Wednesday, December 17, 2008

APABILA Yang baik BODOH dan yang JAHAT bijak..



ini bukan akhbar Kosmo!........tapi Kospin! akhbar bodoh terbitan orang jahat untuk manusia bahalol!

Mengapa kita apologetik sangat? Kenapa kita tak sokong kempen boikot utusan oleh pimpinan kita?Apa yang nak kita pertahankan lagi pada sebuah akhbar yang penuh fitnah,bohong,maksiat dan dedah2, nombor ekor dan macam2 lagi??

Angkat tangan bertakbir kuat sekali, konon jihad!! tapi beli paper yang kuat menfitnah,beri keuntungan kepada mereka untuk mereka meneruskan fitnah lagi esok dan esok...HARAKAH tak baca...

jerit REFORMASI macam nak pecah tekak tapi langgan utusan yang siar tuduhan liwat. SUARA KEADILAN tak pernah tahu kewujudannya..sebab tu menggelabah cipan bila isu ketuanan Melayu dimainkan..melatah macam umno jugak?

ada satu lagi masalah- Aku pernah jumpa Ketua Bahagian dan ketua pemuda dari PR yang..alahaii!! sembang pun tahapa-hapa! isu dunia pun tak tau, isu parti pun dah basi kalaupun dia tahu..mentaliti kampungan betull!! Camana nak beri contoh dan pengaruhi orang atas pagar? TAPIIII...

Salutnya pulak, mereka ini boleh fikir mana baik buruk dan BERANI tampil tegakkan kebenaran daripada yang mengaku cerdikpandai dan faham hukum..(termasuklah kangkung di universiti, ular dalam semak di jabatan agama, korporat-keparat,teknokrat-tenuk kerat) tapi BACUL untuk bangkit sebab periuk nasi depa Tuhan BN yang kasi..

MANA LEBIH BAIK?

3 comments:

mountdweller said...

Pejam mata, buka minda dan fikirlah di dalam tenang dan buatlah pilihan yang terbaik.

kotak14 said...

yang jahat dan buruk adalah yang terbaik dan sempurna bg mereka yang kurang bijaksana.

kurang bijaksana ada dalam UMNO

~PakKaramu~ said...

Assalamu'alaikum Wr,Wb

Itulah akhir zaman namanya, ramai orang sudah hilang pertimbangan