Wednesday, August 5, 2009

sekolah rasuah dan tipu!

Kita sudah diajar rasuah dan berbohong atau dibohong sejak bayi lagi. Di rumah. Rumah adalah prasekolah yang pertama mengajar rasuah. Bila kita menangis, ibu menyuapkan puting kosong yang tiada zat dan khasiat pun ke mulut kita agar kita diam. Kita yang masih kecil tak tahu apa sebab kita diam bila disumbat puting, kita ditipu. Rasuah puting telah berlaku. Kemudian ibu bapa mengajar kita beberapa larangan "jangan itu" dan "jangan ini" nanti kamu akan itu dan akan ini..kita ditipu..
makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng (apa masalahnya di situ?) atau budak-budak belum bersunat tak boleh makan pedal ayam nanti kulup liat terpaksa pakai kapak siam nak potong nanti.
Kita ditakut-takutkan dan dimomokkan. Jangan keluar nanti kepala disabit untuk dibuat jambatan atau kalau kita merengek di buaian, ibu kita akan berkata,"Momok! Ambik budak ni! Dia nakal ni!"..akibatnya sampai ke tua kita penakut pada hantu syaitan walhal hantu syaitan adalah makhluk paling hina. Kita letakkan ia di atas dan ia terus menghalang kita dari maju. Nak masuk hutan kena tabik datuk nenek, nak pindah rumah baru kena potong ayam. Nak tolong cabut uban tok atau pijak belakang bapak mesti dirasuah ais krim, keikhlasan berkhidmat tidak diterapkan.

Kita ditipu pada setiap masa dan di mana-mana. Jika kereta anda rosak dan anda hantar ke bengkel membaikinya, jaminkah anda pomen itu jujur membaiki apa yang perlu saja tanpa membelasah alat ganti yang lain? Atau anda dapat ikan yang segar dengan harga yang berpatutan di pasar tanpa ada rasa penipuan di situ?
Cuba perhatikan iklan-iklan tawaran harga istimewa di akhbar atau tv seperti pakej pelancongan, jualan murah, telekomunikasi adakah ia benar2 telus?
Betulkah ia murah atau anda kemudiannya dikenakan cas itu ini. Akhirnya muka kita juga yang kena tipu. Anak-anak juga dah pandai minta rasuah dan ugut mak bapak agar dibelikan motosikal atau handphone, jika tidak mereka tak mahu ke sekolah.

Sebab tu kena belajar agama sampai ke hakikatnya hingga makrifat akan kita dengan segala 'bunga-bunga'. Bila dapat keyakinan yang haq maka terhapuslah keraguan. Jangan sampai berkata,"Syurga itu adalah rasuah Allah untuk manusia menyembahNya!".

13 comments:

gedek! said...

Artikel ni ada faktor 'WOW' ! Gua suka...!

mamai said...

dari kecik sampai besar dan dah nak mati masih lagi ditipu....arghh aku tertipu dan menipu

binjidan said...

rasuah...

reek said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

kentanjim said...

Hello Najib! Malaysians are not stupid as you think!

You are the biggest corrupted UMNO goon walking freely and the solid proof that MACC is a bias, farce and practice selective prosecution!

Ask MACC to charge you in court for raking 400 million and the court send you to jail. Then we will believe whatever rubbish you said!

yoy said...

Maybe BN will destroy every bridge before the by-election and promise to build new one if only BN wins.

konek said...

You stinking malay pig, please get the f***k back to your own land in Aceh or Jawa, whatever. Because this is Tanah Orang Asli and malay pig like you are pendatang!

To non-malays……….time and time again we have said that the malays are from Jawa. I always say that they are from Aceh, Sumatra, etc - do you see anyone of these racists (obviously malays) objecting to that fact?

This is the truth and they cannot handle this. They don't dare say that because it is so true! Even Mahathir admitted recently - the origins of the malays are not Malaysia but Indonesia - Sumatra and island etc.

The real bumis are the natives of Borneo and the Orang Asli. Not these malay free loaders and wasted sperms.

"Son of the soil" incorrect! More appropriate term would be "Rapist of the soil"! Malays are pendatang, they called Chinese and Indians pendatang! Tak malu!

To malays pendatang from Indonesia, you are also enemy to Indonesia, stupid! Apa? Tak faham English? Makan tahi dan berambus balik ke Jawa! Setia kepada negara Indonesia! So are you, malay pig!

vesewe said...

That is why malay is the most arrogant, corrupted, racist and terrorist race in the world. To the world population, malay is only a minority. And yet, still keep on talking about Islam, Muslim, Syariah law. Shame on you!

Pyanhabib said...

`pengeras' masuk senarai tak?
(tih tih tih...)

kulupSakah said...

pengeras adalah 'teknikal' tih tih tih!

Luna said...

kepala kalo banyak kutu nanti malam kutu bawak pegi gunung bubu..

perghh takut woo masa tu

cicitHJHASSANu said...

ajenye yea...........

Anonymous said...

dah itu fitrah manusia...ikut je la...rasuah ka, upah ka,pengeras ka, balasan ka...ikut la dpt duit ke pahala ke....serupa je.... melainkan KEIKHLASAN