

10.) Memberi bantuan kepada anak-anak muda
untuk mendirikan rumah tangga.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

11.) Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi
bagi belia.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

12.) Memberi elaun ibu tunggal yang layak

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )


sambung

hg_kasturi said...

13.) Memberi elaun khas suri rumah yang memilih
untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil
mereka.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

14.) Membantu setiap rakyat Selangor untuk
mendapatkan kediaman sendiri.

Manifesto – Kesihatan Rakyat

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

15.) Menyediakan perubatan percuma untuk warga
65 tahun ke atas.

Manifesto – Ekonomi Rakyat

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

16.) Menyediakan premis perniagaan yang cukup

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

17.) Memberi bimbingan perniagaan kepada
golongan belia dan wanita muda.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

18.) Galakan kepada belia dan wanita muda
berniaga - sewa minimum / membayar air dan
elektrik dua tahun pertama.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

19.) Mengurangkan cukai pintu kediaman
20% dan cukai premis komersial - 10%.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

20.) Program bagi rakyat miskin - petani dan
nelayan jana pendapatan yang lebih tinggi di
atas garis kemiskinan.

Manifesto – Keselamatan Rakyat

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

21.) Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan
sistem baru yang lebih berkesan.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

Antara Janji-janji Lain:

22.) Melaksanakan Pilihan Raya Peringkat Pihak
Berkuasa Tempatan (PBT). Tidak boleh
dilaksankan kerana tiada dalam peruntukan
mana-mana akta.

Status : BOHONG - ( Tidak Terlaksana )

Amat mudah menabur janji sebelum berkuasa dan selepas berkuasa janji hanya tinggal janji. Kata-kata tidak dikotakan. Adakah di PRK P94 Hulu Selangor ini Pakatan Rakyat bakal menghidangkan atau menaburkan janji-janji baru selepas gagal melaksanakan janji-janji terdahulu semata-mata untuk mendapatkan undi!

Sekurang-kurangnya rakyat sudah bijak untuk menilai apa yang sudah kerajaan negeri Selangor telah lakukan terhadap mereka selama 2 tahun lebih. Walaupun BN kalah dan hilang kuasa di negeri Selangor, namun soal kebajikan rakyatnya tidak pernah dilupakan.

BN Mampu Berubah. Sayangi Selangor, Yakini Barisan NAsional ( BN ).


Suara Politik
Taminsari

hg_kasturi said...

Demikianlah janji2 Si Pecacai DAPigs.
Pembohong besar .. memang dasar Fuckatan Riottt.

engineer pas said...

hang kasturi syok sendiri
punya la buta sejarah

pakatan rakyat baru 2 tahun tadbir 4 negeri
umno/bn dah 50 tahun lebih perintah malaysia

melayu juara segala kejahatan
melayu masih jauh ketinggalan

zaim said...

Bro, bila la wakil rakyat kawasan aku nak mati. Boleh dapat duit dan mcm2 habuan lagi. Kesian ooo, ramai penduduk kawasan aku miskin dan melarat. Klau ada pilihanraya kecil, boleh la dapat habuan sikit2.

P/s boleh aku dapat modal balik kg. :)

Anonymous said...

engineer pas said...
hang kasturi syok sendiri
punya la buta sejarah

pakatan rakyat baru 2 tahun tadbir 4 negeri
umno/bn dah 50 tahun lebih perintah malaysia

melayu juara segala kejahatan
melayu masih jauh ketinggalan

Sapa buta sejarah sebenarnya .. inilah kebodohan MALAUN2 PAS .. Bingai dn Haprak. hamba Pecacai DAPigs.
Kenapa perlu menipu rakyat .. menabur janji kononnya dia boleh buat lebih dr org lain. Lebih teruk dr Munafiq .. macam DAJAL BODOH.
Baru 2 tahun memerentah tapi penipuan yg dilakukan bukan sedikit. kalau 50 tahun memerentah ... ibarat Malaysia sudah tergadai kepada Yahudi... lingkup habis.

kenapa saya kata Yahudi .. sendiri mau tau la bro .. best frend Parti Kelentong Rakyat .. DAPigs pula biasa la ... perkauman .. dan memperbodohkan bangsa melayu dan menjadikan melayu pecacai mereka.Pas biasa lah dengan dengan DUNGU dia tk abis2. jadi kuli .. balaci .. dan pecacai DAPigs.

Anonymous said...

UMNO DARI DULU SAMPAI SEKARANG
MEMPERBODOHKAN ORANG MELAYU
TAPI DIPERBODOHKAN OLEH BUKAN MELAYU...
CAKAP NAK PERTAHANKAN ISLAM
TAPI AURAT TAK NAK TUTUP
MAKSIAT MAKIN HEBAT
CAKAP BERDEGAR-DEGAR NAK PERTAHAN KETUANAN MELAYU
BARU DIGERTAK SAMY VELU
KETUANAN MELAYU JADI LAYU....

tengkujoh said...

memamg mangkuk pon meno....nak nak ci pencacai meno ni pelacur jalanan dah nak expired dah pegi mampus dgn lu si tikus kasturi perosak bangsa n agama....