Friday, January 23, 2009

PAKATAN RAKYAT bakal runtuh...


PR roboh?

Terlihat muka depan akhbar Sinar di kedai tadi kenyataan tentang "MB Selangor tak telus" oleh Toyol Jawa duta Botox membuat aku terfikir akan masa depan karajaan Pakatan Rakyat..

Benar, rakyat makin cerdik dan tahu menilai mana betul mana fitnah akan tetapi Kerajaan Pakatan Rakyat dan penyokongnya harus memainkan peranan bagi memastikan kita takkan runtuh!

Media penyebar maklumat

Kelihatan kerajaan Pakatan Rakyat agak lembab bergerak untuk menerbitkan akhbar harian sendiri seperti yang pernah mereka cadangkan. Memang menerbitkannya bukan kerja mudah, tetapi kalau ia dimulakan kajian dan perancangannya sebaik saja menang PRU tempohari (dah 10 bulan dah) pasti sekarang ni sudah ada 'pergerakannya'.. Kita ada ramai tenaga pakar dalam mengendalikan akhbar ini yang aku jamin akan melingkupkan akhbar harian besar Melayu masa kini. We must start from somewhere!!
- Begitu juga stesyen radio.. Jangan bagi Ketua Pembangkang di negeri 5 Pakatan Rakyat ni berkokok macamlah depa ni bersih dulu..Anak Toyo, Si Tajol masih bebas bercakap kerana tiada ruang yang luas untuk dia ditelanjangkan di depan rakyat.

Tugas Rakyat (penyokong PR)

Penyokong PR dan ahli parti janganlah asyik sebok dengan ceramah, kutip derma saja sebaliknya terus proaktif bergerak menjadi agen kerajaan. Pergilah berjumpa dengan ahli majilis, Adun atau pejabat MP- study beberapa program yang telah dilancarkan oleh kerajaan PR dan bergerak turun padang mendekati jiran dan masyarakat. Tak perlu tunggu Adun, MP atau ahli majlis- kita sendiri pergi cari warga tua dan bantu mereka mengisi borang skim usia emas, cari ibu bapa yang baru melahirkan anak di Selangor dan terangkan program TAWAS, cari anak2 muda yang nak sambung pelajaran....bayangkan kalau warga tua , ibu bapa yang baru mendapat anak dan anak muda yang nak sambung pelajaran ini yang dulunya karat BN diberi penerangan yang betul tentang semua ini dan akan menerima banyak lagi manfaat jika PR memerintah, pasti mereka akan terpesona (walaupun bukan semua)!

satu pertanyaan- Adakah kita buat semua ini? Sebab kita buat benda lain sekarang!! Kita sibuk dengan kontrak dan tender serta nak projek..Kita berlagak macam dah menang semua- Kita sudah menanyakan apakah 'habuan' yang kita boleh dapat setelah berjaya menawan BN..Kita yang dulu boleh bergerak dalam keadaan tersepit kini sudah berkata "Kalau takde duit macamana nak menang akan datang?" (Persoalan ini pun boleh didebat panjang, nantilah kita tulis lain bab ni)..

Apa yang perlu kita fikir?

Ya! Kita perlu berfikir kita masih belum menang dan akan terus berjuang untuk kepentingan rakyat dan belakangkan dulu kepentingan kita. Tawan Malaysia sepenuhnya dulu dan baru kita susun untuk rakyat dan juga wira2 yang telah berjuang! Sistem dah rosak! Tumbangkan kezaliman dan tegakkan keadilan!!

Dalam masa yang sama kita kena fikir kita sedang menang sekarang dan terus bekerja menyenangkan rakyat. Rakyat mahu itu dan sedang menilai sekarang!!

* tentang entry sebelum ni, suara akar umbi memang tak puas hati dengan mereka ni..Hassan Ali (Pas), Exco DAP ( Ronnie Liu) dan MP dari PKR yang juga bekas Tim.MB Selangor Datuk Zainal...
- boleh bagi arahan ubah keputusan yang telah dibuat dalam mesyuarat ahli majlis!

5 comments:

mountdweller said...

Hakikatnya tidak ada yang akan kekal. Tinggal lagi masa dan keadaan yang menentukan.

Kalau keadaan dapat dikawal dan sentiasa berubah mengikut masa, maka sesuatu itu boleh bertahan lebih lama. Kalau tidak, tunggulah masanya.

Isa said...

Bro,

Jemput hadir..., boleh kita sambung perbincangan di Restoran Kasih tempohari, Topeng, Radenjowo, Zubli Zainordin pun ada...

Perjumpaan Blogger
Satu perjumpaan tidak formal Bloggawan

Tempat: Di Port Pasar Seksyen 16 Shah Alam
Jam: 9.00 pagi hingga 12.00 tengahari
Tarikh: Ahad – 25hb Januari 2009
Pakaian: Relaks

Berminat komen di sini atau link di bawah ini;
http://www.satublogtotal.blogspot.com
http://notoumno.blogspot.com/

kulupsakah said...

seperti tukartiub, aku juga menghadapi masalah kalau sesuatu itu dibuat pd waktu pagi..kalau ada revolusi pun aku pasti ketinggalan..huhuhu!

apakata malam tu korang semua ke dewan sivik mppj..ada malam palestin dengan anwar juga penceramahnya..aku pasti ada!

Isa said...

Salam Bro,

Malam esok tak dapat la..., aku ada jemputan khas kenduri doa selamat di Cheras...

Kalau sempat aku singgah la... apa pun SELAMAT....

ckcounterpunch said...

alahai sdr,

banyak sungguh masalah, kalu di sgor, ada yb bagi arahan kpd ahli majlis, di penang pula abang yb (SU cawangan dap) yg buat hal, adiknya yb dr dap, si abang baru beli rumah & buat extension rumah dlm masa 15 hari, tiada permohonan dibuat macam zakaria deros tp rumah da siap, dengar kata diorang mau masuk rumah sebelum raya ni. halau penyewa rumah tersebut ngan ugutan. mula2 kata dia adalah yb (sebenarnya adik yg jadi yb), pas tu ugut nak lapor polis tangkap penyewa kalu tak nak keluar, tp penyewa tu ada kontrak sehingga akhir bulan ni & telah bayar sewa rumah.

belum sampei 1 thn kera2 ni da buat hal, kalu nak tunggu 4 thn lagi mampuih...... betui2 kera hutan ni dapat bunga, ni kena bagi belacah. pas raya kami nak buat pc heboh minta cm ambil tindakan & majlis roboh bah baru siap. ni baru nak bg paham