Thursday, July 16, 2009

makan luar makan dalam..


1.30 tgh- Brickfields
Berjalan melalui deretan kedai-kedai bersama Azzam Supardi dan Syafiqsunny menuju Restoran Puteri untuk makan tengahari. Disapa oleh bapak-bapak ayam agar melanggan ayam-ayam daging belaan mereka. Aku memang lapar tapi kurang selera makan ayam hari ini. Begitu juga Azzam manakala Syafiq lebih gemar ayam kampung. Selepas makan kami sekali melalui lorong-lorong ini. Ia bukan lorong gelap tetapi bisnes ayam percik, ayam togel, ayam tua yang terbuka lagi glokal.
Daging tiga segi yang kekadang berlendir dijual murah, ada yang dihurung langau tetapi masih belum basi. Masih belum expired kerana dah melalui ujian SIRIM dan ada logo halal JAKIM.

12 comments:

Pyanhabib said...

ayamkau!

Isa said...

Negara Islam

Ada sijil HALAL ke?

Ayam Hadhari kut?

Atau Ayam Glokal?

Dulu, Kini dan Selamanya... masih terjual lagi Ayam jenis tu.

Kerajaan 1M'sia tak nak ambil tindakan ke?

Fiquelicious said...

ha ha ha..

aku said...

untung gak ayam2 tu, ada bapak!

mamai said...

pergh makan dalam ayam nie

cree said...

Kalau kat Bukit Bintang orang cakap
ada ayam mata biru.Cuba gi ronda
Mr Lup.Lepas tu,masukan dalam blog.

Pak Oncu said...

hahahahahahahahahahaha,,,,,,, ayam ayam ayam ooooooooo ayam,,,, yang bagus ayam yang ado dalam umah kito ni jer lah di makan hahahahahaha,,,

SyawaL said...

kat ipoh pun ada ayam mcm tu....
ayam kacuk pun ada

sang kegelapan said...

ayam 2 kilo stengah atau ayam 45 kilo?

Anonymous said...

Salam KS,

Tumpang sedih dgn kisah hidup diatas kasih sayang Tuhan, di atas segala ujian yg menimpa, moga bertambah kuat keyakinan saudara terhadap Yang Maha Memberi.

Tumpang tanya kenapa kalau kutu babi hinggap di badan boleh batal wudhu'?

sukun said...

ada org bagi ayam tu makan tu sebab ada banyak ayam. kalah ayam hutan. he he

ubilepih said...

Rabun Ayam