Monday, August 23, 2010

interview ..

sejak kecik, aku rasa bakat adalah anugerah tetapi ada katalis yang mendorong. macam aku, aku teruja melihat kartunis Nan (din teksi) buat demonstrasi dalam suatu game show masa aku kecik2 dulu. lepas tu aku tak berhenti melukis.

aku_NAPIE: start melukis untuk majalah mna? dan skang dgn majalah mna?

Ronasina: karya pertama tersiar di majalah gila-gila ruangan senyum pelajar. masa tu aku tingkatan 5 (1990) menggunakan nama 'fendi'. lepas tu guna macam2 nama seperti Banzai dan Ude di majalah GELAGAT, JENAKA, GADO-GADO dan UMBUT. majalah ni semuanya dah terkubur. lepas tu aku mogok berkarya sebab majalah2 ni tak pernah bayar aku (kecuali GILA2 dan GELAGAT).


baca lagi interview dengan aku di sini

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

seronok jugak di interview... katun selaras tu wakakaka.... katalis nya din teksi...ucap terima kasih kat bro nan

err agak agak bro kulup katalis yg di bekli di tepi jalan..di lorng ke masjid.. boleh jadi lebih selaras ka...wakakakaka

kulupSakah said...

akan diselaraskan bro...mana ada yg tak selaras? punai pun selaras.