Monday, September 29, 2008

Keluarga mangsa bekas tahanan ISA beraya di Indonesia!

anak2 saudara Hamidi dan Kak Asiah bermain bunga api bersama anak2 Puan fatma. Gambar bawah_
saudara Sani (calon PAS Dun Dusun Tua) juga turut menghulur sumbangan kepada Pn Fatma.. Berbaju putih saudara Hamidi Hassan,Ketua Bahagian PKR Serdang yang menggerakkan usaha mencari dana ke Indonesia bersama-sama isterinya.

Umum mengetahui Saudara Shahriai dan rakannya telah dibebaskan dari tahanan ISA 2 bulan lalu tetapi mereka masih teru dizalimi kerajaan Umno/BN apabila menghantar mereka ke Indonesia sekaligus terus memisahkan mereka dengan anak isteri yang berada di sini. sudah tentulah Syawal begitu memilukan, sudahlah 6 tahun terkurung di Kemunting, dibebaskan pun masih tidak bersama...apatah lagi mereka baru kehilangan anak sulung yang meninggal dunia 2 bulan lepas kerana terjatuh dan mengalami pendarahan di kepala..

Keprihatinan saudara Hamidi Hassan Ketua Bahagian PKR Serdang dan isteri Kak Asiah telah menghulurkan sumbangan dan juga telah menggerakkan usaha mencari dana agar keluarga ini dapat beraya bersama..Alhamdulillah impian itu dapat direalisasikan dengan sumbangan rakan2..12.00 malam tadi rombongan saudara Hamidi, Kak Asiah dan anak-anak bersama ahli PKR Serdang dan Hulu Langat seperti cikgu Ridwan, ketua AMK Serdang saudara Farid Ismail, saudara Suboh mengunjungi rumah Puan Fatma (isteri Shahriai) menyampaikan bantuan dan segala urusan penerbangan pergi dan balik ke Padang, Indonesia telah diuruskan oleh pasangan prihatin itu. Turut serta hadir saudara Sani (calon PAS di Dun Dusun Tua) bersama rakan-rakannya. Jiran Puan Fatma akan menghantar mereka ke airport nanti dan dijangkakan apabila sampai semula ke KLIA nanti, aktivis Nasir Isa akan menunggu dan menghantar keluarga ini ke rumahnya.

Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh ketika diberitahu akan hal ini mengucapkan syukur dan merakamkan ribuan terima kasih di atas usaha murni ini. Turut gembira Puan Nashitah, aktivis GMI..moga aidilfitri mereka amat bermakna!
Tersentuh apabila melihat anak-anak Saudara hamidi dan Kak Asiah mengajak anak-anak Puan Fatma yang malu-malu bermain bunga api..

No comments: