Tuesday, March 2, 2010

PRU lebih awal?

kata isteri Rosmoh, PRU mungkin awal bukan disebabkan PR bergoyang ..kah kah!

Hey cipan!
Berapa ramai diperlukan MP melompat bagi mendapat semula majoriti 2/3 untuk persempadanan semula? Sila kutip babi2 bangang tu sekarang sebanyak mungkin.
Anwar yang ada kes akan diharamkan bertanding.
Bangsat Nasional akan berkuasa semula penggal hadapan.

Syabas!
Aku dah 37 tahun hidup di bawah pemerintahan bangsat. Asalkan pokok petai tak pupus okeylah..


"Dunia adalah syurga bagi orang-orang yang engkar dan ujian bagi orang2 yang bertaqwa"

"Jikalau perjuangan menegakkan kebenaran itu mudah, nescaya berbondong-bondonglah orang menyertainya"

9 comments:

kudakudi said...

ye betul! 5/5

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

pokok jering ngan pegaga jangan kacau

telo diorang kecut bang

Anonymous said...

PAS ' Cium Mulut ' Dengan Kafir Harbi !

Tidak ada lagi dalil atau tanda-tanda yang nyata bahawa PAS sebenar-benarnya sebuah parti yang memperjuangkan Islam. Jika ada orang yang mengaku mereka hanyalah pemimpin parti itu sendiri dan penyokong taksub mereka yang telah membutakan segala-galanya.

Tindak-tanduk PAS kini memperlihatkan bahawa para pemimpin parti yang mendakwa berdoktrin agama itu amat berpegang kuat kepada falsafah politik matlamat menghalalkan cara. Semua orang tahu bahawa slogan politik PAS ialah ‘ mendaulatkan pemerintahan Islam ’ di Malaysia.

Umum juga sedar bahawa slogan itu tidak akan menjadi kenyataan, selagi komposisi rakyat negara ini masih berbilang agama dan kaum dengan nisbah sekarang, iaitu orang Melayu yang beragama Islam hanya merupakan penduduk majoriti besar di beberapa negeri.

Berdasarkan komposisi penduduk ini, para pemimpin PAS amat menyedari bahawa orang-orang bukan Islam tidak akan mengundi mereka untuk membolehkan parti itu memerintah. Justeru, PAS bersetuju untuk membentuk satu pakatan dengan lain-lain parti pembangkang termasuk DAP dan PKR bagi menghadapi BN dalam pilihan raya umum.

Amat menarik dan lucu betapa sebuah parti Melayu yang mahu melaksanakan hukum hudud boleh menjalin kerjasama dengan sebuah parti dukungan orang Cina yang melaungkan Malaysian Malaysia ( hak yang sama bagi semua kaum di Malaysia ). Lebih menarik lagi ramai di kalangan pemimpin kanan parti itu mengeluarkan kenyataan yang begitu keras dan memperlihatkan bahawa dari kaca mata Islam, DAP adalah golongan yang boleh ditakrifkan sebagai kafir harbi.

Dari segi syarak, orang-orang bukan Islam ditakrifkan dalam dua kategori iaitu kafir harbi yang memusuhi Islam dan kafir zimmi yang tidak memusuhi Islam. Orang Islam dibolehkan bekerjasama dengan kafir zimmi, tetapi dilarang berbaik-baik dengan kafir harbi. Tetapi PAS sekarang bukan sahaja berbaik-baik malah bersekongkol dengan DAP, iaitu golongan yang mempunyai pendirian keras terhadap Islam berbanding lain-lain parti dukungan bukan Islam di Malaysia termasuk anggota-anggota komponen BN.
Demi menjayakan pakatannya dengan DAP dalam Pakatan Rakyat, PAS tergamak pula mengorbankan slogan politiknya untuk mendaulatkan pemerintahan Islam. Slogan itu digugurkan daripada manifesto pilihan raya barisan alternatif.

Apabila perkembangan itu mula digusari oleh sebilangan ahlinya kerana dilihat sebagai lebih merugikan daripada menguntungkan, maka tampil Ustaz Hadi Awang untuk mempertahankan bahawa matlamat parti itu tetap tidak berubah. Ini mendorong DAP menyuarakan kemarahan dengan menggesa supaya PAS mengambil tindakan displin ke atas Hadi. PAS semakin kelam kabut dan serba salah. Kejadian itu menunjukkan betapa Pas kini terdapat lubuk-lubuk keramat yang terpaksa disembunyikan dari pengetahuan umum.

Apa yang jelas bahawa PAS kini sudah bertukar menjadi seperti sesumpah, reptilia yang boleh berubah warna mengikut persekitarannya. Atas landasan matlamat menghalalkan cara, PAS sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita politiknya. Dalam mengatur strategi politiknya, PAS melihat peluang dari isu Anwar Ibrahim untuk meniupkan kebencian terhadap kerajaan. Dalam masa yang sama, PAS berusaha mendapatkan sokongan bukan Islam melalui muafakat dengan DAP.
SAMBUNGAN DIBAWAH >>>

Anonymous said...

PAS juga berterusan memaki hamun dan menggunakan fitnah sebagai modal meraih sokongan. Lihat betapa murahnya para pemimpin PAS menjaja isu Anwar diracuni, padahal dakwaan itu tidak betul.

Tukang-tukang kempen PAS dari rumah ke rumah pula menjanjikan syurga kepada pengundi seolah-olah mereka memegang kunci taman Allah itu. Inikah cara orang Islam berpolitik? Islam adalah cara hidup orang beriman. Matlamatnya ialah kebahagiaan di dunia dan akhirat. Pelaksanaannya mestilah tidak bercanggah sedikit pun dengan ajaran al-Quran dan sunah Rasulullah saw. Matlamat yang halal mestilah diburu dengan cara yang juga halal.

PAS hanya menampakkan kemuliaan pada slogan politiknya, tetapi segala tindak tanduknya tidak membuktikan bahawa ia sebuah parti Islam. Perihal PAS kini sudah menjadi sesumpah memperjelaskan segalanya. Kejap dia berwarna hijau, sekejap warna merah, sekejap warna kelabu tahi anjing. Yang pasti sejak kebelakangan ini, sesumpah itu sering bewarna kelabu tahi anjing.
Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Singh ada kata : LANGKAH MAYAT SAYA DULU SEBELUM MAU BIKIN INI NAGARA .. NAGARA ISLAM.
**bodoh punya babi2 pkr/pas **
ANAK HARAM JADAH

hg_kasturi said...

Betul kata2 anda Anon. aku sokong.

< Nampaknya SIKULUP LUNCAI OPPSS maaf .. Sebenarnya SIKULUP LANCAU tidak berupaya untuk berlari lagi .. beliau tenat dan kemungkinan masukl ICU ..

.. itulah gambaran yang dapat aku jelaskan kepada anda semua .. betapa SIKULUP LANCAU sudah tidak punya apa2 mesej lagi yang jelas yg ingin beliau kemuka. Hanya yang mampu beliau buat .. makan ubat .. dan hanya bergantung kepada bantuan oksigen untuk meneruskan hidup.

Lihat entry beliau .. penuh dengan kemarahan yg meluap2 ..
penuh dengan kata2 kesat ...Mungkin untuk merangsang minda beliau kearah NALURI dan hati NURANI.

"Cuba kita Flashback balik kata2 beliau" :
"Ia suci sebelum dikotorkan dengan bisikan lain. Kau kena faham antara nurani dan sanubari!' pesan Tok dulu. Sebab itu aku selalu percaya pada naluri dan naluri selalunya betul. Cuma kecetekan ilmu untuk menafsirinya membuat aku selalu terlewat. Atau aku bersifat husnuzan?"

Aku hanya mampu mengeleng2 kepala.. SIKULUP LANCAU masih lagi BEBAL dengan tindak tanduknya.

RajaLintan® said...

Anon2 diatas tidak bertanggungjawab pada ulasan mereka...brani letak identiti la, baru betul, cakap kosong nk buat apa, itu minda kelas ke3 bro...buat apa nk takut...? be gentle la what is the because...

najib punya bini said...

kafir harbi + kafir zimmi = kafir umno

moga umno cepat pupus agar anak cucu kita nanti tidak tersesat dari islam.

aku pun dulu jenis anony pencacai tuh,tapi skg dah insaf kerana dah mula ngaji...insyallah masih belum terlambat

Anonymous said...

najib punya bini said...

kafir harbi + kafir zimmi = kafir umno

moga umno cepat pupus agar anak cucu kita nanti tidak tersesat dari islam.

aku pun dulu jenis anony pencacai tuh,tapi skg dah insaf kerana dah mula ngaji...insyallah masih belum terlambat

Apa bezanya dulu dan sekarang ?Ooo disebabkan awk telah MENGAJI ?
Begitu ? Bagi saya awk ni tak ubah saperti seekor beruk.

Kita faham bagaimana keadaan seekor beruk apabila diberikan sekuntum bunga. Si beruk ini akan meragut, merobek, dan meleraikan kuntuman demi kuntuman sehingga hanya meninggalkan tangkai bunga yang kemudiannya dihumbankan ke tanah. Beruk tidak akan memahami nilai seni keindahan sekuntum bunga itu sebab itulah dia berkelakuan sedemikian. Lebih-lebih lagi kita tahu dia seekor haiwan.

Itulah mesej sebenarnya yg ingin saya katakan.. Nama saja berugama Islam tapi minda dan AKAL masih lagi JAHIL dan DUNGU.

Juga tiada beza keadaannya seekor khinzir apabila mula menyondol maka segala apa yang nampak pelik di hadapannya pasti akan disondolnya tanpa mempedulikan risiko ke atas muncungnya sendiri apatah lagi untuk memikirkan kerosakan harta benda orang lain. Apa yang pasti, perlakuan menyondol itu memberi satu kepuasan kepada seekor khinzir kerana itu sememangnya tabiat semulajadi binatang berkenaan.

Hari ini kita dapat melihat keadaan manusia yang seumpama beruk dan khinzir bertindak lebih ganas.

Dunia politik pembangkang begitu ketara keterlaluannya dan amat sesuai untuk dikaitkan dengan kedua-dua perumpamaan tersebut kerana tidak sesuai jika saya mahu menggunakan perumpamaan lain.

Bermuhasabahlah diri dahulu. Bermulalah dari Alif Baa Taa. Kenal Diri kemudian Oramg Lain.


kesimpulannya : Orang saperti najib punya bini ini adalah sejenis spesis manusia murahan yang tak punya harga diri. Lihat saja Nama samaran beliau .. inikah yang dikatakan manusia insaf dan mula mengaji ? Maaf saya tidak kata awak ... tetapi orang macam awak ini byk terdapat di,lorong2 gelap dan rumah2 pelacuran dan sering menyundal. Itulah sebaik2nya untuk dikategorikan orang saperti awak.

Anonymous said...

RajaLintan® said...

Anon2 diatas tidak bertanggungjawab pada ulasan mereka...brani letak identiti la, baru betul, cakap kosong nk buat apa, itu minda kelas ke3 bro...buat apa nk takut...? be gentle la what is the because...

Manusia tidak perlu identiti .. tetapi kita harus selami hati dan jiwanya .. baru kita tahu dia siapa kecuali orang2 yang hatinya telah buta .. mindanya telah kabur ..Akalnya telah songsang.

Kalau minda kelas 3 sekalipun .. tetapi isi nya bernas dan sahih.
Berbanding minda kelas pertama yg langsung tidak ada tujuan dan hakiki ... menipu dan kelentong semata2.