Thursday, September 11, 2008

ulat berbisa itu datang lagi!

gambar ehsan RONASINA
Awas serangga atau ulat atau virus itu muncul lagi cuba merebakkan virus melalui air liurnya (bukan Sabery chik..dahlah tuu..lupakan kes air liur dia)

spesis ulat hampir pupus mempunyai hidung yang besar ini memang mempunyai kitaran hidup yang suka menggigit sejak kecil lagi dan sehingga tua pun ia akan boleh merosakkan sistem saraf manusia terutama bagi mereka yang kuat tidur! serangga ini mempunyai ingatan yang cukup kuat dan tak mudah lupa walaupun ia pernah berhabitat dengan spesis yang mudah lupa..setelah ia menyingkirkan diri dari habitat itu, kini ia datang lagi ke sarang serangga2 bangang itu untuk memporak-perandakannya!


nama saintifik serangga ini ialah kuttyiskandarchedet peraon!


-serangga ini boleh dihindari dengan menampal gambar Anwar Ibrahim di dalam rumah anda!

4 comments:

matcomot said...

virus baru ka ni?sembur bygon tak boleh ke?

ronasina said...

ulat tua...hitam,busuk dan bertelo labuh

matsamankati said...

kalau ikut nama saintifiknya, ulat ni termasuk dalam family ulat daun pisang. Ada sekor, habis semua pelepah dia sapu. Yang ni baik untuk ubat mengah (asthma). Ambil ulat tu, bakar sampai jadi arang, tumbuk halus-halus dan masuk dalam kopi O. Lepas tu bagi Pak Lah.

Unknown said...

Apa yang saya boleh buat hanyalah ketawa. UMNO ni bangap betullah, takkan nak bawa balik makhluk perosak kembali ke dalam rumah. Bongok... bongok...!