Saturday, September 6, 2008

PAS kena hayati keperibadian NIK AZIZ! (baru boleh cerita nak perintah Malaysia)



Tok Guru Nik Aziz tidak boleh diperkecilkan keperibadiannya.. Orang bukan Islam jatuh hati dan terpikat dengan kesederhanaan Nik Aziz lalu memilih untuk memangkah PAS.. lihatlah rumahnya, kehidupannya, lemah lembutnya, tidak meninggi diri dan suara, tenang dilanda dugaan ketika orang PAS langsung tak melawan waktu Nik Adli disumbat ke Kemunting!


Pernah aku lihat sendiri beberapa orang cina dengan seluar katoknya berlari turun ke padang dari atas bukit di Cheras Perdana untuk mendekati Nik Aziz sesudah selesai ceramahnya!

Nik Aziz pemimpin yang dilihat bagai tiada bezanya dengan orang biasa yang lain jika beliau duduk dalam satu kumpulan.. (Saidina Umar Al Khattab sewaktu mencari calon pemimpin untuk menjadi ketua atau gabenor melihat ciri2 ini untuk mengisi jawatan tersebut)..namun karismanya terserlah di dalam kelompok itu..

tubuh sederhananya juga menggambarkan dirinya tenang dan tidak menjadi hamba kepada perut..(Ulama2 muktabar dan zuhud jarang perutnya boroi kerana selalu berpuasa..perut lubuk segala penyakit)

Untuk PAS memerintah Malaysia dengan membawa Islam sebagai cara hidup bukanlah dengan berteriak dan mendakwa membawa Islam- tetapi menunjukkan keindahan Islam itu sendiri sebagai sesuatu yang menyenangkan..melihat Tok guru amat menyenangkan- tak kira apa bangsa pun..tiada riak garang, angkuh dan kelihatan amat tawadhuk..tiada imej "orang kaya" yang menjarakkan si miskin untuk mendekati..tiada imej korporat yang membuat marhaen segan menghampiri...

Hj Hadi, Hassan Ali, Haron Din, Nasharuddin mat isa, Nasruddin Tantawi masih dilihat 'jauh' dan berimej 'orang besar2''.. dan agak kurang mesra rakyat, mereka agak kabur di mata masyarakat apatah lagi yang bukan Islam...
antara yang dilihat mudah diterima masyarakat (anehnya tak berapa disukai orang pAs)- Dr.Hatta. dr Dzulkifli, Husam Musa (siap ada blog anti husam), Kamaruddin Jaafar dan Mat sabu..

harus kita terima hakikat Anwar amat diyakini rakyat..walaupun Mat sabu kata Anwar berkesan meyakini bukan Melayu tetapi kurang berupaya meyakinkan ramai Melayu, Pas dilihat lebih kurang meyakinkan apa jua bangsa......TANPA KELIBAT TOK GURU NIK AZIZ

5 comments:

aloha2 said...

salam bro KS...

aku setuju sgt apa yg hang tulis...tapi bila kita buat posting,semua maki kita kononnya alasan nk tegur...

bila depa plak komen buat posting,semua betoi...cakap sikit semua depa betoi...aku ntah tetiba sj geram pasal isu2 mcm nih...

akui la apa yang reality...jgn nk memandai kalau benda tak tahu...klau pandai takpa...tapi pandai2...

aku sokong posting nih...org nk maki pi mampus...nih hak kita,depa pn bukan baik sgt pn..

kulupSakah said...

takpelah aloha2..anggap je depa tu badut2 yg cuba membuat lawak ketika kita sedang sakit gigi!! nak tampar berdosa, dibiarkan makin sakittt!! hehehe!!

Resume Writing said...

Professional Resume Writers:Thanks for creation this blog superb, I must say I appreciate the hard work that you do on this great site.

Term Papers said...

Such an interesting and realistic post. Thank you for providing the information. Keep it up.
Term Papers

Melisa Marzett said...

I will try this out tomorrow, and later let you know how it tastes like. Now it's time to find any the proof-reading.services high school and university video poetry scholarships in order to improve my writings!