Monday, September 1, 2008

ek.eleh! YB Pendang!!!kereklah luu!!

seorang warga tua ahli sebuah masjid di Pendang telah lumpuh kerana terjatuh..anaknya telah diberitahu kawan2nya cuba2lah tanya pihak2 Jabatan Agama atau YB kalau2 dapat bantuan atau sedikit sara hidup kerana dah hilang upaya..(Anak muda ni pun kurang upaya gak seperti yang aku cerita sebelum ni)

anak muda yang tak berapa reti protokol (alahhh!! urusan dengan rakyat apa perlu protokol sangat) ni cuba hubungi YB Pendang melalui telefon.. dipendekkan cerita setelah diberitahu maksud telefonnya, jawapannya lebih kurang begini:-

YB : Eh!! itu bukan bidang saya tu..saya tak tau!!
Anak muda : saya cuma nak tanya je..agak2 boleh dapat bantuan tak?
YB : Mana saya tau..bukan bidang saya..pi tanya pejabat Agama!
Anak muda : Ada tak nombor telefon Jabatan tu?
YB : Saya tak tau...ini bukan bidang saya!! Saya sibuk ni!!!
( YB Pendang memutuskan talian)

- Perbualan ini bukanlah seratus peratus betul bentuk ayatnya tetapi begitulah maksudnya dan nada YB Pendang ketika berlangsung perbualan ini langsung bukan saja tidak mesra tetapi kasar..anak muda ini yang aku kenal agak lemah lembut berasa tersinggung!

Apa komen anda? tolong jangan bagitahu aku "biasalah! sebagai manusia kadang2 kita ada masalah sendiri! jadi tu yang terkasar sikit"...
Kalau jawab cara elok tak boleh ke?
Kalau tanya aku senang je aku jawab.... "Hey! YB Pendang.. lu memang Pokemon!"

5 comments:

kulopbesar said...

P.11 - PENDANG
N.18 - TOKAI 31,117 26,246 84.35% 282 6,578 PAS
N.19 - SUNGAI TIANG 30,229 25,296 83.68% 560 3,006 BN

Untuk makluman Kulup Sakah tiada ADUN Pendang dalam parlimen Pendang, yang ade hanya yg saya senaraikan di atas , diambil dari laman web SPR.

JIka saudara kulup sakah maksudkan YB Dr. Mohd Hayati Othman, setahu saya beliau ni adalah betul2 wakil rakyat yg suka menolong rakyat terutama yg kesusahan.

Mungkin YB yang dua orang lagi tu kot, jika betul kita sesah dan belasah jer mereka dalam blog sebegini, biar depa rasa yg depa tu hanyalah wakil kpd rakyat.

kulupSakah said...

tkasih kulop besar...
aku edit skt tajuknya dan kalau dpt tahu siapa yg ebenarnya dr kwn aku ni, aku dedahkan namanya

zainal abidin said...

kulup sakah,
siapa maarop sintok tu,kita patut selinap kulit dia buat tali pingang,dia lupa kaa sapa bawak dia naik,tolong bagitau sat sapa dia nieeeeee

kulupSakah said...

Dh dpt info..ya! Memang dia! Dr hayati

Research Papers said...

Research Papers Really great, it reflect the culture of a person. Thank you for posting great stuff.