Wednesday, June 10, 2009

ghuyup al ghuyup!

Haahh!! Nonton video klip Rosmah Puaka membuatkan aku bertanya-tanya "jenis apakah kita?" Ke mana kita nak dibawa oleh pemimpin yang berkuasa?
"One Malaysia" lingkup, one malaysia dikorupkan..

Yang PAS pulak sebok nak berpepaduan dengan yang korup- tahapa kononnnya yang nak dipertahankan entah..dengan menggunakan istilah arab yang kelihatan suci boleh menghalalkan perpaduan dengan lanun-lanun itu. Ke manakah kita ?

Mana duduknya rakyat?

"harapan Baru" oleh Anwar adalah harapan baru dubuk-dubuk lapar kelilingnya yang hanya muncul mengaku wira selepas perang perit selesai. Yang menjadikan wang adalah "senjata" dalam perjuangan. Konon menyumbangkan wang juga adalah suatu bentuk perjuangan dan hari ni nampaknya perjuangan itu hendak dibalas balik..


(Tolong jangan lintasi garisan merah yang kami gariskan, jika tidak golongan "pihak ketiga" yang Rahmat Haron katakan akan muncul)

12 comments:

pemikir bangi said...

lup kau pun macam terikut- ikut rentak akhbar arus perdana jer.. Betul ke yang dorg macam tu?

tok_gajah said...

KERAJAAN PERPADUAN

Kuasa politik Melayu/Islam semakin terhakis.

Hanya kuasa politik melayu/Islam sahaja yang boleh mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Semua pemimpin Melayu/Islam harus sedar dan kembali kepangkal jalan.

Selamat kan kuasa politik Melayu/Islam sebelum terlambat.

FdausAmad said...

gua jemput lu dtg kenduri di pekan tg malim bertempat di blog gua..
kalo dpt FOLLOW baca doa lagi berkat..yeahh!!

ubilepih said...

aku penah cakap depan ahli2 PAS pekat aku tak berapa minat Hj.Hadi,deme terus label aku orang bedosa...mesti betaubat nasuha..perghhhh...apa2 pun org cakap aku setuju cara Nik Aziz gak...

Isa said...

Itulah politik kebendaan... aku pun dah fed-up dengan cara politik orang atasan ni...

Rakyat bawahan nih... asyik jadi pak turut je... hampeh...

maun said...

Bila berlaku kesilapan, betulkan cepat-cepat..Semua manusia melakukan kesilapan..yang penting adakah kita dapat menerima kehendak dari kehendak ahli. Bila kita sudah dipunyai umum, pandangan rakyat perlu diambil kira, jika tidak fitnah bermaharaja lela..

BROTHER said...

aku naik pening dengan ayat perpaduan,,,,dah sama naik dengan selsema babi...apa lg yg nak perpaduan...apakah selama ini PAS tak besama umno negara huru hara, umat islam tonggang langgang? Yg buat tonggang langgang pun umno juga.Jadi apa perlunya PAS nak bincang dgn UMNO buang masa je...Aku cadangkan satu je kalo umno nak kan perpaduan al-quran jadikan perlembagaan..pasti selesai masaalah...umno ni ibarat anjing tetelan batu jalan je....aku tak marah nak berbincang...tp rakyat tahu sapa dia umno....PAS bukan tak penah kena terajang dgn umno...memang betul setengah tu kata kita kena baik pada yg zalim, tp kan sentiasa kita je nak baik yg dia dok lanyak kita..mamak memanda pun tak setuju cadangan bincang perpaduan...org politik bukan semua jujur...jadi PAS kena fahamlah kata mamak....

Samudera Tinta said...

Bro Kulup Sakah,

Betulkan sikit. Bukan PAS yang sibuk bercomolot dengan UMNO. Tapi segelintir pimpinan PAS yang tak sedar diri. Diulangi segelintir pimpinan PAS yang tak sedar diri.

Masalahnya depa ni duk kat atas plak. Sigh...

Pemburu Syahid said...

Salam....

Apa sumbangan Mustapha Ali dalam menarik bukan Islam untuk bersama dengan PAS? Berceramah? Turun padang? Apa sumbangan Tuan Nasaruddin dalam menarik bukan Islam untuk bersama dengan PAS? Berceramah? Turun padang? Sekadar melemparkan senyum? Atau apa? Jawablah soalan soalan ini dengan jujur. Kami ahli bawahan yang berada di lapangan inilah yang meleleh peluh memikirkan bagaimana untuk berhadapan dengan sahabat sahabat bukan islam dan menarik mereka mendekati PAS. Bukannya kamu wahai Mustapha. Bukannya kamu wahai Nasaruddin. Kami !!

Anda hanya tahu menyebutkan - "KINI BUKAN ISLAM TELAH BERSAMA SAMA DENGAN KITA DAN MEREKA TELAH MEMBERIKAN KEPERCAYAAN KEPADA KITA UNTUK MEWAKILI MEREKA". Memang benar tetapi sedarkah kamu bahawa kami ahli bawahan di lapangan inilah yang bekerja untuk menghasilkan kejayaan itu.

Kami telah berjaya mewujudkan suasana kekeluargaan dengan sahabat sahabat bukan Islam. Kenapa kamu ingin menghancurkannya? Adakah status "PIMPINAN" yang kamu miliki itu membuatkan kamu boleh memutuskan apa sahaja untuk jemaah ini?

Wahai Mustapha, wahai Nasaruddin, wahai TG Hj Hadi, jemaah ini bukanlah milik eksklusif sesiapa sama ada ulama, profesional, penarik beca, petani, nelayan, penoreh getah mahupun anak muda seperti kami. Jemaah ini adalah milik sesiapa juga yang mahu menunaikan tanggungjawab jihad yang difardhukan oleh Allah swt menerusi petunjuk Rasulullah saw.

Janganlah memperbodohkan kami. Syurga itu bukan dikhususkan untuk ulama sahaja dan neraka itu pula bukanlah dikhususkan untuk golongan bukan ulama.

Lebih mulia untuk bekerjasama dengan sahabat sahabat bukan Islam yang mahu memahami Islam daripada bekerjasama dengan UMNGOK yang nyata sekali telah mengkhianati Islam berulang kali.

Baca lanjut di www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

Corong Kita said...

Virus baru yg belum bernama sedang merebak di Malaysia. Sila beri nama yg sesuai untuk virus.

Undi anda adalah rahsia!!!!

Virus ini sedang meracuni rakyat dan Pakatan Rakyat.

Pembawa virus ini sudah lupa memali, sudah lupa rampasan kuasa haram di perak, sudah lupa rampasan royalti minyak terengganu, sudah lupa tekanan kpd kerajaan pas kelantan.

Hapuskan virus ini segera.

Undi di sini ……. http://corongkita.blogspot.com/

Wan said...

Aku sedia untuk jadi golongan ketiga, biar rakyat yang bela rakyat....

kulupSakah said...

pemikir bangi,
aku duduk kat grassroot aku juga join yg kat atas tapi bukan yg glamer2 kat atas tu..