Saturday, June 6, 2009

memang nasib kerbau..

akhbar Suara Keadilan telah diambil alih oleh orang2 yang ada pengaruh melobi pihak pimpinan parti dan usaha itu berjaya.
Setelah Suara Keadilan mencatat jualan 150,000 naskhah setiap keluaran, setelah mendapat permit (cukup perit mendapatkannya), beberapa kali disoalsiasat oleh SB dan polis, editor lamanya (pejuang yang popular dengan lukian kartun firaun berhidung besar) ditendang begitu saja...

inilah cerita kerbau yang pernah aku tulis dulu di sini

7 comments:

Isa said...

Keluar juga.... ha..ha...ha... wang adalah segala-galanya

Anonymous said...

itu buat kita selalu menyampah pada perjuangan yang bermotifkan kepentingan dan ketamakan..dan apa yang kamu boleh expect pada orang yg berkepentingan jenis begini?nafsu diletak ditempat paling atas..

meorpestajiwa

Anonymous said...

Jika begitu,apa bezanya dgn 'perjuangan' pekembar!!?

kulupSakah said...

isa,
kena keluarkan juga..tanpa fear and favour!!hihi

meor,
kucing siam memang suka menggesel tuannya!

anony,
percayalah pada keberkesanan perjuangan politik tapi tidak kepada ahlinya. parti apa pun, ahli politik ni cap yang sama..gebang je lebih

D'Rimba said...

Saya juga orang Kuala Kangsar, Perak.......

U.B said...

:}..ha..ha..ha...aku macam aku SMS aok smlm lah..ha..ha..kerbau berak merata ha..ha..

BROTHER said...

aku skrg ni kadang2 tu menyampah juga melihat perangai kenkawan yg telah lama berjuang. Tak boleh tengok org lain senang...mula lah dia cari hal..dan satu lg org atasan ni pun satu hal juga, dia lebih suka mendengor org yang pandai cakap dan muka tak malu hari2 terhegeh2 jumpa mereka...padahal org yg jarang jumpa tulah yang kuat bekerja utk parti....Kalo mcm nilah cara org atas bekerja silap2 haribulan lingkup PKR nanti