Friday, June 5, 2009

bodohbongokbangangbengong dan bangsat!

tengok iklan dulu sebelum baca entry nih hehe!

teman balik kampung hari ni ziarah mak dan apak. Dah lebih dua bulan rasenye idak jenguk. Apak dan mak sehat nampaknya. Masih belum luruh gigi dan masih bertenaga lagi. Mungkin mandi ayor mate ayor dari bukit hari-hari bikin kulit dan wajah sentiasa segar.
Waktu teman sampai, abang ipar teman sedang menukor atap bilik ayor yang bocor. Seingat teman atap bilik ayor tu dipasang semasa teman belum masuk jawi lagi iaitu lebih 25 tahun dulu. Bukan macam atap Dewan Parlimen mahupun Putrajaya yang asyik bocor tak sampai setahun diperbaiki.

Lepas teman berbasa basi bertanya khabor dengan apak dan mak, minum ayor kopi che Nah hangat secawan due, teman ke belakang romah nak nengok Mahat, ayam serama yang abang ipar teman bela di reban. Teman juge nak bergurau senda dengan Tamby, kambing jantan hitam yang teman beli dari Melaka dulu. (nama pun teman bagi sempena nama orang Melaka tuhh!). Ternyata reban ayam yang abang ipar teman buat dengan kayu tanpa pelan dan simen masih teguh. Walaupun tidak tegak sangat tapi ia idaklah senget. Begitu juga kandang Tamby. Bertahun-tahun hujan dan angin kuat, paneh terik bertukor ganti, reban dan kandang masih berdiri. Atap bilik ayor yang abang ipar teman tukor ni harus akan bertahan lagi 25 tahun gamaknya jika tiada hujan batu-bata turun dari langit.

..tapi tanpa hujan ribut kuat ngapa stadium tu..stadium tu..stadium kat ganu tu...kih kih kih!! koman spana..

6 comments:

mamai said...

yang kat terengganu tu pakai teknologi BNyang rebah...

reban tamby tu pakai teknologi sokong tak ikut rebah...

ISA said...

Reban, kandang dan bumbung bilik ayor tu di buat dengan hati yang ikhlas dari hasil yang halal...

Yang kat Trenganu tu buat dari hasil duit rakyat, lepas tu dengan hati yang.... lu fikir la sendiri...

Menyampah aku nak cakap panjang pasal parti haramjadah tuh...

usop sontoroyo said...

makan dalam nampak...hhahaha..bro panaai berkias

maun said...

Lup,

Burok benor bunyinya nama kambing mika. Pada Tamby elok le nama yang macho sikit..

Reban nya tak runtuh sebab Tamby tu baik peraghenye kot,,bertasbih je krojenye...

man said...

mari kita nyanyikan lagu 'london bridge is falling down' di http://www.berekduabelas.blogspot.com/

Pyanhabib said...

...gamaknya dibina dengan segala skru segala keluli segala simen dilonggarkan supaya senang dan cepat runtuh kemudian diperbaiki lagi dengan segala skru segala keluli segala simen dilonggarkan dan cepat runtuh lagi supaya segala hasil mahsul membina dan meruntuh dapat difaraid dimentedarahkan sama rata...