Friday, April 26, 2013

Tak serius nak tawan Putrajaya sebenarnya...

Ramai aktivis pro reformasi sejak 98 dan yang berfahaman 'tidak fanatik parti' dilihat kurang bersemangat dengan PRU kali ini. Jika dilihat, hanya orang-orang parti sahaja yang bekerja.

" kami nampak momentum mahu perubahan oleh rakyat ini disabotaj pimpinan yang mengambil peluang membawa kroni masuk jadi calon. Ramai terpinggir. Pak Jabit atau Pak Man Kadir pun bising-bising. Ada juga bebudak kutuk dia suruh bersabar tapi budak-budak ini bukan tahu sejarah. Pak Jabit bergiat sejak 70an lagi." kata Din Beruang.

"yang aku rasa pemimpin PR ini memainkan perasaan rakyat, memberi ilusi yang kali ini PR menang. Walhal mereka tahu mustahil hendak menang hanya melalui PRU. Menang itu bonus tapi yang penting dapat pekerjaan. Politik adalah karier. Memastikan diri ada kerja sebagai Yb dan juga kawan-kawan dapat juga" Mat Saadon mengeluarkan teori.

" lihat saja pertikaian merebut kerusi. Lima tahun tak selesai. Tengok pula Haji Hadi. Lepas kata Pas tak percaya beberapa calon PR, dia kata PM mestilah Islam pulak. Ini semua tak payah cakap, orang dah lama terima."

"macam sengaja nak cari kontroversi sehingga meleret ke isu hudud dan macam-macam"

"tobat lahum aku tak percaya depa!" Din Beruang hentak meja.

Paparon diam sahaja sambil korek hidung.

Paparon - pil kuda dengan tahi hidung mana lebih masin?

1 comment:

Anonymous said...

Din beruang yg berlakon dalam semutar hitam tu ke?