Friday, January 23, 2009

AWASI MEREKA!!

perangai mereka macam ulat bulu dah naik dauunn!!!
AWASI MEREKA!!

-Masih ada ahli dari parti komponen PR yang besar2 sama ada yang pernah jadi calon, atau dah jadi YB ataupun yang jadi ahli Majlis masih berfikiran ala Umno/BN karat dengan perkauman.. antaranya seorang 'Datuk" yang memarahi aku kerana menyokong 'keling' (dia yang gelarkan begitu) apabila aku berdiri tanda sokongan kerana bersimpati dengan seorang penceramah India yang dimalukan ahli Pas semasa sesi soal jawab dengan membangkitkan sentimen perkauman!

- Adun atau MP yang jadi 'Jenderal"..boleh mengarahkan itu ini atau dengan notis pendek agar mengubah keputusan yang telah dibuat dalam jawatankuasa tender..kroni2 ni boleh berlagak dengan ahli majlis sambil menggoyang2kan 'surat rekomendasi' dari Exco Cina atau Melayu parti Islam ni..

- seorang MP PKR yang dulunya berjawatan tinggi di Selangor semasa di dalam Umno masih mengamalkan budaya Umno dengan memecahbelahkan Bahagian yang dipimpinnya..sibuk menguatkan pengaruhnya dan cuba mengatur 'jalan' untuk kemudahan kawan2 mendapat projek..CIBAIII!!!

- Orang2 PAS dengan gelojohnya 'menawan' beberapa pasar malam di sekitar Hulu Langat dan Bangi yang dulunya dianjurkan Umno sebaik saja menang PRU dulu. Bagai wira menang perang mereka menetapkan peraturan baru yang menimbulkan rasa tak puas hati di kalangan peniaga yang mengundi PR dulu dengan harapan konsep negara berkebajikan membantu mereka..tapi 'disiplin' yang digariskan bagai mencengkam mereka!

INI SEMUA GERUDI YANG MENEBUK LUBANG BAHTERA PAKATAN RAKYAT KETIKA BAHTERA YANG SEDANG CUBA MEMBINA KEKUATAN INI BELAYAR DI LAUTAN GELORA!!

tulisan ini hanya 'hint' saja...kalau masih tak berubah, Kulup Sakah tak segan2 membedal Small Napoleon ini!!

4 comments:

Isa said...

Bro...

Wa sokong lu... PAS kat kawasan wa pun perangai dah macam cibai jugak... 2x5 je dengan perangai umno....

mountdweller said...

Itulah masalahnya yang dihinggapi oleh orang-orang PAS. Itu sebab awal-awal lagi Tok Guru sudah berpesan.

ckcounterpunch said...

ulat bulu ni memang ramai, kena guna sembur ngan shelltox, baru faham mereka. kat penang pun ada, baru2 ni kena shelltox, mati katak la mereka ni.

Term Papers said...

Dangerous, could take a person's life. Thank you for the harmful features.