Monday, December 15, 2008

DONGENG HARI INI UNTUK ANAK CUCU MASA HADAPAN..

gambar Dewa Ayah Pin (bukan Ayappan) yang penuh kesaktian menawan kerajaan langit hingga kerajaan UMonyetNO/Bebal Nasional tak upaya menangkapnya

sebelum ada tv, video, wayang apatah lagi internet, penglipur lara akan menghiburkan rakyat dengan cerita2 mereka. Mereka mengembara dari satu desa ke satu desa mengambil upah bercerita akan kisah2 lama, sejarah dan hikayat2. Cerita mestilah sedap agar audien terhibur dan berpuas hati lalu merasa berbaloi dengan bayaran yang mereka keluarkan..

tradisi ini mesti kita teruskan walaupun dunia telah dilambakkan dengan teknologi maklumat terkini kerana cerita dari mulut ke mulut lebih berkesan dan mesra rakyat.

HIDANGKAN ANAK CUCU KITA NANTI DENGAN HIKAYAT:-

1) Tilam 'terbang' ke mahkamah menjadi saksi kes liwat (menggantikan hikayat tikar terbang Aladin)

2)Sekumpulan 'pemberontak' profesional merompak senjata tak sampai 30minit tapi berlatih di kebun durian Bukit Jenalik, Sauk macam bebudak main combat-combat.

3) Kisah seorang 'mamat' terlepas dari dituduh membunuh Norita gadis Melayu cantik di kondominium. Yang mati dah mati dibunuh, tapi pembunuhnya tiada..(macam kisah novel Nancy Drew- Enid Blyton)

4) Kisah ajaib nama gadis Mongolia lenyap di imigresen dan dia pun lenyap...apa sebab dia datang sini dan apa sebab dibunuh menjadi misteri..

5) Kisah HARRY POTTER Malaysia- Ayah Pin yang bikin orang minum air basuh kaki cekamnya dan hingga hari ni boleh bebas tersengih2..kesaktiannya menakluk kerajaan langit dengan hanya memakai t-shirt lambang dacing mesti diperbesar2kan

6)kisah superhero ala superman- ANWAR YANG KAKI GODA ISTERI ORANG, MELIWAT ANAK2 MUDA YANG GAGAH PERKASA, ULTRA MELAYU, FUNDAMENTALIS ISLAM, PRO CINA, HERO TAMIL, AGEN YAHUDI, AGEN CIA, AGEN AL QAEDA..dll..

ada lagikan? lu fikirlah sendiriiiiii..........

2 comments:

Mr Joker said...

entri ni kene tambah bisa lagi bro... kasik lu punya email wa nak forward gambo cun!!!

ni email aku poji2ya@gmail.com

copaaaaatttttt!!!!!

~PakKaramu~ said...

Salam,

Ayah pin tu bukan tak boleh tangkap tapi kan dia ada azimat besar cap dacing tu, itulah yang di takuti oleh jabatan agama, kan ayah pin tu Tuhan hindu dan orang asli, faham-faham je la