Saturday, September 27, 2008

satu lagi perosak imej PR di Kajang!

kes hangat EXCO Perak "disedekahkan" pelacur China masih berterusan dan merosakkan imej Pakatan Rakyat..

Di Kajang lain pula, akhbar Sinar Harian edisi Lembah Klang melaporkan di mukasurat 22, Karnival Ramadhan sewa mahal dan kurang sambutan- penganjur gagal tunai janji!

Aku dah tulis ni awal Ramadhan haritu di bawah tajuk "Negara Berkebajikan? Jangan harap sangat!"semak older posts dan di Perak Express pun dah kecoh..ada yang tak percaya penganjur yang ada kaitan dengan PAS tu buat taik!

ceritanya begini:-

MPKj meletakkan syarat setiap satu tapak 20'X20" mesti dibayar penganjur kpd MPKj sebanyak RM500 (minimum ni kalau termasuk sampah tambah seratus lagi)..
Penganjur "Langat Care" membahagi dua tapak ini kepada 10'X10' dan menyewakan satu tapak kepada peniaga RM3000 untuk sebulan..maknanya dia bayar kpd MPKj RM600 tapi dia pungut dari peniaga RM6000..(fuh! Bestnya niaga!)..Peniaga tertarik menyewa di sini kerana dijanjikan ada program berbuka puasa, ada bersama anak yatim, persembahan nasyid. Lebih menggembirakan apabila penganjur dapat penaja dari Celcom yang akan menaja promosi iklan Karnival ini melalui kiriman sms kepada pelanggan Celcom warga kajang.

Dua minggu mereka berniaga tiada siapa pun yang dapat sms promosi dari celcom, tiada banner/bunting promosi sekitar Kajang..meniaga slow! lebih mengejutkan apabila penguatkuasa MPKj datang memberi notis kepada peniaga yang mereka ini meniaga tanpa permit. Penganjur masih tidak mendaftarkan mereka kpd MPKj...apabila ditanya kepada Ketua bahagian Perlesenan berapa tapak yang mereka isytiharkan kepada MPKj dia menjawab 18 tapak...
peh!!! 18 tapak X RM600= RM10800 mereka bayar kpd MPKj tapi tapak sebenarnya ada sekitar 50tapak. Mereka dapat 50XRM3000=RM150,000..(fuhfuhfuh!)..

Peniaga2 menuntut supaya sewa dikurangkan kerana penganjur gagal memberikan apa2 yang dijanjikan..satu pun program yang disebut tak dibuat..tapi penganjur langsung tak mahu turun..urusetia berdolak-dalih..lebih mengejutkan, mereka diberitahu Langat Care tidak bertanggungjawab dlm hal ini kerana telah "sub" karnival ni pada syarikat lain milik seorang Dato..(dipercayai orang Umno...laa..bermuqabalah lak depa)..jadilah bangau oh!bangau..masing2 melepas tangan..

Mereka mengadu pada Adun Kajang. Apabila Adun Kajang menghubungi penganjur untuk selesaikan, mereka masih tak mahu turun padang sehinggalah ahli majlis menimbulkan ini dan meminta ahli Majlis PAS yang kenal dengan penganjur dari Langat Care ni turun padang dan selesikan segera..Langat Care bersetuju memberi diskaun sebanyak RM500 tetapi bersetuju dengan YB dan ahli majlis tu..bukannya dia turun ke padang menemui peniaga meminta maaf kerana gagal menunaikan janji dan mengisytiharkan diskaun itu..tiada notis hitam putih pun tentang diskaun ini..

semalam (sabtu) urusetia menemui peniaga yang masih belum menjelaskan keseluruhan bayaran sewa dan mereka meminta menjelaskan kesemuanya sebelum Ahad 28 sept.. jika tidak mereka akan keluarkan barang2 peniaga ini..wow! macam samseng..

seorang peniaga memberitahu urusetia "anda jangan bimbang, kami dah banyak kali sertai karnival dan tak pernah tipu penganjur, kamu tolong beritahu boss kamu sila turun padang dan kami akan bayar semuanya kepada boss itu sendiri kerana ada perkara yang kami nak sampaikan..kami tak akan bayar dengan kamu kerana kamu hanya pekerja.." "kenapa bimbangkan yang kami akan tipu kamu tak mahu bayar? Bagaimana pula dengan kamu yang menipu kami? mana janji2 kamu?"..aku akan datang sendiri nanti ke ofis mereka jelaskan semuanya tapi aku nak bagitahu boss kamu yang aku haramkan dunia akhirat kerana kamu menipu kami, itu yang akan aku bagitahu boss kamu kalau dia tak mahu turun juga.."
"aku kecewa kerana setelah bertungkus lumus bekerja semasa pilihanraya dan PR dapat menawan Selangor, korang tindas kami semua! Kau fikir kalau PR tak menang, korang boleh dapat jadi penganjurkah kalau tak Umno yang dapat?" jerit kakak tu..

aku sendiri sms penganjur ni tapi tiada jawapan...

Kepada Ahli Majlis MPKj PAS, MTD Pas Hulu Langat, Adun Bangi Dr Shafie dan Ahli Parlimen Hulu Langat Dr Che Rosli (dah balik beraya kat Perlih ka?) tolong selesaikan ini dengan anak buah kamu..jangan kerana dia anak buah kita, maka kita nak menyebelahinya, kepentingan rakyat mesti didahului...jangan pandai je menyebut Negeri Berkebajikan..baru handle Karnival pun dah samseng mengalahkan Umno...ego tak boleh ditegur!!!

Tulisan ini dibuat setelah jalan rundingan buntu! bukan aku serang sembarangan..dah nak habis Ramadhan kita cuba selesaikan tapi buat tak tahu je..dah keluar Sinar baru padan muka kita..Pakatan rakyat!!

BIKIN MALU sama orang Umno..hihi!!


IKLAN!
kalau mati pucuk dan lemah tenaga batin, sila dapatkan penawarnya yang diiklankan di harakahdaily.net
meriah iklan tu di sana!

6 comments:

Lata Ulu Lawin, Kenering 33300 Gerik said...

Ramadan akan datang, suruh harakah buat karnival muZAKARah.

Anonymous said...

samo jo ngan umno nak makan lebih.dah la tu sembelih kaw2 lak tu.takdo do aman hidup ko wat camtu kat orang.

Pyanhabib said...

perosak imej PR yang mengaku `disedekahkan' benda kejadah tu `halal' kalau diterajang keluar dari pejabat exco perak!

(kulupsakah,
selamat hari raya maaf zahir batin)

Mogen Ali Rico said...

Salam syawal dan eid mubarrak..Semoga berbahagia sekeluarga..

Harimau-Menaip said...

Tuan, itu memang namanya kebajikan. Itulah 'Kebajikan Abah Diorang'!

Selamat Hari Raya Tuan Kulup.hehehehe.

Anonymous said...

hahahaha...itulah orang PKR...jahanam...inghat kan orang2 PKR nie maksum semuanya...kahkahkah