Monday, January 26, 2009

PAK LAH Strikes back..!!!

Wak Jono: Wak udah bilang Wak enggak mau campur politik. Kenapa mau tanya pendapat Wak lagi?

Ronasina : alah Wak..si Kulup ni yang beria-ia nak datang. Dahlah kita pi Gunung Suralaya dia tak dapat ikut, tu yang dia nak sangat ke mari ni...

Hisy! Banyak betul nyamuk malam ni..diorang takpelah..hisap suria lari nyamuk, aku ni nak hisap apa?

Kulupsakah : aku nak Wak komen je pasai politik sekarang..Adun Bote udoh loncat, ade ke yang lain nak ngikut same?

Wak Jono : Apa Wak peduli lompat ke tidak? yang penting Wak damai di sini, di dunia yang SATU! Huuuu...huuu!!

Kulupsakah : alah Wak! bulan mac dah dekat benor ni, Pak Lah dah nak pencen! Najib yang banyak kes tu nak jadi Piem ..ate macamane negare kite ni?

Wak Jono : Looh! kalian ingat cuma2 gitu saja Pak Lah mau turun? Setelah teruk dimalukan mereka, ingat Pak Lah diam saje? tengok udah ada satu dua ditangkap rasuah. Pak Lah will strike back!!

Ronasina : jhuii? Speaking!

Wak Jono : Pak Lah akan bertanding Presiden Mac ni..dan Najib akan tewas tanpa apa2 jawatan lagi dalam Amanu!

Ronasina : Mana bisa begitu? Kan Najib sudah menang tanpa bertanding?macamana Pak Lah nak mencelah?

Wak Jono : tulah kalian...jadi ahli Amano dulu enggak tengok perlembagaan?

KulupSakah : bile zaman le teman masuk Umno..kamu tak tau le teman?

Ronasina : hisy! tak kesior teman....ha! kenape dengan perlembagan Wak?

Wak Jono : ada klausa- sesiapa nak bertanding mesti cukup pencalonan, tetapi mantan presiden ada keistimewaan bertanding tanpa dicalonkan..ha! Pak Lah dah susun orang dia! Najib habisss!!

KulupSakah : huh! mengarutlah Wak ni!!

Wak Jono : waduh! kok tadi minta komen gue..nggak percaya sudahh! aku mahu masuk bersuluk!

Aku termenung memandang Ronasina yang menghisap suria macam orang ketagih madat!

3 comments:

Isa said...

Fuyoo....

Wak jono speaking omputih, kalah Joe Rock....

Cayalah Bro... wa caya itu Najib akan jadi duta monggol

mountdweller said...

Wak ni biar betul???

muraisenja said...

strikes back...fuyoooo