Tuesday, January 6, 2009

Nak tanya ulama...

wahai ulama dan bijak pandai Islam,
dalam kitab panduan umat manusia sepanjang zaman (AlQuran)
mukjizat Muhammad Rasulullah S.A.W yang membawa rahmat kepada alam (Rahmatan lilalamin)
dari ALLAH swt (tuan sekalian alam yang mana Kristian pun nak gunakan namanya sebab percaya Allah lah Tuhan sebenar2nya...

ada tak...

menghalalkan manusia ditangkap dan dikurung bertahun2 tanpa dibuktikan kesalahannya?
Tolonglah aku...
kalau ada, aku kecewa dengan agamaku..

sebab aku selalu dengar khutbah "Innallaha ya'muru bil 'adli wal ehsan!..

10 comments:

mountdweller said...

Salam sdr.

Tak payah tanya Ulama sebab semua yang bergantung kepada kerajaan semuanya sudah 'bisu' tersumbat RM.

Anonymous said...

minta maaf le yob, nak tanya apa lagi kat dema tu yob, tanya kepala lutut lagi bagus, sebab apa semua tok mufti ke tok kadi ke dan tok ularsemak semua dah kenyang macam ular sawa kenyang je.lebih baik dema diam saja, tunggu lah di hari akhirat nanti, jawab lah dengan Allah S.w.t......

mountdweller said...

2009 dah tukar imej dah!

~PakKaramu~ said...

Salam,

Tak payah la tanya ulamak, orang bodohpun faham itu satu kezaliman, kalau ia salah bicarakanlah, kalau salah hukumlah !

Saya rasa Mountdweller kata tu tepat sekali walaupun serbannya besar bukit Uhud

kulupSakah said...

saya lihat ada org kita yg beragama islam percayakan Allah Maha Adil dan kitab AlQuran yang lengkap dgn peraturan yg menjamin kesejahteraan ummah menyokong ISA!- TAHANAN TANPA BICARA
sedang mufti Perlis kata Islam bukan agama bacul dan tak perlu berlindung di sebalik ISA..

maun said...

Salam KS,

Kecewa benor nampaknya yob, jangan le gitu. Bagus le kalau Kristian pun berebut nak jadikan Allah sebagai Tuhan mereka tapi dengan syarat ngaku le juga Muhammad s.a.w tu pesuruhNya sebagai penutup anbia dan ikut apa yang ada dalam Al-Quran dan Sunnahnya.
Mengenai tangkap orang tak bertempat ni, memang jenis makhluk tak berhatiperut. Apa ke bende makhluk tak berhati perut, belum aku jumpa. Harapkan penasihat ugama JPM, mufti (bukan semua) kirim salam le.
Betoi kata Mountdweller, semua nya dah bisu dek kena sumbat mulut dengan Tuhan yang bernama 'RM'. kalau yang laki tak pe jugak, bila kena sumbat, tawadhuknye dia, tapi kalau yang ada mulut dua, yang satu masih lagi boleh bercakap dan jarang pula disumbat, itu yang kalo beri pandangan ugama melalut gelojoh tak tentu pasal-bukan saja tak masuk ugama tapi di akal. Hal adil dan ehsan ni hanya ada pada manusia yang bergelar insan. Makhluk bernama 'manus', tak kan ada sifat ni walaupun menghapal Al-Quran dan ribu-ribu Hadis, kerana mereka adalah makhluk yang mati dari mengenal dirinya=bangkai, haiwan=masih ada sifat tabii kasih sayangnya. Tapi aku pun macam kamu juge yob KS, kecewa benor sebab yang buat tu orang yang gelor dirinye Islam dan negaranye Islam, kalo Yahudi tu lain le juge.

daLyaanoon said...

Mungkin tak sempat khatam kot (Depa la....)

khatan pon belum kot....isssyyy!

Aku oku! said...

kes isa di malaysia org islam tak dapat nak selesaikan. ini nak tolong palestin. tak payahlah. org kafir bersatu untuk menghancurkan islam tapi kita org islam berpecah belah....

Aku oku! said...

kes isa di malaysia org islam tak dapat nak selesaikan. ini nak tolong palestin. tak payahlah. org kafir bersatu untuk menghancurkan islam tapi kita org islam berpecah belah....

shalimow.com said...

salam kenal
thanks infonya
bisa tukar link?
kalo berkenan kabari aku ya