Monday, June 15, 2009

RENDRA RULEZZ!!

WAHAI ANAK MUDA!!
MESTI TENGOK VIDEO INI!!
video

7 comments:

mamai said...

thanks bro kerana usaha mencari...mmg bagus puisinya..

binjidan said...

ha ini puisi rare rendra..GILA mamat ni..berani mati ooo..

wahyudi my said...

rendra adalah kesinambungan penyair yang lantang mengkritik isu politik dan sosial. Tapi mungkin tidak selantang penyair wiji thukul.

kulupSakah said...

waji tukul? ya betul!
karya mereka bukan saja bisa, malah ada roh mereka di dalamnya. inilah membuat mereka hebat. ramai boleh lukis lebih cantik dari monalisa, tetapi gagal resapkan jiwa ke dalamnya seperti da vinci!

selalunya sajak kita sering bicara contohnya soal anak muda tinggalkan org tua di kampung bersawah berhuma tetapi mengapa mereka berhijrah dan mengapa sawah kering kontang jarang dikupas..angkara sapa dan mengapa?

ubilepih said...

Ha..ha..ha..rare bro!!! aku kesian kat budak2 U zaman ini kebanyakan nya dah punah semangat hanya dengan gilakan handphone canggih juga dok syok afundi2 jer..quality NIL..sori maksud aku bukan semua gitu...tapi payah nak dapat yg bagus..nak macam rendra ni jauh sgt lah...

kulupSakah said...

anak buah2 aku yg jadi mahasiswa selalu nangis tengok drama melayu hihihi!

meyour said...

ada sekam yang masih membelenggu...
jika ini dapat diterjemah pada psukan kebangsaan malaysia...

mungkin piala dunia pentasnya...