Friday, July 24, 2009

Sindiketkah itu?

yennadeyy! lu ingat gua tarak bayarka ini kereta?

kereta taiko
tow truck




Jika anda dah bayar ansuran bulanan kereta anda, simpankan penyatanya di dalam kereta. Aku dah ceritakan pada entry sebelum ni tentang taiko tarik kereta yang cuba pau anak buah aku. 3 malam lepas kawan aku cerita ada 3-4 orang penarik kereta nak tarik keretanya kerana dikatakan tak bayar 3 bulan. Kawanku tayang buku lima sebab dia tak pernah sangkut bayar pun. Barulah depa nak blah! depa ni sebenarnya nak pau kalau2 ada puak yg takut dan tak mau ambil risiko lalu bayarlah berapa pun!

2 petang Rabu lalu ada 2 taiko dah tunggu kat kereta Niki. Aku dan isteri beserta Alfiano kebetulan ada di situ. Adalah tak logik Proton edisi awal keluarannya tu masih ada hutang. Ya, pada anda yang beli kereta second hand awas, mungkin mereka ada orang dalam yang boleh dapatkan geran lama dengan nama tuan terdahulu walaupun anda dah tukar nama. Inilah yang berlaku pada Niki. Aku tengok, dalam sengih Niki, lengannya berbintik2 sebab bulu romanya sedang meremang.. Dalam tenang aku percaya dia akan bertindak luar jangkaan jika taiko ni nak tarik keretanya juga. Taiko ni cuba membodoh2kan kami konon2 telefon polis minta patrol car datang settlekan perbalahan kami. Alfiano, otai hanya tenang saja. Isteri aku macam biasalah, memarahi taiko2 ni dengan menyuruhnya cari kerja lain. Aku panas sebab dalam rembang terik tu terasa seperti sedang dipermainkan. Polis yang menaiki motorsikal datang dan minta suruh tinggalkan kereta di balai dan settle di sana. Niki tak mau sebaliknya minta mereka ikut ke rumahnya menengok geran yang dia simpan. Polis ni blah camtu je kerana dia kata dia tak boleh buat apa2 bila taiko ni tunjuk kad kuasanya dan RO (surat tarik)..
Aku dah mula nampak 2 mamat berbangsa india ni kecik je..kukepalkan penumbuk sambil menarik nafas dalam2.
"Allahumma bariklana fimarazqtana waqina azaban naar!" kuhembuskan doa itu dan memeriksa senjata sulitku. Masih ada! Mungkin boleh digunakan untuk mengetuk apa2 nanti..

mungkin kerana mereka tengok Niki dan kami jenis tak makan saman dan bersedia bertempur apatah lagi acahan mereka untuk panggil polis amat kami alu2kan kerana balai, lokap dan gari bukan asing bagi kami maka mereka pun blah dengan hampa.

Brengsek!
lu orang jaga2..

11 comments:

sEmut said...

doa nak makan kenduri besar tu. haha

Pyanhabib said...

lengan dah berbintik, roma dah meremang, lu sama niki kasi taruk, gua ingat itu taiko, mamposssss!

Pak Oncu said...

ha ha ha ha ha ha ha hebat ekau bai !!!!!!!!!

binjidan said...

gila punya orang..orang gila ke hapa proton first model tak abis bayar lgi..akai ada ka

gelong gajah said...

Makan kenduri ajak ler kawan sama..he he..kalau kebetulan aku lalu mau aku tumpang makan jugak walaupun tak di jemput..

Harimau-Menaip said...

Macam-macam orang carik makan.

Mungkin lengan yang berbintik sobab tahan berak kot?

aku said...

hahaha
guna doa makan pun bleh settle..
camane kalau yg kena gempak ngan penarik keta tu pompuan?
ni yg wat aku risau ni..

abah aman said...

Salam kulup,
Bab tarik keta ni abah tak boleh tolong, tolak keta insyallah!

Anonymous said...

Dahsssyuuummmmmmmmmmm(UBI THE BOSS)

pakngah said...

tarik kete apa barang...kalu branik terjun tkt15 la...hish!

cicitHJHASSANu said...

betui ke budak india,kut pekida..
don jaj de buk bai its kulit..
zambreyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!