Wednesday, July 1, 2009

YB- Yang Besor?

1

sehari dua ni aku sibuk sangat . As busy as a bee..sibuk dengan sebuah projek yang bakal menggemparkan dunia tak lama lagi..apa? Ohh bukan .. aku tak terlibat dengan projek menyakat Rosmah tuu..(tungguuuuu)..rahsia!

Malam ni pulak 2 Julai aku kat Stadium Kajang berceramah bersama Nizar, Tian Chua dan lain-lain.. (aku berceramah? hihi..labun ke bebenor nih?) Datanglahh!!



4 Julai MALAM SENI RAKYAT akan berlangsung. Aku semakin teruja. Segala persiapan lancar. Permit polis tiada masalah. Seorang SB tu pun tak sabar nak tengok penyair pujaannya, Pyanhabib bersajak.
Ramai juga yang telefon nak buat persembahan..kami memohon maaf banyak2 sebab program dah diatur, tapi kalian dijemput hadir untuk kita berkenal2an dan merancang program seterusnya!


2

apabila aku melihat ada beberapa mamat bersungguh2 tersengih2 mengendeng YB atau wakil rakyat dan melihatkan beberapa orang wakil rakyat yang kelihatan terasa 'hagas" sebab dingendeng, aku tertanya2 adakah perlu sampai begitu sekali tahap bodek yang diperlukan?

Bukankah YB itu maknanya Yang Berkhidmat? Mengapa tiba2 menjadi orang besar sehingga acara yang dianjurkan di kawasannya sendiri dia menjadi seperti tetamu terhormat walhal dia tuan rumah di situ yang mesti mengambil tahu akan keperluan2 orang2 bawahannya. (maksud orang bawahan bukan kuli- tetapi penyokong yang mengangkatnya untuk menyampaikan suara yang mereka sepakati bersama...



Dua malam lepas di Stadium Kelana Jaya aku mendengar lagi keluhan kawan2 dan kenalan tentang mereka. Keluhan yang sama..kata mereka ada YB yang dulunya kawan rapat tapi hari ni kalau terserempak seolah2 YB ni nak mengelak..macam tu sekali?

ahh!! Jangan kecik hati..tahun depan ada pemilihan, mereka akan datang jumpa korang nanti...meminta sokongan!

Kata depa, YB seperti Saari Sungib, Johari Abdul, Dr. Nasir Hashim, Eli Wong, Dr. Dzulkefli, Dr.Hatta adalah antara YB yang berjiwa rakyat malah makin mesra dengan kawan2 lama walaupun dalam kesibukan.
YB mestilah ceria dan tidak moody ketika bertemu rakyat walaupun anda penat dan banyak masalah.. Anwar Ibrahim sewaktu dibebaskan dari penjara masih sempat tersenyum dan sanggup bertemu rakyat dan bersalam walaupun sakit tulang belakangnya begitu kuat. Inilah yang sukar nak ditandingi oleh mana-mana pemimpin.
Ada sesetengah pimpinan parti yang belum jadi YB pun dah ek dan agak moody..Camana nak jadi YB?

(entry tahapa2 sebab sibuk sangat...kunun!)

10 comments:

AnakSemuaBangsa said...

tahniah..teruskan usaha menyedarkan rakyat..terutama tentang menegakkan keadilan dibumi malaysia..
jika masih ingat
bakat anda mula dikesan pada zaman persekolahan lagi, ia itu pada malam puisidra yang hebat..
proud with your struggle..

sediaraja said...

Bro KLS, mane2 mamat yg menyombong, buat2 tak kenal atau cuba larikan driri dari kengkawan lepas jadi YB..sah depa ni mangkuk hayun!!!..apasal nak sombong pulak?? bukan kita nak mintak duit atau projek dari depa!!!....jangan bawak perangai buruk tu dlm PR laaa...

yoy said...

Islam in Malaysia is suppressing humanity, dignity and desire of a normal human being.

Islam in Malaysia is causing trouble to non-Muslims who goes about their everyday life to do what any other normal human being on earth are doing.

Islam in Malaysia does not respect traffic law when Muslims can park their cars all over the road and cause inconvenience to everybody.

Islam in Malaysia does not contribute to the progress of the malay race and any other race in Malaysia.

Islam felts threaten in Malaysia, when nobody actually gives a damn about them.

ruyom said...

Indonesia, the world's most populous Muslim nation, can teach Malaysia a thing or two about religious tolerance.

I stayed at a 5-star hotel in Jakarta recently. On the main buffet breakfast table they serve beef bacon and chicken sausages. But on a side table, they have pork bacon and chicken sausages.

A hotel of the same chain in Kuala Lumpur does not give you a choice. What more is there to say?

konek said...

Malaysia is be a Taliban state! Teaching kids to kill people, preaching hates and angers, chasing away investors with their seditious, racist, insensitive, incendiary, extremist utterances, unfair to non-malays.

Enough is enough!

To all the people out there, Please vote for a change! Vote the opposition! Vote the DAP!

miya said...

Arrogant people - those who think they are more Malaysians than others.

Corrupt people - those who keep pilfering from the publics, to enrich themselves.

Hypocritical people - those who say one thing to God and one thing to the people.

Idiotic people - those who think that by waving the keris, the world will be under their feet.

Lazy people - those who wait for durian to drop.

Moronic people - those who go amok, chopping own family members.

Naive people - those who expect God to drop them food when they pray for it.

Stupid people - those who think that wearing turban will make them clever.

San said...

Use your brain to think why the non-malays want to emigrate?

I got a PR in Australia and Singapore, they even treat me better than my home country in Malaysia whereby all the illegal

Muslim immigrants from Indonesia and Philippines obtained Mycard so easily, and become bumis directly especially in Sabah.

They are more than one million aliens with Mycard and bumis status.

reek said...

Hi I am a malay. And I have never liked the concept of Ketuanan Melayu in the first place. I believe in equality and justice. I

believe in fairness. I believe that Malaysia should be for all Malaysians not just malays.

It is wrong to be double standards. It is wrong to discriminate and oppress the minorities. It is after all, against Islam. But oh, the

Muslim people I know would rather talk about appearance and threat rather than addressing the basic issue of human right and

justice in Malaysia.

I am sorry that you guys have to suffer the consequence. We should all turn our backs on MCA, MIC, Umno and those craps.

Opposition seems to be fighting for the better Malaysia for all Malaysians. And I support the effort.

kulupSakah said...

anaksemua,
sedara ni bikin saspen daa, kawan seangkatan atau cikgu saya ha? huhu!!

sediaraja,
depa insaf la nanti kita hayun tak lama lg..

yoy dan geng,
babi mana tersesat ni..bahalol!

絲瓜湯包Sam said...

cool!very creative!avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,情色