Saturday, June 27, 2009

cabutt!!


Ada program hari ni di Shah Alam. Aku memandu dari Kajang- Cheras- KESAS- Federal Highway- Tol Batu Tiga..Hampehh!!
Kita terpaksa berbaris untuk membayar tol di lebuhraya....setahu aku lebuhraya dibina untuk menyelesakan penggunanya tapi sebaliknya ia sudah jadi kaunter membayar fitrah sebab lalu kat jalan tu..
Tiba-tiba aku teringat lebuhraya KL-Karak yang sejak aku bebudak lagi tolnya dah ada..Dah berapa kutipannya sekarang dan sampai bila? Kalau dah lama tentulah bayarannya hampir selesai..Anehnya Tol makin naik..bisnes jadah hapa?

Sebaik melepasi Tol Batu Tiga aku patah balik semula Kajang tanpa pergi ke tempat tujuanku kerana kecewa..!!
rasa macam nak jual kereta dan rumah lalu ikut Wak Jono beruzlah di Gunung Muria!

6 comments:

Pyanhabib said...

pertama di dunia: bayar tol untuk lepas tensen! (tih tih tih!)

wakaradesign said...

ada satu hari tu,kat tol.minah tol cakap..`bang,takde duit kecik ke?`..aku kata..`hai..hari-hari meniaga,duit kecik pon takkan takde.`.aku tengok muka dia masam.tapi takle semasam muka aku..

sakariya_akop said...

Dia orang kutip tol sampai kiamat, sebab tak pernah untung. Bila diaudit manjang rugi.....

Sebab pemegang konsesi anak beranak ameno!!

kulupSakah said...

hampeh!

CYS said...

Sape budak baju merah tu? Macho nampak... merah ni memang berani

lanterajiwa said...

cool...