Thursday, January 1, 2009

SIAPA KAMI?

















HAHAHA!! Gambar siapa semuanya ni? ohh..tahu pun korang ni gambar Menteri2 Besar dan Ketua Menteri di Semenanjung..saja aku letakkan berterabur..
korang dok sebok2 belasah MB Selangor, Perak, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan buat salah itu dan ini..sedar tak sedar MB2 ni langsung tak kena apa2..
sebab apa?
Sebab orang yang tak melakukan kesalahan ialah orang yang tak buat apa2..jadi entry istimewa ni aku nukilkan untuk korang ingatkan semula sapa mereka ni?











3 comments:

Pengasas said...

Salam LKS,
Depa ni tukang kira faraidh harta rakyat.

bungaraya said...

Mungkin betul kata anda...BANYAK BUAT KERJA BANYAKLAH BERLAKU KESALAHAN dan TAK BUAT KERJA MEMANG TAK MELAKUKAN KESALAHAM. Tapi KEBAIKAN juga tidak dibuat oleh pemimpin yang tak buat kerja.
MB2 BN banyak buat kerja. Yang kita patut lihat juga kerja-kerja baik yang telah mereka lakukan.
Johor, Melaka, Perlis, Sarawak, Sabah dan Trengganu okey kah tidak?
Merosotkan pembangunannya dibawah MB2 tu?
Kita hendaklah melihat dengan hati yang tidak prejudis. Kita bukan Pemimpin Agung. Kita rakyat biasa yang ingin melihat dengan ikhlas siapa pemimpin kita. Banyak buat baikkah tidak?
Yang mustahak Perasaan Hasad Dengki hendaklah kita buangkan dari jiwa kita. Memfitnah begitu juga.
Apa maksud LABUN KULUP SAKAH tu?

kulupSakah said...

terima kasih bungaraya,
insyaallah tiada PHD di hati cuma musykil tentang beberapa laopran polis dan BPR dilakukan oleh orang Umno sendiri dan luar umno tentang penyelewengan yang mereka lakukan tapi...tak lut!

LABUN bermaksud- borak, sembang, cerita dalam loghat perak..

KULUP SAKAH- nama melayu jati dulu2seperti HITAM, EMBUN, ATAN dll..orang Perak ramai ada 'kulup' di pangkal namanye tapi 'kulup' yang dalam kamus tu dah dibuang..hehehe!