Friday, April 17, 2009

BEBASKAN DIA PM!!!


MAT SAH BIN MOHAMMED SATRAY, suami Cikgu Noorlaila Othman masih ditahan ISA tanpa alasan, tanpa dibicarakan, tanpa diberi ruang membela diri. Jika anak anda dilahirkan pada tarikh dan hari dia ditangkap, anak anda hari ini sudah bersekolah dan selama itulah seorang suami terpisah dengan isteri atau seorang bapa merindui anaknya.

Kepada binatang yang terlibat mengurung, menandatangani dan anda yang menyokong penahanan Mat Sah dan lain-lainnya, satu perkataan yang seuai dari aku-
PUKIMAK KORANG!
(Perkataan apa yang lebih sesuai bagi sebuah kekejaman??)

Blog ummu asiah memperincikan kisah tragis ini, sila ke sana. Blog itu terlalu baik untuk diluahkan carut2an kecaman terhadap kezaliman ini dan jika anda ingin mencarut mengecam, sila lepaskan di blog aku..

nota/: PukiMak adalah nama penuh bagi PM

10 comments:

Anonymous said...

SELURUH PIMPINAN DAN PENYOKONG UMNO/BN YG TERLIBAT ADALAH PUKIMAK SECIBAI-CIBAINYA!!

sEmut said...

PM keturunan iblis kalau diteruskan jugak ISA!

Semua yang sokong ISA semua bodoh! tempurung kepala penuh dengan taik!

Mahazalim reput bila nak mati? pundek..

ISA said...

Salam Bro,

Dah tak tau apa bahasa dan cacian yang wajib bagi penyokong ISA ni, tanggung ler dosa itu jelah yang mampu aku katakan.

Sila ke blog aku untuk ambil award sebagai tanda persahabatan bloggers.

T.kasih

ummu asiah said...

thank u..thank u...thank u...

sbb tlg sediakan ruang utk org membantai dan mencarut manusia yg masih nak guna ISA yg zalim.

selagi ISA ada sesiapa saja ada potensi untuk diculik oleh polis dengan arahan Menteri dalam Negeri atas arahan perdana menteri @ crime minister....

Anonymous said...

alpuki wal makki najibun wal rosma

abgBro said...

laknatullah ke atas org yg menyeksa lahir dan batin mangsa ISA dan keluarga mereka...

pelaksana dan penyokong ISA kamu telah hilang sifat kemanusiaan, yg ade hanya sifat syaitan yg melaksanakn kejahatan dan kezaliman..

apa kesalahan mereka??

mana bukti kesalahan mereka??

rajauda said...

islam agama sempurna. "islam tak bacul untuk berdiri di belakang isa" tok guru nik aziz.

celaka dan jahamlah kamu penyokong dan pelaksana isa. jahanam!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Berdoalah.

Doa orang yang dizalimi akan dimakbulkan Allah.

BN / UMNO ZALIM SAMA TERUK DENGAN FIRAUN. MOGA DITSUNAMIKAN MEREKA & PENYOKONG2 MEREKA DALAM MASA YANG SINGKAT.

tok iskandar said...

Rakyat dok perhati tingkah laku SPR semenjak dua menjak ni asyik sebelahkan UMNO-BN.Dulu masa PRK Parlimen Permatang Pauh,SPR adakan pengundian hari keja.Payahlah rakyat nak ngundi sampai kerajaan negeri Pulau Pinang isytiharkan cuti hari ngundi.

PRK Parlimen Kuala Terengganu pulak,penamaan calon hari keja tapi kehadiran penyokong PR tetap ramai bahkan semakin bertambah.

PRK di Parlimen Bukit Gantang,DUN Bukit Selambau dan Batang Ai pulak,SPR isytihar hari ngundi pada hari keja.

Rakyat dah buat andaian apa yang SPR buat untuk memenangkan UMNO.Tapi semuanya gagal sekarang keluar idea bodoh daripada SPR nak kurangkan jumlah penyokong.Tok rasalah kalau umno menang sure SPR tak kisah.

Sudah tiba masanya PR membawa ketidakadilan SPR ke pengetahuan dunia.SPR patut jadi badan yang diberikan amanah untuk uruskan pilihanraya bukan jadi lembaga penasihat atau boleh pilih pulak nak adakan pilihanraya atau tak macam yang berlaku kat changkat jering,behrang dan jelapang.SPR bukan mahkamah.

inilah yang menimbulkan kemarahan rakyat.puncanya umno takut kalah sampai gunakan spr sebagai talian hayat.itulah persepsi rakyat.kalau dah takut nak betanding,bagilah menang free.kata nak minta restu rakyat.pooodahhh!inilah cakap tak serupa bikin.

Kehadiran polis yang patut dikurangkan bukannya penyokong PR keraan mereka perabih duit rakyat dah cecah RM46 juta.penyokong PR pakai duit sendiri.

Eloklah MP PR bawak usul kat parlimen desak Pengerusi SPR ini letak jawatan pasal dah nampak pro UMNO.dulu dia ni KSU KDN.Polis dah sah bawah pengerusi SPR ni.

Tok serupalah dengan rakyat lain semakin meluat dengan tindak-tanduk SPR kebelakangan ni.Tok yakin semakin cepat jatuh UMNO-BN pasal SPR sendiri dah gagal berfungsi dengan baik.elok kita hantar sekor lembu kat pengerusi SPR ni macam AMK buat kat pengerusi SPRM dulu.

tok iskandar said...

Inilah muslihat sebenar umno.tak bertanding dalam PRK Penanti sambil SPR akan kuatkuasakan peraturan baru hadkan jumlah penyokong PR dan hapuskan sistem barung.

Sistem barung ni ialah pondok panas yang disediakan oleh parti yang bertanding untuk membuat semakan daftar pemilih.Boleh mengundi ke tidak si fulan tu.kat saluran mana dan di mana tempat mengundinya.

sekarang tak terasa kesannya tapi bila PRU akan datang memang perit.takkan nak biarkan SPR monopoli.kalau dah kurang penyokong,siapa yang nak jadi spy ada pengundi hantu dan penipuan yang dilakukan ketika pilihanraya.kalau sekarang kredibiliti SPR diragui tentulah mengundang padah jika diletakkan harapan penuh kepada SPR.

najib memang licik dan tok harap PR tidak terpedaya.Pemimpin PR elok bantah cadangan SPR ni yang bila buat peraturan selalu sebelahkan UMNO-BN.