Monday, April 6, 2009

bila DAP baca Quran, kita jadi bongok!


..apa nak heran bila DAP baca ayat Quran?
Quran kitab panduan untuk semua manusia..
sebab dia bukan Islam?..doakan agar dia Islam nanti..

cuba fikir kenapa agaknya Allah 'menghantar' orang bukan Islam untuk menyedarkan kita agar rujuk semula Al Quran?
Apakah kita semakin hampeh?
...jangan sampai Allah turunkan binatang pulak untuk mengajar kita sebagaimana burung mengajar bagaimana nak kebumikan mayat dalam peristiwa Habil dan Qabil. Itu tandanya kita memang dah tahap hmbroqsewtrrss!

*teringat dulu Samy Vellu berkata "Quran boleh bikin jalanraya ka?" dan seluruh ahli parlimen BN menepuk meja seronok..SCibai!!

45 comments:

Anonymous said...

asm.
be-end memang mangkuk. Quran bukan takat tak ikut, baca pun idak. Itu yg mcm kena sawan aje dengor cina yg baca. Pada hal bijik butir mendde pun tak paham. Apa la punye bongok be-end!! Undi PAS...ingat Undi PAS!!

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhan ku Buka lah pintu,terangi lah hati-hati mereka kepada Islam -Amin

Nevada said...

orang bukan islam baca alquran, apa masalahnya?

kat uia pelajar bukan islam hari2 baca quran..

bebudak bukan islam yg ambik Pendidikan Islam dalam SPM dan STPM pun berapai ramai?

mengapa tiba2 hari ni tiba2 ada masalah? tiba2 tak boleh? tiba2 kurang ajar?

sampai tok mufti yg dihormati pun turut melatah sama?

masalah betul Malaysia ni.

Anonymous said...

siapa badigol sangat buat laporan polis pasal baca quran tu...

Hari2 Org bukan islam kat UIA buka tafsir alquran dan baca...kena belajar bahasa arab lagi...bahasa arab tu kan bahasa Al quran... ke bahasa tamil??

Kalau tak caya tanyalah YB Fong Pu Kuan (DAP)..gradute Law UIA

kulupSakah said...

mengikut kajian dulu, bangsa jerman yang paling banyak terjemahkan Al Quran diikuti Perancis dan kedua2 negara ni mengungguli dunia dlm teknologi..ketika kita masih lagi berbalah2 pasal tajwid dan betul tidaknya dengung, mereka sudah mencipta pesawat tempur seperti Ababil dalam surah Al Fiil,mengkaji sifat2 unta untuk mereka kenderaan darat (lihatlah kamu pada seekor unta),mengkaji bagaimana Nabi Yunus boleh hidup dalam perut ikan Nun untuk membina kapal selam yang Najib beli tuu.. komputer (yang diasaskan dari algebra dan logaritma- Al Jabbar dan Al Khawarizmi)malah menciptakan kamera dengan mengambil prinsip anggota mata..

mountdweller said...

Salam sdr. kulup.

Bidikan yang tepat dan berbisa!

Axie @ Axiemeluv said...

Apa nak buat...
Payah nak ajar spesis yang bodo sombong camni....

Pengasas said...

Salam LKS,
Tak lama lagi katak yang ajar manusia baca Qur^an.

fikiranlicin said...

sokong, Quran untuk semua manusia...hanya BN sahaja yang janggal mengenainya, hampas....

pemandu teksi said...

BN/umno memang fobia dgn Quran ni. BN/Umno guna Quran untunk bersumpah jer.. bukan untuk dibaca dan dihayati. BN/Umno jeleslah bila orang kafir dah mula pandai baca Quran dari orang Islam hadhari yang suka menghina al-Quran.

Anonymous said...

DAP dah mula menjinakkan diri dengan Islam. Membaca Quran Mencontohi pemerintahan Umar ASbdul Aziz Khalifah Islam yang terkenal. Ameno menjauhkan diri dari Islam. Melarang DAP dari mempelajari Quran, Menghina ulama, menentang hukum Allah, Mengalakan maksiat, Seronok dengan tarian separuh bogel. Aopa nak jadi Ameno ni ?

sediaraja said...

Bro LKS, pak mufti perak kata adalah satu penghinaan jika non muslim guna ayat quran. Jika betul, maka ia mungkin merujuk kpd dua keadaan:

1. Penghinaan bagi puak-puak yg phobia dan takut dgn al-quran dikalangan org islam sendiri. Ni boleh agak la puak mana. Kalau baca quranpun sekadar terjemahan. Tak berani nak baca teks 'arab. Quran sekadar dibaca di upacara tertentu dan tak ada cita-cita nak beramal dgn al-quran.

2. Kalau penghinaan itu bermaksud non muslim tak boleh mengunakan al-quran, maka 'amat malang' kalau seorang mufti berfikir sedemikian. Mungkin dia masih merasakan dia mufti bagi 'melayu islam'. Patutla puak-puak UMNO makin menyeleweng coz ada ulama' yg sanggup menjadi perkakas mereka. Ni dah masuk kelompok Firdaus Peti Undi tu kot??

Haii..terkenang saya kepada bekas mufti selangor yg hebat, al marhum Dato' Ishak Baharum.

moses said...

Bila DAP baca quran bukan kita yg jadi bongok..tak kena tajuk tu... sepatutnya UMNO yg bongok bkn kita... kalau kita aku pun terkena sekali...aku tak bongok beb...

kulupSakah said...

moses, kah3...
boleh diakui saranan kau cuma...tajuk yg gempak adalah satu strategi market..kah3

cree said...

Puak ameno tu marah pasai depa tak
brapa reti baca Quran.Baca tulisan
MSO.

iam_khufu said...

Aku sokong LKS, Cina DAP baca quran kita nak jadi bengong apahal. Tak der masalah dia nak baca quran. Tapi LKS buang la cerita2 tak der asas pasal penciptaan Kapal terbang dari burung ababil dan Unta dan kapal selam atas cerita nabi yunus. Semua tu cerita tak der asas baik dalam hadis ataupun ilmu kontemporari

kulupSakah said...

khufu,
ko ni ade masalah sikit ni bab kata takde asas ni..cuba banyak sikit membaca dan mengkaji..aku maleh nak terangkan satu-persatu sebab benda ni bukan baru dan ramai dah tahu..

takde asas? kah kah kah!

hey brader! kah kah kah!..tengok speaker kat radio tengok cuping telinga kau, apa yang dikatakan prinsip insani atau mekanikal..

ahh! sori, takde asas..kah kah!

Anonymous said...

i am khufu,
tulah suruh baca Quran takmau , pastu marah orang baca Quran..

rajauda said...

iam kufu,

kau ada masaalah ni, tapi kalau kau bukan islam maaflah.

daLyaanoon said...

brader KS...
kasi letuplah satu peluru tu!

naked gun said...

undilah PAS!!!!!

Anonymous said...

Mike tak tahu ke, deme ni cuma nak cari sokongan je. Kalo dapat kat deme merintah, duduk kat kampong je le kome. Nak dapatkan sokongan, apa pun deme buat, semua betoi. Kita kalo nak baca Quran.. biar baca betul2 ikut sebutan dan tajwidnya dan kena belajo.... baru dapat hidayahnya yob! Sedangkan salam orang kafir pun kita tak boleh jawab, ini kan pulak baca Quran. Kome pun tepok tangan seronok deme baca Quran tak betoi... tanggung aje le dosanya. Ngata orang ni memang seronok. Ceromin dulu diri kita ni, perfect sangat ke...

Anonymous said...

Teman tengok, dua2 sama je merapu.. PAS pun merapu, BN pun sama. Tapi PAS lagi terok.. dulu orang UMNO kawan dengan MCA, MIC, jadi kafir! Sekarang ni PAS pun sama... dah baik beno dengan DAP... jadi apa pulak? PAS dah langgo fatwa HADI AWE, tak kafir ke? Pasal nak menang, semua main redah je... dulu tak boleh, sekarang dah boleh pulak. Teman pangkah dua2 esok, boleh ke?

Orang Trong

Anonymous said...

DAP sendiri mengakui kebenaran dalam al-Quran. Maga-moga dibukakan Allah pintu hati mereka.

moses said...

Org melayu nak sebut bahasa arab pun berbelit2 lidah inikan pula org cina...tak salah kalau nak belajar tak kira la apa bangsa pun.

aku pun tak betul2 lg sebut "sin" pasal gigi depan tak de...hehehe

kulup juga said...

anon,
asyik dgn tajwid je tak abis2 camana nak maju? zaman Nabi dulu Quran langsung takde baris, Ba pun takde titik

Zackry said...

Salam Bro,

Mufti Perak bagitau semalam kenapa Ngo tak boleh baca petikan ayat-ayat Al-Quran sbb si Ngo nie tak beriman pun pada Al-Quran.

Mufti yang bagitau nie. Mufti um-NO, Tuan Guru Nik Aziz kata takpe Ngo nak baca sbb orang cina pun dah mengakui kebenaran Al-Quran dan pastinya pendekatan PAS hampir berjaya.

HAPRAK PUNYA um-NO.

IbnAbdHalim said...

Salam semua,

Puak munaafiquun lebih takut pada Al-Quran dari puak kafiruun.

Matador said...

Kulup...aku nak DVD the Messages tuh! Cari kat Ipoh tak jumpa!

kulupSakah said...

turun KL yop, banyak ade..murah lak tu dari dvd lain

iam_khufu said...

sebab aku baca quran dan tafsirannya sekali la aku kata cerita pasal jet dan burung ababil serta banyak cerita lain tak der asas. selama ni macam2 aku dengar. Aku berhujah macam tu pasal nak jaga kemuliaan Alquran dari cerita yang bukan2 dan tak der asas yang boleh dirujuk dalam lapangan Ilmu. Tak perlu marah aku. Al quran adalah wahyu yang diturunkan pada manusia sebagai asas agama islam. Ianya bukan kitab sains, teknologi dan sejarah tapi pada masa yang sama semua perkara yang disebut tadi ada dalam Alquran.

Dibawah ni aku bagi sikit cerita2 yang pernah dibawa oleh orang islam dalam forum berkenaan dengan Alquran dan jugak aku dengar dari tepi jalan.

1) ceritburung ababil, unta dan ikan paus sebagaimana yang ko ceritakan lepas. Untuk pengetahuan ko kalau ko baca kitab Yahudi cerita pasal unta memang dah ada. Cuma cerita tu untuk memberi tauladan pasal menentukan sikap. Cerita pasal nabi yunus dan ikan paus pulak dalam bible memang ada disebut. Dalam tu nabi Yunus di sebut jonah.

2) cerita pasal satu dunia banjir pada zaman nabi Nuh. Benda ni khilaf ada kata tak percaya banjir berlaku menenggelamkan seluruh dunia dan ada percaya atas dasar iman sahaja. Bagi aku benda ni tak der masalah sangat cuma aku tak suka ada orang terlampau taksub dengan cerita yang di dengar. Ada seorang Indonesia Islam ni masa aku kat US dulu bawak cerita pasal nabi yunus ni. Ditanya cukup ke bahtera nabi noh tu menampung semua spesis binatang yang ada kat dunia ni. Kalau ko tau pasal sistem ekologi banjir satu dunia ni mustahil melainkan tempat kaum nabi nuh sahaja. Walauapa pun seperti yang aku cakap tadi benda ni khilaf cuma kena sebut 2 pendapat tadi. Memang adanya banjir tapi adakah ianya melanda satu dunia. Khilaf.

3) Hukum sebat 100 kali dan rejam terhadap kesalahan zina dikaitkan dengan penyembuhan AIDS. Yang ni kau pikir la sendiri

4) Ayat berkenaan dengan Kahwin 2,3,4 dan 1 dengan komputer. Ada yang kata kalau ditambah 4,3,2,1 jumlahnya akan jadi sepuluh maka dikaitkan dengan AI komputer seperti Yes,No atau 1,0 yang menjadi sistem bahasa komputer.

Sebab apa cerita2 ni aku kata tak ada asas. Aku kupas pasal burung Ababil yang lain tu aku rasa ko boleh cari alasannya.

1) kita cerita pasal jet pejuang dan fungsinya yang menyeluruh digunakan pada perang dunia 1. Jet asalnya dari kapal terbang yang diubah sedikit fungsinya menjadi jet pejuang. Kalau kita guna lafaz umum "burung" mat saleh kat US dan Eropah tu dah lama kenal apa itu burung dan bentuk fizikal burung tu macam mana dan mereka tahu sebahagian burung itu boleh terbang. Jadi bukan lah sebab quran jet/kapal terbang wujud sekarang melainkan ianya satu bentuk teknologi dari manusia untuk membolehkan manusia terbang dan semestinya dengan izin Allah jugak. Kalau kita kata mereka dapat idea untuk terbang asal dari burung jadi tak payah guna quran pun boleh apat idea untuk mencipta kapal terbang dan Jet pejuang. Adakah mat saleh kat US dan Eropah tu tak pernah nampak burung sampai terpaksa mengkaji Al quran baru dia dapat idea bentuk burung dan bergantung pada surah Al Fil yang mengandungi 5 ayat dan ayat berkenaan jet/burung ababil yang ko bgtahu tu pada ayat 3-5.

Aku tak kata cerita ko ni salah dari segi agama cuma kadang2 cerita macam ni memang tak dapat nak dibincang dalam hujah Ilmiah kalau boleh pun ianya sebagai contoh yang dipersamakan dengan sifat benda yang sedang dibincangkan dan bukan perkara pokok dan asas.

Anonymous said...

Wa kesal betol ngan org melayu islam nih, takpernah nak belajar dr sejarah lampau, org2 kfir nih tak berani kalu terang2 nak tentang Islam sbb depa tau semangat juang org Islam so kunun2 depa joinlah buat2 baik, dlm pada tuh org2 islam dilemahkan dgn pelbagai sudut dan cara hatta baca quran lintang pukang sekalipun, melayu2 yg seronok tu mmglag bongok, sikomeng tuh nak dpt hidayah? itu biar Allah yg uruskan, apa yg nyata baca quran utk kempen tu tak munafiq ker namanya? dahlah kafir...berbeza dgn students uia, depa belajar utk timba ilmu wlp apa niatnya belakang hari....tak baik berburuk sangka, yg paling wa sedih sampai jantung rasa mengecut bila tuan guru membenarkana segala kemunafiqan itu, tak caya betol! bolehkah matlamat menghalalkan cara, kalu umno yg kata camtu lainlah! Wa makin terfikir dan fikir dan fikir, dah sejauh manakah melayu diseret kejurang hina?Ingatlah, bgmana seluruh negara araba dah dipegang tengkuknya oleh zionis? dgn cara apa? dgn cara apa yg sedang kita lalui inilah....sedarlah bangsaku....

ubilepih said...

Bodoh melayu BN,tu sbb mamak mahathir suka hina quran...hidayah tu hak Allah siapa yg dia suka nak bagi...BeEnd ni usah quran harakah pun deme takut?..ha..ha..ha

Anonymous said...

makin seronoklah kaum cina bila ramai melayu tertegun bila DAP guna quran utk berkempen, geli lobang telinga ku bila dgr cara sebutannya, meluat pon ada!dulu datuk nenek kita diberi makanan campuran bahan2 najis mughalazah tanpa sedar (kena akuilah BANYAK makanan asas kat malaysia nih buatan depa. biskut, roti, mee, kuay teow,kicap,sos2, serbuk perasa dll )ada campuran yg tak halal sebab tu anak cucu lemah aqidahnya sekarang, pastu salahkan kerajaan tanpa mencermin diri sendiri, ingat asrama sekolah agama dan tahfiz tu bebas ke dari soal moral? cuba buka mata dan hati luas2, budak2 u byk yg rosak tak kira dr anak parti mana, serupa jer, pasai apa? lu pikirla sendiri!

Anonymous said...

HELLO NEVADA...

AWAK KALAU CUMA ADA SEBELAH MATA, SEBELAH DADA, SEBELAH BIBIR, SEBELAH KEPALA BAIK AWAK DUDUK DIAM2 JER LA...

iam_khufu said...

Apa masalahny acina DAP nak baca quran

azwin said...

Salam ubilepih,

Ko nih sepatutnya org yg pandai gamaknya, tp syg sungguh tak rasional, dah seropa org kurang cerdik, elok nama ko tukar pada ubi gaplek atau ketiwol jer!

Ko ingat bila DAP naik, melayu ada tempat ka? ha? ada ka? arini nakkan sokongan baca quran pon dia sanggup, toksahlah ko kagom sgt! sok lusa dia menang, aku jamin azan pon ko takleh dengor! aku jamin!

Ko ada baca ker ttg satu kisah selepas qiamat nanti, ada sebahagian sahabat Rasulullah saw (selain sahabat yg empat itu) yg Allah perintahkan utk dihantar ke neraka maka terkejutlah Rasul Allah kesayanganku itu lalu ditanya oleh baginda keatas Allah swt bahawa bagaimana sahabat2nya boleh dimasukkan keneraka?

Ko tau apa jawapan yg diterima?

BENAR..TAPI KEKASIH ALLAH TAK TAHU APA YG DILAKUKAN OLEH SAHABAT2 ITU SETELAH KEWAFATAN BAGINDA.

Aku mmg benci dgn segala kontrovesi pemimpin umno dan Bn nih tp hakikatnya maksiat dan dosa mmg sukar dipisahkan dr org2 politik sejak zaman setelah Islam menjadi agama teragung didunia lg,org2 PKR, PAS sama jer, dua kali lima ngan umno (aku khususkan pd PKR, PAS N UMNO yg Islam tp tak semua tau!) tunjuk DUA 'IT' BELAKANG , gerenti ramai yg rabun jauh dan dekat, senang kata gelap matalah, lupa kesan masa depan, yg penting tibai dulu, maruah anak isteri dan keturunannya baling kehujung seluar yg terlondeh.

Ko tau apa tu DUA 'IT' BELAKANG?

Hurmm...org2 nih nak jatuhkan dia senang jer...tunjuk burIT dan duIT, HABISSS!!! SEGALA2NYA TERBARAI DAN TERBURAI.

Sejahat2 umno masih nak bela melayu, kpd pemimpin umno yg pi juai harta benda pd cina tuh pi jahanamlah depa, Allah akan balas segala perbuatan tak kira buruk or baik wl sebesar zarah, yg tu mmg pengkhianat bangsa dan agama. Bab2 dosa besar atau kecil yg mereka lakukan, Allah telah sediakan bentuk hukuman dan pembalasan yg terang lg nyata dlm quran. Lepas didunia tak semestinya selamat diakhiratkan?

Tp sebaik2 PAS dan PKR, byk jugak maksiat dlm tuh, jgnlah buat2 tutup sebelah mata demi kekagoman kita pd individu tertentu dan sedarlah bahawa dua parti inilah yg sedang dlm proses pelunyaian oleh bangsa kafir dan munafiq. Setelah melayu PAS dan melayu UMNO gaduh, dua2 akan lemah, maka senanglah rancangan mereka dikota dan dimahkotakan. Masa tuh ko jgn sebut psal hidayah atau tegakkan panji2 Islam lagilah kerana semuanya sedang ko runtuhkan dgn tgn ko sendiri dan otak ko yg tak rasional lg.

Sian ko, aku ingat ko kena banyak baca dan berguru lagi lah, kalu tak ko serupa cam ubigaplex n ketiwol, direnjis2 air bg lembab, pastu kukus, pastu gaul ngan kelapa muda diparut yg digaul ngan gula n garam sket, pastu makn panas2 sambil hirup kopi o, nak2 musim2 hujan nih...sedap wey! kah3.

Anonymous said...

Takder salahnya DAP ker, MIC ker, GERAKAN ker, samy no value ker, sikomeng ker nak baca quran, bacalah byk mana pon, berapa kali khatam ker, tak perlulah kita kagom sgt.

Takkan dgn baca sepotong ayat dgn tajwid yg tercemar dah boleh cair, mudahnya! Itu namanya terbuai dek ayat2 cinta nan beracon, tunggulah saat2 anda dikhatamkan olehnya kelak!

Yg jadik masalah ialah membaca dgn beriman pada isi kandungannya dgn membaca utk tarik pancing undi tu sama ker?

Tak menghina ker namanya?

Org2 yg seronok sgt dgn kedurjanaan ini serupalah dgn budak2 yg memijak2 dan kencing kan Alquranulkarim suatu ketika dulu, bahkan tau kan yg lebih dahsyat dari itu? mereka berzina diatas helaian2 kitab suci itu sebelum membakarnya, dr sudut ini apa sumbangan anda selain menyalahkan kerajaan BN saja? Terdpt budak2 tu dr pantai timur, silap hb mak ayah mereka penyokong kuat PAS, sedarkah mereka?

Toksahlah dipertikaikan kebisingan org lain dlm isu ini, sebaik2nya nilai dulu perjuangan anda dlm membetulkana anak bangsa yg sedang menuju kehancuran, mmg dah hancur pon! angkara siapakah ini selain kesilapan pemimpin yg sering disebut2, pernahkah anda luangkan masa seminit dua merenungkannya selain dr mencari2 kesilapan dan kesalahn dan kelemahan dan kekurangan org lain? Andai anda punya kebenaran dan kebaikan dan kekuatan dan kelebihan maka buktikanlah pada anak bangsa sendiri.

Jadilah perwira yg sejati, saya tunggu....

kulupSakah said...

iamkhufu,
terima kasih atas pandanganmu, khilaf itu tanda rahmat dan manisnya ilmu..
aku tetap dengan peganganku cuma ruang sini malas untuk aku hujahkan, aku alu2kan perbezaan pendapatmu..

apa yang ada di injil ada di Quran..kalau mereka peroleh ilham bukan dari Quran akan tetapi ilham dan prototype itu sudah disediakan dalam Quran..
Quran untuk org2 yg berfikir dan mereka berjaya kerana mereka berfikir..itu asasnya..
terima kasih

rahman,ahchong,muniandy said...

UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

Anonymous said...

Astaghfirullahalaziim....apalah yg boleh diharapkan pada macam nih punya bangsa, macam ni punya bahasa. Dah habis retak ker semua cermin didunia ini?

Rasuah dan kebobrokan ni ada dimana2, pada sesiapa saja yg mengamalkannya dan di sini kebobrokan anda sendiri begitu ketara, jgnlah suka menuding jari pada org saja kerana bila kita menuding, satu jari saja kearah org tp lain2 jari menuding diri sendiri.

Zionis mmg suka wujudkan para extremis, arab rebah pasal tu lah, negeri kaya raya tp tak mampu nak tolong bangsa seagama, syaitan ni mmg boleh berupa2.

Ni yg dok maki hamun nih belom lg dpt kuasa, dh dpt kalu...haiya ayoyo...

Anonymous said...

Assalamualaikum,

kulatlapok said...

BUKAN APA bRO BIMBANG IANYA DIPERMAIKAN AJE... AKU PUN TAK BERAPA SETUJU KALAU IANYA DIPERMAIKAN..LAINLAH KALU IANYA DIKAJI AKAN KEBENARAN KITAB ALLAH ITU DAN MENGAKU AKAN KEBENARNNYA.

kulupSakah said...

lebih malang lagi kalau orang Islam mempermainkan Al Quran.

matcomot said...

beng beng.........
cuba buat kaji selidik..
berapa peratus rumah muslim malaysia yang ada menyimpan alquran dan berapa ramai anak muda yang tahu mengaji alquran...

jangan lupa,cat steven yang kini yusof islam..mendapat hidayah selepas membaca terjemahan al quran.