Tuesday, August 11, 2009

Islam pintu koboi!

jegela melayu islam dan perkataan keramat dalam kitab mereka


Antara perkara yang dibimbangi Rasulullah SAW ialah di akhir zaman umatnya akan Islam pagi murtad tengahari Islam petang murtad malam. Keluar masuk sama ada sengaja atau tidak, macam pintu bar koboi.
Kawan aku penyanyi lagu-lagu ketuhanan pernah menghantar demo tape ke sebuah stesen radio agar lagunya disiarkan tapi jawapan mereka "kami tak main lagu-lagu ketuhanan di sini".
Kata jegela melayu politikus bahalul, "jangan campuradukkan agama dengan politik!" atau "jangan politikkan agama!"..

Ini semua teori bodoh al bebal sebebal lembu yang hilang deria bau!
Cuba cakap dengan aku, berapa saatkah dalam hidup ini kita kena "keluar" dari pandangan Tuhan? Atau ada tak masanya kita boleh letak agama keluar sekejap dan jangan campurkannya dalam sesetengah urusan?
Agama tu apa bodoh? Kopi ke candu?
Agama tu semayang, puasa, mengucap, pi haji atau bayar zakat je ke?

Agama = Ad Deen adalah cara hidup dan segala gerak-bergerak dalam hidup ini tak boleh dipisahkan dengan agama. Jika memilih Islam, Itulah cara hidupnya. makan, minum, tidur, nyanyi, menjerit, marah, ketawa mengikut cara hidup yang telah digariskanlah..yang telah disyuhudkan dengan nafi dan isbath itulah..

kalau kata jangan campur politik dengan agama, maknanya masa berpolitik kita jadi kafirlah, atau masa berjual beli, masa mengawan, masa mentekedarah semuanya bukan urusan agama- tapi bila azan berkumandang maka kita capai telekung, ketayap atau songkok dan berdiri depan sejadah maka Islamlah kita waktu tu..

Kan lebih senang macam tu, kita isytiharkan saja, "semasa solat,puasa,zakat dan pi haji kita Islam. Masa bersunat, nikah kawin dan mampus kita buatlah cara Islam. hal-hal lain seperti makan, minum, bersenggama, mentadbir negara kita keluar Islam sebab kita tak percaya Allah Tuhan yang mampu mencipta undang2 yang memberi keadilan kepada semua manusia berbilang kaum yang Dia sendiri cipta!"..

*p/s bila nak buat perarakan menghantar memorandum kepada Tuhan sebab turunkan virus h1n1 ni...merugikan bisnes dan menjejaskan ekonomi nih!

12 comments:

mamai said...

bro dahsyat enty kau bro ....tapi memang betul apa yang kau kata tu...islam bukan pintu koboi

maun said...

Padat lup... rasa nak ganyang-ganyang puak-puak bebal sembab tu bila dengar pidato kulup sakah ni..Naik semangat aku di buatnya..Next PRU boleh jadi penceramah ni!!!

Pyanhabib said...

amekkau!

Anonymous said...

Pukul besan sindir mertua ni
kah kah kah

abgBro said...

waa bro...wa sokong amukan luu!

cree said...

Geng kontraktor kelas F yang terdesak
tarak projek kat dalam gambar tu.
Itu la jadinya bila hidup atas ehsan
UMNO.Kena bodek memanjang nak dapat
projek.Kecian.......

konek said...

umno youth = otak babi = muka monyet = ekor beruk = samseng bodoh = kurang ajar buruk pengganas……….bagus pergi mampus semua - terus berkubur - tidak bangkit lagi……….bullshit!!!

romsam said...

Oh, great. Not only are they racists, they are racists and idiots.

yoy said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

Boleh said...

Yes, Bravo Selangor, Bravo PR, you gain our 100% support and votes - and BN go to hell now!!!

vesewe said...

Another UMNO goon in PKR, the idiot Zulkifli.

Talk like UMNO, behave like UMNO, shit also like UMNO.

He thinks he is the king of the world.

Anonymous said...

itu macam cakap manyak musuk ooi itu macam punya cakap tarak ugama ooi mana muka mau taruk sendiri malu la...tong sam pah