Friday, April 23, 2010

pesta hulu selangor



memang pesta. PRK adalah pesta di Malaysia yang sama meriahnya pesta bunga, pesta laga lembu Matador, pesta baling buah.
Tak kira anda parti apa, raikanlah PRK. Semalam di Bandar Baru Sg.Buaya ramai aku jumpa di tempat-tempat ceramah.
Ada Pak Habib (Syed Hussein Alattas). ada pelakon Shamsuddin Baslah (gambar atas-pelakon Bukit Kepong). Nampak penggiat teater dan orang kuat Istana budaya Hatta Azad Khan bersama keluarga, nampak pelakon Dharma Harun Al Rasyid dengan anak2. Pelancong politik dari serata Malaysia ada. Dari luar negara.
Memang best. Payung kami laku.

malam ni malam akhir. Ada poster terpampang di Stadium Mini K.Kubu Bharu
"Debat Anwar dengan Najib pasal APCO" malam ni.

eheh! Ye ke jadi?
Najib berpunaikah?

8 comments:

Roti Kacang Merah said...

*menyanyi Anak Punai, Laki Rosmah....* (ikut lagu Anak punai anak merbah)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

yg anwar pasti ada ... kalau tak orang tak fitnah macam macam..
yang satu tak tau...keh

hg_kasturi said...

APCO ???
A Anwar
P Political
C Cronysm
O Organisation

Tamparan kepada Anwar!!!
Usaha provokasi yang cuba dipancing Anwar menuju kegagalan.. pelbagai cara mereka untuk menipu Pengundi Hulu Selangor..

Antaranya mereka menggunakan surat palsu supaya jangan undi BN, gunakan juga surat palsu gunakan nama Perkasa.. itulah perangai sebenar pembangkang yang suka berbohong, menipu dan membuat fitnah..
Namun antara fitnah paling besar ialah Debat tentang APCO .. iaitu usaha yang dianggap sebagai senjata pembangkang menyerang Najib..

Tamparan kepada Anwar, usaha mereka gagal.. Namun jawab Najib ringkas sahaja tapi padat ... "Mana ada dalam perancangan nak berdebat dengan Anwar Ibrahim di Kuala Kubu Baru. Tak ada. Saya lebih suka kalau dapat jumpa dengan anda kerana lebih banyak faedah yang diperolehi daripada berjumpa dengannya.

Memang betul pun.. rakyat lagi suka Najib jumpa mereka.. banyak masalah mereka boleh selesai.. apa pekdahnya jumpa dengan Pembangkang... berapa banyak peruntukan kerajaan negeri beri kepada rakyat Hulu Selangor.. berapa banyak masalah mereka boleh diselesaikan pakatan rakyat.. tak de.. elekk!!!

Jumpa ANwar hanya membuang masa.. bukan Anwar yang nak undi BN.. tetapi rakyat yang nak undi.. layan ANwar pun bukannya dapat apa-apa!!!.. biarlah si agen Yahudi dengan fitnahnya!!!

Kepada Anwar.. PIIIrah katak mabuk!!!
..jadi ingatkan semua pengundi Hulu Selangor:

ABZ!!

ASAL Bukan Zaid!!!
Bukan Menolak Melayu.. tetapi tolak katak Mabuk todi!!
Jangan Jadi boneka DAP!!!
Tolak Zaid!!!
Tolak katak Mabuk!!
Tolak kaki Lumba Luda!!!

Selamatkan Malaysia

Selamatkan Melayu dan Islam!!!

http://aspirasi-bangsa.blogspot.com/2010/04/tamparan-kepada-anwar.html

hg_kasturi said...

1Malaysia... 1Malaysia... 1Malaysia. Itulah laungan keramat yang bergema di Pekan Ulu Yam semasa sessi Ceramah dan Makan Malam anjuran BN Ulu Yam. Dengan kehadiran lebih dari 5000 pengundi dan penyokong, ianya memberi respons positif terhadap gagasan 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri Malaysia. Antara tulang belakang majlis ini termasuklah Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju, Dato' Dr. Haji Shafei Abdullah.....
Disebelah satu lagi ...pihak PAKATAN REPUT tidak mendapat sambutan cuma kedengaran laungan " TAKE BEER " apabila wakil hamPAS memberi ceramah auta kepada pecacai2 mereka ....

hg_kasturi said...

Sudah lupakah kita siapa Zaid Ibrahim!!

* Inilah orangnya yang memfailkan saman untuk menghalang dan membatalkan perlaksanaan Enakmen Hudud, Qisas & Ta'zir oleh Kerajaan PAS Trengganu;
* Inilah orangnya yang yang dihukum oleh UMNO kerana politik wang;
* Inilah orangnya yang sibuk berebut jawatan dan mengejar kedudukan didalam UMNO semasa Anwar Ibrahim dibicarakan dan dipenjarakan;
* Inilah orangnya yang mendapat banyak kerja dan tugasan guaman daripada UMNO dan menjadi kaya hasil daripadanya;
* Inilah orangnya yang terlibat dengan Kumpulan Artikel 11 dan IFC yang menyebabkan pejuang Islam saperti Ustadz Hafiz Nordin dihukum oleh Mahkamah.

Saya menyeru kepada saudara/i dan sahabat pejuang Islam yang masih punya sedikit semangat perjuangan dan nur Islam didalam PAS supaya kembali memikirkan ke arah mana perjuangan saudara/i. Mengapakah politiking melampau yang sempit menyebabkan saudara menjadi buta terhadap perjuangan Islam yang sebenar. Letakkanlah Islam sebagai asas perjuangan saudara. Saya menyeru saudara kepada perjuangan "One Islam: Aqidah didahulukan; Syariat di martabatkan".

Kalau saudara/i tidak berasa malu kepada ALLAH dan Rasul pun, sekurang-kurangnya malulah kepada pejuang Islam saperti Ustadz Hafiz Bin Nordin, Ustadz Sahul Hameed dan Haji Abdul Rahim Ismail. Janganlah dipersia-siakan perjuangan dan pengorbanan mereka. Dan jadikanlah PRK Hulu Selangor pada hari Ahad 11 Jamadil Awal/ 25 April ini sebagai bukti dan persaksian kita dihadapan ALLAH kelak bahawa kita meletakkan Islam dahulu, politik kemudian.

Inilah satu tanbihul ghofiliin-peringatan bagi mereka yang lalai. Semoga ALLAH memberikan petunjuk dan hidayahNya kepada saya dan saudara/i para pejuang Islam semua; dan semoga kita semua diberi keampunan oleh ALLAH atas kelekaan dan kelalaian kita.

hg_kasturi said...

YANG PASTI BN MENANG DALAM PRK P94 ESOK. INSYAALLAH ...

pokapoka said...

hidup pakatan! esk msti menang

kulupSakah said...

hai bacul!