Tuesday, December 16, 2008

betulkah 98% penduduk Malaysia BAHALOL?

MUKA DEPAN Kosmo! Selasa 16 November

NEGARA
Ayah Pin muncul pada Aidiladha
Oleh HARADIAN SHAH HAMDANharadian_shah@yahoo.com

KUALA TERENGGANU - Pemimpin Kerajaan Langit, Ayah Pin yang kini menjadi buruan pihak berkuasa didakwa dilihat berada di perkampungan kumpulan itu di Kampung Batu 13, Hulu Besut, minggu lalu.
Menurut maklumat, Ayah Pin atau nama sebenarnya, Ariffin Muhamad, 68, dikatakan bersama-sama para pengikutnya melakukan upacara korban dua ekor lembu semasa Hari Raya Aidiladha.
Paling menghairankan, semasa upacara itu dia turut melakukan amalan pelik apabila 'menyembelih' pada bahagian ekor haiwan itu terlebih dahulu dan bukan pada leher seperti kebiasaan.
Kosmo! dimaklumkan lelaki berasal dari Pasir Puteh, Kelantan itu sebenarnya memang bersembunyi di kawasan sekitar perkampungan tersebut yang kini didiami tiga isteri dan para pengikutnya.
Pendedahan mengenai perkara itu dibuat oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Jabi, Ramlan Ali ketika dihubungi semalam.
Menurut Ramlan, beliau tahu perkara itu kerana kawasan diwakilinya terletak berdekatan dengan tempat tinggal kumpulan tersebut.
"Ayah Pin berada di situ untuk melakukan korban baru-baru ini. Dia memang ada di perkampungan itu tapi pejabat agama dan polis gagal mengesannya kerana dia bersembunyi.
"Dia ada ramai anak murid (pengikut) di situ yang boleh membantunya bersembunyi di kawasan belukar," jelasnya.
Kosmo! baru-baru ini melaporkan dakwaan mengenai pengasas Kerajaan Langit itu yang menghilangkan diri pada tahun 2005, dilihat berada di perkampungan berkenaan.


BETUUULL!!
98% rakyat Malaysia memang bangang kalau 100% percaya dengan berita akhbar BANGSAT ni!! Apasal susah sangat nak tangkap cibai tua tu?Mana pergi beratus-ratus SB (siput Babi ) yang menyelinap dalam setiap demonstrasi anjuran PR?
Mana perginya berpuluh2 trak FRU yang kepung Ijok, Permatang Pauh pada pilihanraya kecil dan tempat-tempat ceramah? Dengan Ayah Pin, tua kutuk kaki bercagu tu pun takut? Takut sebab dia pakai baju dacing?Polis pakai lambang Allah dan Muhammad tu buat hapa? Bawak pi berak dalam jamban berani pulak?Musa Hassan mana? Perangai macam buritan kapal..kalau ada telo sila HEMPASKAN jawatan IGP tu kalau anda bukan PIG?
Jangan buat berita karut sembelih ekorlah..pandai bersembunyilah...kalau camtu suruh Ayah Pin gantikan Musa Hassan sebab dia lagi terror..barulah aman Malaysia sebab semua penjahat minum air kaki dia..
ADUN Jabi pun bangang..yang tertarik dengan berita bodoh ni dan beli paper ni lagilah bangang..
BOIKOT KOSMOoooooooooooooooooooo!!!!

* SORI EMOSIONAL SIKIT..tak tahan hati aku bila tengok orang bangang cuba membahalolkan orang tolol!!

7 comments:

ISA said...

Aku dah tak tahu nak komen apa lagi dengan pihak-pihak yang ada kuasa ni....

Semuanya banggang dan bahalol, yang berseragam bersembunyi disebalik seragam diorang, yang pakai kopiah dan songkok bersembunyi dalam kopiah dan songkok masing-masing, ada ilmu dari Al-Azhar balik M'sia kerja dengan Kera...jaan, semuanya pengecut... takut anak bini tak makan...

Semuanya Dayus dan Bacul... berpura-pura dan takut dapur tak berasap....

Cerita dalam Kosmo tu, tak tau la betul ke tidak? Kalau betul, memang tepatlah apa yang aku kenen kat barua-barua di atas tu...

Kalau tak betul... suratkhabar tu memang haram-jadah, termasuklah barua-barua kat atas tu jugak dulu, kini dan selamanya...

Pengasas said...

Salam,
Kerajaan zalim memang pelik dan macam tu.

sya said...

diorang memang suka buat benda pelik...siput babi kan lembab itu sebab lambat!!

muraisenja said...

iakkk 2% jer yg x bahalol....up ler sikit bro....

Anonymous said...

salam.
pelik kan nape kera...jaan tganu dok leh tangkap lagi.ape nok peliknye.kera..jaan ganu mane leh tangkap kera..jaan langit!
bro,camane lak Kera....jaan selangor dan Kera....jaan kedah handle perkara cam gini.

kulatlapok said...

salam sdr kulup:
Sabar dan buat bertenang... tak kan tuan kulup tak tahu kosmo tu di bawah sapa?? bukankah akhbara tu 2x5 dengan utusan meloyakan..??

Anonymous said...

Dengarnya... Perihal tudung Siti
Oleh Normah Becok

CIK Normah tahu sangat, kalau Cik Normah sentuh perihal penyanyi yang seorang ini pasti ramai peminatnya akan melenting. Tapi memandangkan Cik Normah tak suka nak pilih bulu atau pilih kasih, jadi Cik Normah tetap hendak paparkan ceritanya dalam ruangan yang boleh tahan glamor ini.

Lagi pun perkara ini juga turut diperkatakan peminat setia ruangan ini iaitu Miss Sukhinova yang mengirimkan e-mel kepada Cik Normah mengadu mengenai tudung penyanyi tersohor negara, Datuk Siti Nurhaliza yang dilihatnya semakin lama semakin ke belakang sehingga menampakkan sebahagian rambutnya.

Kata Miss Sukhinova lagi, memanglah sebelum ini Siti tidak menutup keseluruhan rambutnya, tetapi tak adalah macam sekarang yang menurut pandangan matanya tidak manis. Bebelnya lagi, kalau begitulah fesyen tudung Siti sejak kebelakangan ini, baik dia buka terus tudung atau selendang yang menghiasi kepalanya itu.
Lagi pun Siti akan lebih cantik jika dia kembali dengan imej terdahulu.

Wah! Panas betul kata-kata yang disiarkan dalam e-mel itu. Banyak juga sebab yang diberikan, cuma Cik Normah tak mahu siarkan saja bimbang ruangan ini terbakar pula. Cik Normah kalau boleh tak mahu ikut campur tangan dalam hal seperti ini.

Cik Normah pun tak bertudung dan masih lagi berkebaya ketat atau kadang-kadang memakai skirt kalau berjalan ke sana sini. Bagi Cik Normah terpulang kepada Siti hendak memakai tudung yang bagaimana. Lagi pun sebelum ini Siti pernah berkata yang dia akan memakai mengikut keselesaan sendiri.
Tak apalah Siti, anggap sajalah teguran itu sebagai sesuatu yang positif daripada peminat setia.

Yang pasti, Cik Normah tak sabar nak dengar album terbaru Siti yang berjudul Lentera Timur. Khabarnya album itu akan berada di pasaran pada 26 Disember ini. Pada peminat Siti tu, jangan lupa dapatkan album itu di pasaran tau.


Salam,
Ni satu lagi, bangga dengan imej tak bertudung, malah bangga dengan kebaya ketat dan pakai skirt. Seolah-olah pakai tudung tu hiasan semata. Sumber Berita Hairan, ruangan HIP.